Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Man in midlifecrisis

Och Morgane, wat een nare situatie… Zoals al meer gezegd: wees vooral lief voor jezelf, zorg goed voor jezelf, zorg dat anderen nu ook een beetje voor jou zorgen en geef jezelf alsjeblieft de tijd om een beetje te rouwen. Alles wat zakelijk geregeld moet worden, zal nu een enorme puinhoop lijken in je hoofd, maar er zijn mensen die je daarmee gaan helpen. Dat hoef je niet alleen te doen.
En voor wat betreft midlifecrisis… Tja, is dat echt iets? Mijn ex is er anderhalf jaar geleden ook ineens vandoor gegaan. Zomaar, na een paar weken te hebben nagedacht. Hij had een andere vrouw, alvast een ander huis. Hij heeft gebroken met al zijn vroegere vrienden, hij heeft nieuwe hobby’s, hij heeft een dure auto, gaat een boot aanschaffen en ziet er compleet anders uit. Natuurlijk is zij leuker, liever, grappiger. Natuurlijk was alles mijn schuld en natuurlijk twijfelde hij wel eens, ‘maar ja, hij wist het echt zeker na 3 weken.’ Natuurlijk moesten de kinderen al na 3 weken kennismaken en natuurlijk is zij daarna nooit meer weggegaan.
Is dat een midlifecrisis? Vast wel, als je al deze punten op een rij ziet. En ja, ook ik hoopte dat hij terug zou komen.
Maar inmiddels zie ik vooral een kl**tz*k die zonder te beseffen wat hij heeft aangericht, weg is gerend voor de eerste de beste. Ik zie een stel dat niks voor elkaar heeft, mij nog steeds de schuld geeft van alles, ontzettend veel ruzie zoekt, drinkt als een malle en vooral de schijn ophoudt. Midlifecrisis of niet; hij heeft hiervoor gekozen en daar kan ik niks aan veranderen. En ik ben inmiddels over die fase heen dat ik dacht: ach, hij moet aan zichzelf werken en dan ziet hij het wel. Ik red het inmiddels prima, denk vooral aan mijzelf en de kinderen en probeer me, met vallen en opstaan, vooral te wapenen tegen zijn acties en opmerkingen.
Mijn advies: nu eerst voor jezelf gaan zorgen, niet meer aan hem denken en wat er eventueel in zijn hoofd omgaat. Dat is aan hem en als hij aan zichzelf wil gaan werken, is dat ook aan hem. Die keuzes kan jij niet meer voor hem maken. Als hij besluit het gekozen pad verder te volgen, dan is dat ook aan hem. En daar mag je om rouwen. Probeer alsjeblieft te stoppen met denken wat er in zijn hoofd omgaat en stop alsjeblieft met denken dat je zijn keuzes op welke manier dan ook kan beïnvloeden. Zoek t.z.t. hulp om dit een plekje te geven en schakel mensen in die je gaan helpen om zakelijk alles op een rij te zetten. 
je gaat hier hoe dan ook weer sterk uitkomen, al zie je dat op dit moment echt nog niet. Echt waar, de zon gaat weer schijnen. Maar laat voorlopig het verdriet toe, want dat is heel normaal.

Ga je eens verdiepen in de midlifecrisis. Er is online genoeg over te vinden. In bijna alle gevallen is het einde verhaal voor de relatie. Het is een natuurlijke fase waar mannen doorheen gaan. Heeft te maken met hormonen. Zoals vrouwen de menopauze hebben. Alleen bij een klein deel van de mannen raken ze in een crisis. En dan is het foute boel. Het is een proces van jaren. Lichamelijke en mentale veranderingen. En het besef dat ze op de helft zijn. De kinderen zijn er dus dat levensdoel is behaald. En dan komt de vraag wat wil ik met de 2e helft van mijn leven? Als je nog wat anders wilt moet het nu. Anders ben je te laat (lees oud). Dus ander werk, een opleiding, huis en ook een partner. 

Vraag jezelf ook af. Wat wil jij? Wil je hem nog wel als hij dit soort dingen doet? 

Morgane

Morgane

12-10-2024 om 18:19 Topicstarter

Ik besef heel goed dat ik niks aan dit alles kan sturen. Hij gaat zijn eigen weg en heb me daarbij neer te leggen.  Ik heb al super veel over de MLC gelezen, en heb eigenlijk loopt het inderdaad 9/10 keer slecht af. Het duurt zoals je zegt jaren, en zolang kan inderdaad niet gewacht worden.

Nu is nog niks concreet gebeurd, hij woont nog thuis, we gaan nog samen naar de activiteiten van de kinderen, doen nog onze wandeling samen ‘s morgens, gaan op bezoek bij mijn mama…
Hij slaapt zelfs nog bij me en ik geniet ervan zolang het duurt. Het voelt als afscheid nemen.
Maar ik weet dat hij gaat, ik weet dat hij van Truus houdt, ik weet dat mijn wereld binnenkort op zijn kop staat.
Straks woont hij in een ander huis, moet ik de kinderen delen, weten familie, vrienden en buren dat we gaan scheiden..

😮‍💨😮‍💨😮‍💨. Het komt goed. Ik heb veel vrienden die me steunen, mijn zus en ouders en zelfs schoonzus en schoonouders die me helpen dit te dragen.
Tijd heelt alle wonden ❤️

misschien komt hij gewoon weer terug na een jaar of 2 te zijn uitgeraasd. Mijn moeder is ook door haar tweede man verlaten omdat hij ineens vrouwtjes wilde versieren zich aan de ketting voelde en wilde luchthappen. Nu een paar jaar later wil hij haar terug, het viel tegen, zoveel viel er niet te neuken en de warmte en gezelligheid was ver te zoeken,  maar nu is moeder weer bezet. Hij zit nou in zijn eentje te appen en te leuren op datingssites vol frustratie en wrok over de moeilijke vrouwtjes.

Morgane

Morgane

12-10-2024 om 21:35 Topicstarter

Dat is dan het spijtige uiteraard. Het besef komt meestal te laat, er is dan zoveel gebroken. Er zijn zoveel mensen die nu afzien door de identiteitscrisis van 1 persoon die vroeg of laat wel weer met de voeten op de grond komt. Maar de brokken zijn gemaakt, en ikzelf zal verder gegaan zijn met mijn leven..

Morgane

Morgane

14-10-2024 om 21:42 Topicstarter

Vandaag ontdekt dat hij weer naar haar toe is, terwijl hij enkele dagen wegging voor zijn werk.. Denkt hij dat ik van gisteren ben. En waarom is dat stiekeme gedoe nodig als hij toch weggaat? Waarom dan nog liegen? Hij is toch geen puber?!
Hoe komt het toch dat ik me zo moeilijk kan losmaken.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.