Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Overdracht

Hallo,

Mijn ex en ik hebben een omgangsregeling met ons kind.
Ik zelf woon 1 jaar samen met nieuwe partner en dit gaat super.

Officieel is de overdracht na het avondeten, ik haal der altijd om 6 uur op, hij haalt der echter vaak eerder op rond 12 a 1 uur, als hij wakker is. (Net nachtdienst gehad dan). En hier heb ik dus nooit moeilijk over gedaan als die eerder haalt en is dus eigenlijk beetje standaard geworden. Echter nu moet ik dus werken, en wil die der direct ochtendsvroeg halen en dus niet gaan slapen. Dit wil die alleen maar omdat hij liever niet wil dat ze alleen bij m'n partner is eventjes. Hij gaat er dus eigenlijk vanuit dat hij gewoon kan halen rond die tijd. Ik gaf aan officieel is het zelfs pas na het avondeten en vind beetje raar dt je alleen eerder willen halen om die reden en dus niet gaat slapen na een nachtdienst.
Hij dreigt nu dus met n rechtzaak als ik niet akkoord ga.

Wat zeggen jullie gewoon laten gaan ? Ik zelf heb natuurlijk eigenlijk geen zin in onnodig gezeik. Maar telkens afkeurend doen na m'n partner word ook beetje vervelend

Blijkbaar vindt hij jouw partner een lul en slaapt hij toch niet lekker met de wetenschap dat jullie kind alleen is met die partner. Ik zou hem zijn kind laten ophalen sochtends. Fijn zo een betrokken vader. 

Hoe oud is jullie kind? Ik vind het namelijk nogal onverantwoord als hij niet gaat slapen en dus vermoeid de verantwoordelijkheid over jullie kind heeft.

Daarnaast zou ik me niet zo druk maken over een rechtszaak hoor, hij heeft zich in eerste instantie gewoon aan de afspraken te houden. Geen rechter zal hem belonen met éénzijdig aanpassen vd afspraken!

Reload94

Reload94

16-01-2025 om 11:21 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 16-01-2025 om 11:09:

Blijkbaar vindt hij jouw partner een lul en slaapt hij toch niet lekker met de wetenschap dat jullie kind alleen is met die partner. Ik zou hem zijn kind laten ophalen sochtends. Fijn zo een betrokken vader.

Hij heeft nog nooit de moeite gedaan, wil m'n partner ook niet eens zien.

Hij kan 'm wel een lul vinden vooral vanwege jaloezie maar goed lijkt me dit niet 😅

En hij haalt der dan ochtends op, zonder slaap. En wil ook niet dt hij altijd maar denkt alles te kunnen beslissen in eigenlijk nog mijn tijd snap je 

Reload94

Reload94

16-01-2025 om 11:22 Topicstarter

Kersje schreef op 16-01-2025 om 11:18:

Hoe oud is jullie kind? Ik vind het namelijk nogal onverantwoord als hij niet gaat slapen en dus vermoeid de verantwoordelijkheid over jullie kind heeft.

Daarnaast zou ik me niet zo druk maken over een rechtszaak hoor, hij heeft zich in eerste instantie gewoon aan de afspraken te houden. Geen rechter zal hem belonen met éénzijdig aanpassen vd afspraken!

Ze is 4 jaar  

Kan hij kind dan niet uit school halen in de middag? Lijkt me heel omslachtig om een overdracht te hebben als je net wakker bent nog voor school? Direct uit school ophalen lijkt me dan handiger. 

Reload94

Reload94

16-01-2025 om 11:56 Topicstarter

Overdracht is op papier ook na het eten, maar hij haalt der doordeweeks vaak indd van school als ze na hem toe gaat. Andersom haal ik der wel pas na het avondeten.
Maar dit gaat om weekends. Onze overdracht is door dat hij 5 ploegen werkt telkens op n andere dag

waar ben jij dan? Kun je daar iets aan veranderen dat jij zelf bij je kind bent tot 13. 

Werken zeg je misschien kun je dat terugdraaien.

Reload94

Reload94

16-01-2025 om 12:02 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 16-01-2025 om 12:01:

waar ben jij dan? Kun je daar iets aan veranderen dat jij zelf bij je kind bent tot 13.

Ik moet half 10 beginnen met werken, normaal ben ik vaak vrij, of is ze op school 

Hij werkt in 5 ploegen en in zijn weekenden i ze bij hem, ik werk parttime en heb gelukkig al kunnen regelen dat ik m'n uren maak als zij bij hem is, en ik dus meestal vrij ben als ze bij mij is. Maar heel soms komt dit dus dan een x voor.

Als het iets is wat maar heel soms voorkomt, zou ik er geen punt van maken. Toch fijn als jullie kind bij haar vader kan zijn als jij aan het werk bent? 

Reload94

Reload94

16-01-2025 om 12:20 Topicstarter

Mugs schreef op 16-01-2025 om 12:14:

Als het iets is wat maar heel soms voorkomt, zou ik er geen punt van maken. Toch fijn als jullie kind bij haar vader kan zijn als jij aan het werk bent?

Dat ik aan het werk ben is soms, dat hij der eerder ophaalt ziet hij nu als zijn recht, opzich vind ik eerder halen ook geen probleem dit doet hij bijna standaard en is dus eigenlijk al altijd eerder als normaal maar nu wel die dus hierom nog eerder als normaal als ze misschien net wakker is. maar vind 24uur zonder slaap en met onze dochter in zijn auto wel twijfelgeval en het feit hoe t gebracht word En dat het eigenlijk alleen maar is omdat hij m'n partner niet wil zien terwijl onze dochter en hij juist n hele goeie band hebben, snap dat het lastig is soms voor hem maar vind ook op gegeven moment beetje erover heen zetten

Reload94 schreef op 16-01-2025 om 12:20:

[..]

Dat ik aan het werk ben is soms, dat hij der eerder ophaalt ziet hij nu als zijn recht, opzich vind ik eerder halen ook geen probleem dit doet hij bijna standaard en is dus eigenlijk al altijd eerder als normaal maar nu wel die dus hierom nog eerder als normaal als ze misschien net wakker is. maar vind 24uur zonder slaap en met onze dochter in zijn auto wel twijfelgeval en het feit hoe t gebracht word En dat het eigenlijk alleen maar is omdat hij m'n partner niet wil zien terwijl onze dochter en hij juist n hele goeie band hebben, snap dat het lastig is soms voor hem maar vind ook op gegeven moment beetje erover heen zetten

Nou als je dat dan vindt, dan trek je daar toch een lijn in: Succes met je rechtzaak. Hij heeft natuurlijk geen poot om op te staan, juridisch gezien. 

Elpisto schreef op 16-01-2025 om 14:04:

[..]

Nou als je dat dan vindt, dan trek je daar toch een lijn in: Succes met je rechtzaak. Hij heeft natuurlijk geen poot om op te staan, juridisch gezien.

Dit, zeg hem dat hij zich aan de gemaakte afspraken houdt en dat het eventueel in overleg kan worden aangepast! En dat ‘overleg’ geldt natuurlijk ook voor hem en is dus niet ‘zoals het hem het beste uitkomt’. 

Tja hij is als vader op dat moment beschikbaar, jij niet. Wij hadden de afspraak dat in principe de kinderen waren bij de ouder die beschikbaar was. Als jouw werkrooster wijzigt lijkt me dat een prima reden om afspraken aan te passen.

Reload94

Reload94

16-01-2025 om 21:22 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 16-01-2025 om 20:50:

Tja hij is als vader op dat moment beschikbaar, jij niet. Wij hadden de afspraak dat in principe de kinderen waren bij de ouder die beschikbaar was. Als jouw werkrooster wijzigt lijkt me dat een prima reden om afspraken aan te passen.

Wij hebben wel de afspraak dat als oppas nodig is eerst ander ouder word gevraagd, advocaat was alleen duidelijk dt als je samenwoont met evt nieuwe partner dit niet meetelt omdat dit een huishouden is, dus mag kind gewoon daar zijn zonder ander ouder te vragen, aangezien het kind natuurlijk gewoon thuis is. Anders word t in sommige gevallen natuurlijk ingewikkeld. Wat dt betreft sta ik in principe in mn recht.

plus het feit dat dit eigenlijk zijn slaapmoment is, hij heeft dn 24uur geen slaap gehad en moet wel stuk rijden met onze dochter

Dit wil die alleen maar omdat hij liever niet wil dat ze alleen bij m'n partner is eventjes.

Maar telkens afkeurend doen na m'n partner word ook beetje vervelend

Hij kan 'm wel een lul vinden vooral vanwege jaloezie maar goed lijkt me dit niet 😅

En dat het eigenlijk alleen maar is omdat hij m'n partner niet wil zien terwijl onze dochter en hij juist n hele goeie band hebben, snap dat het lastig is soms voor hem maar vind ook op gegeven moment beetje erover heen zetten

Ik denk dat jij de "bedreiging" die de vader van je dochter kan voelen tov jou nwe partner en zijn dochter best wel onderschat en eigenlijk bagataliseert en belachelijk maakt met de term ''jaloezie".

Je gooit dan ook nog olie op het vuur door te stellen dat dochter en nwe vriend van jou een hele goede band hebben. 

Je kan wel stellen dat de vader van je dochter zich erover heen moet zetten maar dat gaat op deze manier niet lukken.

Kun jij je voorstellen dat dit niks met jaloezie te maken heeft maar met angst van de vader om zijn dochter kwijt te raken?

En vanuit die wetenschap de vader van je dochter benaderen en een oplossing bedenken waarin je zijn gevoel serieus neemt en niet belachelijk maakt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.