Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Tips voor ouderschap-app na scheiding

Hoi,
Heeft er iemand tips en ervaring met een fijne ouderschaps-app, voor gescheiden ouders? Ik heb een dochtertje van 1 jaar. Voor mij is het heel belangrijk dat vader en ik elkaar op de hoogte kunnen houden van de basiszorg (eten/ drinken/ gezondheid/ bijzonderheden) als zij bij de ander is. En voorwaarde dat er een chatfunctie op zit die Whatssapp kan vervangen, zodat we niet dagelijks in elkaars privé conversaties opduiken. 

Ik hoor graag jullie ervaringen!
Groet 

Je hebt ook andere apps zoals Telegram of Signal, dat is net zoals Whatsapp. Je zou ervoor kunnen kiezen om dan alleen met je ex te appen via Telegram of Signal, dan zie je dat niet tussen je andere apps staan. En daar kan je dan alles aan elkaar doorgeven wat je belangrijk vindt.

Jepv

Jepv

18-10-2024 om 15:43 Topicstarter

Thanks 1968! Op zich goed idee! Maar wil het liefst alle communicatie die nodig is in 1 hebben, zoals de zorginfo die we over onze dochter delen tbv de wekelijkse overdracht en agendaplanner. Dan is een chat-app alleen weer net wat te beperkt.

Dagelijks eten en drinken bijhouden? Heeft je kindje een gezondheidsprobleem? Is dat niet iets wat je een beetje moet loslaten als de andere ouder de zorg doet? 

Een ouderwets schriftje. Daar schijf je in het begin dagelijks en later een paar keer per week wat in. Schriftje gaat mee naar de andere ouder. Die kan lezen wat er de vorige week gebeurd en afgesproken is en schrijft er die week zelf in. Bellen/appen hoeft dan alleen in noodgevallen, dat is dus veel rustiger voor beide partijen. 

Jepv

Jepv

18-10-2024 om 16:12 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 18-10-2024 om 15:49:

Een ouderwets schriftje. Daar schijf je in het begin dagelijks en later een paar keer per week wat in. Schriftje gaat mee naar de andere ouder. Die kan lezen wat er de vorige week gebeurd en afgesproken is en schrijft er die week zelf in. Bellen/appen hoeft dan alleen in noodgevallen, dat is dus veel rustiger voor beide partijen.

Helemaal eens met deze methode. Die heb ik ook geintroduceerd al sinds zij als paar weken oude baby naar vader ging. Helaas weigert hij dit en is het boekje een eenrichtingskanaal met info van mij aan hem als dochtertje naar hem gaat. Tijdens mediation gaf hij aan open te staan het via een app te doen, dan dus maar dat. Als dat de communicatie verbetert (ook al zou het schriftje mijn voorkeur hebben, die apps alleen maar nog meer tijd op een schermpje in bijzijn kind. Maar goed , dat is een persoonlijke voor-/ afkeur). 

Hijis vragende partij? Laat hem dan zelf een app zoeken.

Jepv schreef op 18-10-2024 om 16:12:

[..]

Helemaal eens met deze methode. Die heb ik ook geintroduceerd al sinds zij als paar weken oude baby naar vader ging. Helaas weigert hij dit en is het boekje een eenrichtingskanaal met info van mij aan hem als dochtertje naar hem gaat. Tijdens mediation gaf hij aan open te staan het via een app te doen, dan dus maar dat. Als dat de communicatie verbetert (ook al zou het schriftje mijn voorkeur hebben, die apps alleen maar nog meer tijd op een schermpje in bijzijn kind. Maar goed , dat is een persoonlijke voor-/ afkeur).

Ok dit is wel vergezocht , of je nou in een schriftje schrijft of op je telefoon die tijd ben je zoiezo niet bezig met je kind , je opent zelf toch ook een topic hierover dus helemaal anti telefoon/computer ben je niet.

IMI-x2 schreef op 18-10-2024 om 16:30:

Hijis vragende partij? Laat hem dan zelf een app zoeken.

Dit is een goed advies ! Jij vind een schriftje goed , hij niet .Laat hem dan het alternatief uitzoeken

Ik vermoed dat het met een app helemaal niet beter wordt maar dat hij nu doet alsof een app de oplossing is. Maar inderdaad, dan mag hij ook met een suggestie komen.

'nog meer tijd op een schermpje in bijzijn kind' Je kindje gaat toch ook wel eens slapen?
De vader wil een app, jij hangt er vervolgens veel meer wensen aan, waardoor het project steeds moeilijker wordt.
Houd het eenvoudig!
Tsjor

tsjor schreef op 18-10-2024 om 17:48:

'nog meer tijd op een schermpje in bijzijn kind' Je kindje gaat toch ook wel eens slapen?
De vader wil een app, jij hangt er vervolgens veel meer wensen aan, waardoor het project steeds moeilijker wordt.
Houd het eenvoudig!
Tsjor

Of er is een al app in ontwikkeling en is dit een marktonderzoekje.

Zoniet, dan toch een serieuzer reactie: 

- schriftje

- telegram

- kort bellen

- niet te ingewikkeld doen

- niks doen, het loopt vanzelf

schriftje is heel praktisch, wat foto's erbij, leuke lijstjes: grappige conversaties met kind, eerste woordjes, ook door andere zorgpersoneel laten schrijven en bij diploma uitreiking, huwelijk etc heb je zo je anekdotes bij de hand.

Wij hebben 10 jaar schriftjes volgehouden en kijken er nu kind bijna 20 is nog regelmatig in.

Ysenda schreef op 18-10-2024 om 18:48:

schriftje is heel praktisch, wat foto's erbij, leuke lijstjes: grappige conversaties met kind, eerste woordjes, ook door andere zorgpersoneel laten schrijven en bij diploma uitreiking, huwelijk etc heb je zo je anekdotes bij de hand.

Wij hebben 10 jaar schriftjes volgehouden en kijken er nu kind bijna 20 is nog regelmatig in.

Als beide ouders meewerken ja .. maar to gaf al aan dat haar ex niet in een schriftje wil schrijven jammer genoeg

Anoniemvoornu schreef op 18-10-2024 om 19:18:

[..]

Als beide ouders meewerken ja .. maar to gaf al aan dat haar ex niet in een schriftje wil schrijven jammer genoeg

Ik geloof er niks van dat hij in een app ineens wel vanalles gaat delen.

Max88 schreef op 18-10-2024 om 18:37:

[..]

Of er is een al app in ontwikkeling en is dit een marktonderzoekje.

Zoniet, dan toch een serieuzer reactie:

- schriftje

- telegram

- kort bellen

- niet te ingewikkeld doen

- niks doen, het loopt vanzelf

Sowieso raar dat het kind als paar weken oude baby al naar de vader ging. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.