Echtscheiding en erna
Trotsepapavantwee
19-07-2024 om 14:10
Mijn Ex partner wil de kinderen van school wisselen
Hallo allemaal,
Ik kwam dit forum tegen en heb verschillende topics gelezen maar wil ook graag mijn eigen verhaal even kwijt. De situatie waar ik nu in zit is nieuw voor mij en ik voel me heel erg machteloos en verdrietig. Ik hoop op reacties en meningen en dat jullie samen met mij er even over kunnen praten.
Vier jaar geleden ben ik gescheiden. We hadden in April 2020 een mooi vrijstaandhuis gekocht in mijn ouderlijk dorp waar ik vroeger opgegroeid ben. Veel ruimte voor de kinderenn en veel familie van mij die daar woont. Ook onze vriendenkring is hier.
Mijn ex partner en ik waren allebei van mening dat we onze kinderen in een kleine dorpelijke gemeenschap wilden laten opgroeien bij een school waar zelfs mijn juffen nu les geven aan mijn kinderen. Dat vinden mijn kinderen superleuk. Ik ook overigens. We hebben een dochter van 7 en een zoon van 5. Ze gaan hier met heel veel plezier naar school. Daarnaast woont mijn zus, haar man en twee kinderen in dezelfde straat en mijn ouders 1,5 km verder in hetzelfde dorp.
Halverwege 2020 Juli/Augustus begon mijn ex partner zich vreemd te gedragen. Vaak laat van haar werk thuis, opeens drie keer per week werkoverleggen. Ik vondt een sieraden kistje ingepakt in haar ondergoed lade, opeens werdt er een pakketje met lingerie bezorgd. Al met al verdacht. Ik heb na 3 maand onzekerheid een oude telefoon in haar auto gelegd welke ik met GPS ben gaan volgen. En wat bleek. Ze ging helemaal niet naar haar werk maar haar auto stond ergens op de oprit 25 km verderop. Ik heb haar hiermee geconfronteerd en ze zei dat er niks was en dat ze af en toe een collega ophaalde en weer thuis bracht van haar werk. Niets bleek minder waar dan dat. Mijn dochter kwam naar me toe... "we hebben vandaag in het bos gewandeld met mama's collega" of een week later "we hebben met ***** een ijsje gehaald bij de Mac Donalds".
Al met al, er was een ander in het spel. Voor mij onverwacht. Je verwacht het niet net nadat je een huis hebt gekocht.
Het erge hiervan vindt ik is dat ze onze kinderen er direct bij heeft betrokken.
Daarnaast heeft ze boodschappen en cafetaria's betaald en geld overgemaakt naar hem van onze gezamenlijke rekening. Ik heb haar aangegeven dat ik graag de rekening wilde inzien. Opeens kwam ze ermee dat ze de rekening wilde opheffen. Dit heeft ze 2 dagen later ook echt gedaan, waarbij ze zelf een berekening heeft gedaan zonder overleg wat mijn deel zou zijn dit deel heeft ze naar mijn privé rekening gemaakt.
Al met al, scheiding, uitkopen, en ouderschapsplan opgesteld.
In het ouderschapsplan hebben we afgesproken dat de kinderen hier naar school zouden gaan. Als de situatie zou veranderen zouden we daarover in gesprek kunnen gaan. Ze woont 10 minuten verderop dus kwa reizen (geeft ze zelf ook aan) is dat prima te doen.
In de afgelopen vier jaar heeft ze ook twee kinderen met hem samen gekregen. Dienzijn nu ook op een leeftijd dat ze naar school en peuterschool gaan. 1,5 maand geleden kwam ze bij mij voor een gesprek waarin ze aangeeft dat ze de kinderen bij haar naar school wil laten gaan. De kinderen zijn opeens zogenaamd vermoeid, worden opeens gepest (wat de juf bij oudergespreken tegennspreekt).
Mijn dochter wilde graag kort haar. Tot de schouders. Een van haar jongens klasgenootjes zei hier wat over. "Je lijkt net een jongetje". Ze was verdrietig die dag en zei tegen haar moeder dat ze van school afwilde. Haar moeder kwam dit natuurlijk goed uit en verzint nu nog meer redenen om ze hier van school te halen. "Ja ze wordt gepest"... "bij mij naar school zou meer rust brengen".. :het gaat niet goed met ze"... "omdat het hoofdverblijf bij mijn is wil ik dat ze hier een sociale omgeving opbouwen, ook straks voor de middelbare school".
Met andere woorden. Ze wil ze hier van school halen, uit hun sociale omgeving die ze hier al hebben, naar een hele nieuwe school. Daarnaast is mijn dochter op dit moment erg bezig met mijn ex partner en mij. Ze wil weer naar hoe het was en dat we weer samen komen. Ik heb uitgelegd dat dat niet meer kan. Omdat mijn dochter op dit moment erg emotioneel is en ik zelf denk dat het niet beter wordt op een andere school heb ik in ons gesprek samen aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga en de redenen niet gegrond vindt. Ze kwam hier ook onverwacht mee en bij de vraag over een mediation gesprek heb ik nee gezegd. (Terwijl ik daar natuurlijk voor open sta).
Een dag voor de verjaardag van mijn zoon kreeg ik een brief van haar advocaat dat ze vervangende toestemming wil aanvragen via de rechter als ik niet akkoord zou gaan met mediator. Ik ben dus akkoord gegaan. Nu staat een mediator al gepland, maar ze geeft nu al aan dat ze niet van haar mening gaat afwijken.
Ik wil mijn kinderen buiten alles houden, maar heb ze toch gevraagd wat ze willen. Ze willen helemaal niet naar een andere school. Mijn dochter stond springend en huilend naast mij met de vraag of ik mama wilde bellen om te zeggen dat ze dat niet wil.
Mijn ex partner geeft aan dat ik mijn dochter heb gemanipuleerd en mijn mening heb opgedrongen. Ze geloofd niet meer dat haar mening die ze nu heeft haar eigen mening is. Heb haar voorgesteld om samen haar te vragen wat ze wil. Maar dat wil ze niet.. ze vindt dan dat de kinderen er bij betrokken worden.
Ik weet het niet meer. Ik ben enorm verdrietig omdat ze echt niet wil. En mama geloofd het niet. Wat als een rechter er toch voor zorgt dat ze daar naar school moet.. terwijl er zoveel nadelen zijn, maar het officieel hoofdelijk verblijf bij haar is.
Hebben jullie ooit met zoiets te maken gehad? Wat is jullie mening hierover?
Sorry voor het extreem grote bericht. Maar wilde het even kwijt.
Groeten,
Een trotse papa van twee
tsjor
21-07-2024 om 07:46
'daar ben je eind 2024 pas achter gekomen' Volgens mij 2020, toen ook scheiding en inderdaad al snel daarna 2 kinderen in 4 jaar. Oudste kind zal nu 3 zijn en binnenkort naar school gaan, ander kind naar peuterschool (peuterspeelzaal?). Je hebt gelijk Jesse1, het is allemaal erg snel.
Tsjor
Jesse_1
21-07-2024 om 13:18
tsjor schreef op 21-07-2024 om 07:46:
'daar ben je eind 2024 pas achter gekomen' Volgens mij 2020, toen ook scheiding en inderdaad al snel daarna 2 kinderen in 4 jaar. Oudste kind zal nu 3 zijn en binnenkort naar school gaan, ander kind naar peuterschool (peuterspeelzaal?). Je hebt gelijk Jesse1, het is allemaal erg snel.
Tsjor
Sorry vertypte me inderdaad. Eind 2020 moet de breuk zijn geweest. Rond (of logischerwijze na) de tijd dat ex ook bevallen moet zijn als het kind nu (of binnenkort) naar school gaat. En aan een bevalling gaat ook nog 9 maanden zwangerschap vooraf zoals wij weten.
Dus niet alleen erg snel, maar de tijdlijn zoals die geschetst is, is in mijn ogen niet echt reëel. Of de details kloppen niet. Maar laat die dan weg.
Anoniemvoornu
21-07-2024 om 13:20
to haalt er zoiezo een heel veel dingen bij die niets met de vraag te maken hebben , maar echt een keertje wisselen van school is veel minder heftig voor een kind dan gepest worden
tsjor
21-07-2024 om 14:29
Jesse_1 schreef op 21-07-2024 om 13:18:
[..]
Sorry vertypte me inderdaad. Eind 2020 moet de breuk zijn geweest. Rond (of logischerwijze na) de tijd dat ex ook bevallen moet zijn als het kind nu (of binnenkort) naar school gaat. En aan een bevalling gaat ook nog 9 maanden zwangerschap vooraf zoals wij weten.
Dus niet alleen erg snel, maar de tijdlijn zoals die geschetst is, is in mijn ogen niet echt reëel. Of de details kloppen niet. Maar laat die dan weg.
Je kunt je vermoedens/fantasie de vrije loop laten. Wanneer denk je dat ze zwanger is geraakt, na de scheiding? De term 'peuterschool' kan duiden op België. Etc. etc.
Tsjor
Annaniem2023
21-07-2024 om 16:26
Wat det het ertoe of alles precies klopt? Het gaat toch om de algemene vraag? Ik verander ook wel eens wat om niet herkend te worden. En ik ben vast niet de enige.
Wilmamaa
21-07-2024 om 23:06
Waarom gaan de nieuwe kinderen niet naar dezelfde school als de oudste twee? Lijkt me de makkelijkste oplossing.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.