Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex van mijn partner eist een kennismaking

Marianne76 schreef op 18-09-2024 om 16:03:

[..]

Helemaal eens met Temet.

En hier nog 1 die het eens is met Temet.

Daarnaast vind ik je ook niet erg constructief overkomen, nogal aanvallend ook, dus als je het over normen en waarden hebt, verlaag je dan niet naar die van haar (zoals je zelf stelt).

Serieus, is het voor volwassenen nu zo ontzettend moeilijk enkel aan de kinderen te denken die hier tussenin zitten ipv aan zichzelf? 

Hoe zij aan jouw gegevens is gekomen is van ondergeschikt belang en kun je ook vragen tijdens de kennismaking. Waarom zij het eerdere verzoek heeft afgeslagen ook, dus ga elkaar gewoon ontmoeten als volwassenen!

Je vraagt: wat hadden jullie gedaan. Het antwoord is nogal unaniem, toch kennismaken. De eer aan jezelf houden en voor je partner en de kinderen (vooral die) proberen de relatie met de ex/hun moeder toch enigszins te normaliseren.
Maar blijkbaar is dat niet het antwoord dat je wilde horen. Je blijft standvastig verkondigen dat je geen kennis gaat maken met haar, want ze heeft andere normen en waarden dan jij. Newsflash: de enige met jouw waarden en normen ben jij zelf. Die kun je dus niet aan een ander opleggen. Jij hebt op een ander geen invloed. Dus om de situatie te veranderen kun je alleen je eigen gedrag veranderen. Eigenlijk dus precies wat iedereen hier schrijft.

Ze weet waar je woont en ze weet je telefoonnummer, dat stoort je en het is de reden dat je geen kennismaking wilt. 

Helena: "Ze eist een kennismaking op kort termijn met mij. Ik ben hoer accord mee gegaan mits ze verteld waar ze mijn gegevens vandaan heb."

Wat vindt je partner ervan? Staat hij achter je als je niet gaat kennismaken? Voor de toekomst lijkt het me prettig als er wat contact mogelijk is onderling maar misschien denkt hij daar anders over? Heeft ze je gegevens niet gewoon via sociale media? Sta je in een telefoonboek oid? 
Vraag het haar en maak het niet te groot. 

Ik verwacht TO niet meer terug gezien de unanieme antwoorden…..

KOm uit de vecht modus. Dit is de vrouw die ooit ook iets zag in jouw huidige partner en die nu misschien door frustratie wat raar reageert. Maar in de grond van het verhaal wilt zij graag weten met wie haar kinderen een belangrijk deel van hun leven te maken hebben. Wees dus gewoon de meest wijze en ga vriendelijk en rustig op de uitnodiging in. Hoe ze aan jouw gegevens is gekomen kan een gespreksonderwerp zijn. Maar doe hier niet ingewikkeld over.
Hoe staat je partner er eigenlijk in?

TO reageert blijkbaar niet meer. Misschien is ze wel van dezelfde soort als de nwe vlam van mijn ex. Die heb ik een paar keer gezien bij een verjaardag van de kinderen en negeert mij, als moeder van de jarige, gewoon volkomen🤷. Heb nooit een woord met het mens kunnen wisselen. Eigenlijk wel heel erg onbeschoft🤔

Als je zo gaat praten over iemand, weet je zeker dat ze niet terugkomt.

Pippeltje schreef op 19-09-2024 om 20:04:

Ach kom zeg, het is een anoniem forum. Het is ook niet zo dat TO zo ontzettend begripvol overkomt.

Pippeltje schreef op 19-09-2024 om 20:04:

Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt? Wordt er hier over TO gepraat, anders dan dat er wordt gevraagd of ze nog terugkomt?

Helena89 schreef op 18-09-2024 om 15:30:

[..]

Dus ik moet accepteren dat ze gegevens van mij heeft en op een of andere manier achter is gekomen en daarbij dreigt. Normaal vragen kan ze niet....

Met een beetje Googlen kom je al een heel eind…

Haar gedrag zit niet binnen jouw cirkel van invloed. Focus je op je eigen gedrag, spreek een keer af om ergens op een openbare plek een bakkie doen doen. Strik eromheen. Klaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.