Echtscheiding en erna
Jepv
18-10-2024 om 15:15
Tips voor ouderschap-app na scheiding
Hoi,
Heeft er iemand tips en ervaring met een fijne ouderschaps-app, voor gescheiden ouders? Ik heb een dochtertje van 1 jaar. Voor mij is het heel belangrijk dat vader en ik elkaar op de hoogte kunnen houden van de basiszorg (eten/ drinken/ gezondheid/ bijzonderheden) als zij bij de ander is. En voorwaarde dat er een chatfunctie op zit die Whatssapp kan vervangen, zodat we niet dagelijks in elkaars privé conversaties opduiken.
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Groet
Anoniemvoornu
20-10-2024 om 08:30
Nick90 schreef op 20-10-2024 om 08:07:
[..]
Sowieso raar dat het kind als paar weken oude baby al naar de vader ging.
Hoezo is dat raar? sommige kinderen gaan naar de kinderdagopvang met 6 weken, maar vader zou niet kunnen zorgen voor het kind?
Nick90
20-10-2024 om 08:55
Anoniemvoornu schreef op 20-10-2024 om 08:30:
[..]
Hoezo is dat raar? sommige kinderen gaan naar de kinderdagopvang met 6 weken, maar vader zou niet kunnen zorgen voor het kind?
Die kinderen blijven toch geen week op de opvang slapen? Een co-ouderschap met heel jonge babies wordt ook niet echt aangeraden.
Ysenda
20-10-2024 om 09:01
Nick90 schreef op 20-10-2024 om 08:55:
[..]
Die kinderen blijven toch geen week op de opvang slapen? Een co-ouderschap met heel jonge babies wordt ook niet echt aangeraden.
Waar staat dat het een 50/50 verdeling is?
Dat is de uitleg die jij aan co-ouderschap geeft.
Het kan ook 20/20/20/20/20 zijn.
Nick90
20-10-2024 om 09:07
Ysenda schreef op 20-10-2024 om 09:01:
[..]
Waar staat dat het een 50/50 verdeling is?
Dat is de uitleg die jij aan co-ouderschap geeft.
Het kan ook 20/20/20/20/20 zijn.
TO zelf heeft het over een wekelijkse overdracht dus ik ging uit van 50/50 verdeling. My bad.
Anoniemvoornu
20-10-2024 om 09:33
Nick90 schreef op 20-10-2024 om 09:07:
[..]
TO zelf heeft het over een wekelijkse overdracht dus ik ging uit van 50/50 verdeling. My bad.
Nergens staat dat dit altijd zo was vanaf de geboorte , die wekelijkse overdracht daarnaast wat heeft ze aan dat advies , ze vraagt tips over een app en jij komt even zeggen hoe raar het niet is dat kind al jong naar vader ging
MMcGonagall
20-10-2024 om 12:52
Nick90 schreef op 20-10-2024 om 08:07:
[..]
Sowieso raar dat het kind als paar weken oude baby al naar de vader ging.
Mijn kind ging vanaf een paar maanden een halve dag of dag en met 1 jaar voor het eerst een nacht. Vader heeft nog steeds de instructies die ik destijds meegaf op papier en daar kunnen we nu samen om lachen. Ik was nogal van het micromanagen en hij dacht daar het zijne van, heeft er niets van gezegd maar gewoon zijn eigen ding gedaan. Uiteindelijk is het kind prima groot geworden ondanks nuanceverschillen in de opvoeding en verzorging.
Nick90
20-10-2024 om 13:22
MMcGonagall schreef op 20-10-2024 om 12:52:
[..]
Mijn kind ging vanaf een paar maanden een halve dag of dag en met 1 jaar voor het eerst een nacht. Vader heeft nog steeds de instructies die ik destijds meegaf op papier en daar kunnen we nu samen om lachen. Ik was nogal van het micromanagen en hij dacht daar het zijne van, heeft er niets van gezegd maar gewoon zijn eigen ding gedaan. Uiteindelijk is het kind prima groot geworden ondanks nuanceverschillen in de opvoeding en verzorging.
Hier kwam zoon ook pas toen hij al 2 was een nachtje slapen, het eerste jaar zag ik hem alleen maar bij z'n moeder, toen ie 1 was nam ik hem een middag per week mee. Zij schreef ook korte instructies.
Ysenda
20-10-2024 om 14:19
zoon ging vanaf het moment dat ex wegging 1 nacht per week en om en om het weekend naar ex, hij was toen 9 maanden.
Toen zijn we schriftjes gaan schrijven, geen haar op mijn hoofd die dacht aan instructies over wat vader wel en niet met kind mocht of moest doen. Had ik andersom ook niet op prijs gesteld.
MMcGonagall
20-10-2024 om 15:00
Ysenda schreef op 20-10-2024 om 14:19:
zoon ging vanaf het moment dat ex wegging 1 nacht per week en om en om het weekend naar ex, hij was toen 9 maanden.
Toen zijn we schriftjes gaan schrijven, geen haar op mijn hoofd die dacht aan instructies over wat vader wel en niet met kind mocht of moest doen. Had ik andersom ook niet op prijs gesteld.
Bij ons was het verschil dat we daarvoor geen gezin waren. Het contact moest dus echt worden opgebouwd.
Anoniemvoornu
20-10-2024 om 18:29
MMcGonagall schreef op 20-10-2024 om 15:00:
[..]
Bij ons was het verschil dat we daarvoor geen gezin waren. Het contact moest dus echt worden opgebouwd.
En dat is helemaal goed toch.. to vraagt geen advies over de zorgverdeling maar of er mensen tips hebben voor een ondersteunende app 😉 het zou jammer zijn als het het topic ondergesneeuwd raakt door de reacties over hoe de zorgverdeling "hoort" , sorry als het rot overkomt maar mijn man bedacht dat een app zoals to beschrijft wel eens handig kan zijn met onze kind met gezondheidsproblemen🤣 dus nu ben ik ook wel nieuwschierig of het uberhaubt bestaat
Lotte78
20-10-2024 om 19:52
Een vriendin van mij gebruikt ook een app. De Weparent. Ik weet dat ze daarin ook berichten kunnen sturen maar ook foto's
Anoniemvoornu
20-10-2024 om 19:55
Anoniemvoornu schreef op 20-10-2024 om 18:29:
[..]
En dat is helemaal goed toch.. to vraagt geen advies over de zorgverdeling maar of er mensen tips hebben voor een ondersteunende app 😉 het zou jammer zijn als het het topic ondergesneeuwd raakt door de reacties over hoe de zorgverdeling "hoort" , sorry als het rot overkomt maar mijn man bedacht dat een app zoals to beschrijft wel eens handig kan zijn met ons kind met gezondheidsproblemen🤣 dus nu ben ik ook wel nieuwschierig of het uberhaubt bestaat
MMcGonagall
20-10-2024 om 22:34
Anoniemvoornu schreef op 20-10-2024 om 18:29:
[..]
En dat is helemaal goed toch.. to vraagt geen advies over de zorgverdeling maar of er mensen tips hebben voor een ondersteunende app 😉 het zou jammer zijn als het het topic ondergesneeuwd raakt door de reacties over hoe de zorgverdeling "hoort" , sorry als het rot overkomt maar mijn man bedacht dat een app zoals to beschrijft wel eens handig kan zijn met onze kind met gezondheidsproblemen🤣 dus nu ben ik ook wel nieuwschierig of het uberhaubt bestaat
Tja, ik zou dan gewoon whatsapp doen. Dat heb je toch.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.