Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Scheiding in ijskast?

tsjor schreef op 07-02-2025 om 12:27:

Anoniemn, die schoolverhuizing, gaat dat over de overgang van basisschool naar middelbaar onderwijs? Dat zou inderdaad een goede reden zijn om dat moment aan te grijpen voor wijzigingen.
Maar ik begrijp niet zo goed waarom er dan iets zou moeten veranderen. Jij kunt de woning overnemen, de kinderen kunnen dus bij jou blijven wonen, je ex zal een andere woning moeten vinden of tijdelijk alvast ergens anders moeten gaan wonen, en dan kan jullie ouderschapsplan in werking treden.
Als de woning van jou is kan het zijn dat jullie niet meer aan birdnesting doen, dan zal je ex een onderkomen moeten vinden waar de kinderen ook terecht kunnen. Of ze blijven langer bij jou tot het zover is en je ex vang het op met een weekendregeling of uitstapjes 's avonds. Als er al een nieuwe partner in het spel is is het emotioneel gezien lastiger om een gezamenlijke woning aan te blijven houden.

Tsjor

Nou dat bedoelde ik dus dat ik niet de scheiding in de ijskast zou zetten ervoor in mijn geval en t gaat inderdaad om middelbaar is al een grote wijziging als ze dan ook nog eens op dat moment een verhuizing voor hun kiezen krijgen kan het dubbel aankomen aldus de school en dr. Nu we om de beurt thuis zijn is toch anders dan op het moment dat mn ex een plekje heeft dat is toch voor de kids een nieuwe fase.

Met alle respect, maar het kan ook zijn dat de overgang naar een nieuwe middelbare school en een nieuwe woonplek (of gedeeltelijk) juist heel goed samen kan gaan. Vriendjes van de basisschool zijn dan vaak snel uit beeld.
Zijn er bijzondere problemen met je kinderen dat er zo voorzichtig wordt gedaan over veranderingen van school en rond de scheiding?
Als je kind in augustus naar de middelbare school gaat is de kans dat je ex vóór augustus een andere woonplek heeft gevonden vrij klein. Maar als ik het goed begrijp zou een van de twee in elk geval een andere woonadres moeten kunnen opgeven, nog afgezien van de vraag of de kinderen daar ook terecht zouden kunnen. Kinderen hebben in principe een plek om te wonen, gelukkig.
Nu ben je bang dat er een probleem is in de twee jaar nadat een van jullie een ander woonadres heeft gevonden, zodat er.... ja, wat eigenlijk? Ja, er kan heel veel gebeuren. Maar waar ben je bang voor?

Tsjor

tsjor schreef op 08-02-2025 om 19:38:

Met alle respect, maar het kan ook zijn dat de overgang naar een nieuwe middelbare school en een nieuwe woonplek (of gedeeltelijk) juist heel goed samen kan gaan. Vriendjes van de basisschool zijn dan vaak snel uit beeld.
Zijn er bijzondere problemen met je kinderen dat er zo voorzichtig wordt gedaan over veranderingen van school en rond de scheiding?
Als je kind in augustus naar de middelbare school gaat is de kans dat je ex vóór augustus een andere woonplek heeft gevonden vrij klein. Maar als ik het goed begrijp zou een van de twee in elk geval een andere woonadres moeten kunnen opgeven, nog afgezien van de vraag of de kinderen daar ook terecht zouden kunnen. Kinderen hebben in principe een plek om te wonen, gelukkig.
Nu ben je bang dat er een probleem is in de twee jaar nadat een van jullie een ander woonadres heeft gevonden, zodat er.... ja, wat eigenlijk? Ja, er kan heel veel gebeuren. Maar waar ben je bang voor?

Tsjor

Ben ik gedeeltelijk  met je eens hoewel de school en dr ons dit echt als advies gaven miss wel omdat ze dan moet wennen aan 2 nieuwe vaste basissen die anders zijn. Maar inderdaad kinderen houden iig hun plek,  die 2 jaar komt niet van mij maar van topicstarter

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.