Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Een OTS, wanneer is het klaar?

Evaluna

Evaluna

25-01-2025 om 10:34 Topicstarter

Een GI maakt ook fouten en hebben natuurlijk niet altijd een goede naam. Dat zal de rechtbank ook weten.
Wat ik begrijp kijken ze heel zuiver naar of het een ontwikkelings bedreiging is voor dochter. De oudste is op school uitgevallen en thuiszitter. Voor haar is het duidelijk. Voor de jongste is het niet voldoende duidelijk. 
En dan jammer dat ze niet met een menselijke maat kijken en van daaruit hun conclusies trekken. Deze jeugdbeschermer is al vele jaren in dienst en de rechter vertelde van de week dat we een bekende casus zijn in de rechtbank. Je hoopt dan dat dat gewicht geeft. Maar helaas.

Echter liep het weer eens anders. Ex was er niet. Hij was op bericht van de GI afgegaan dat ze niet zou komen en naar huis gegaan (buitenland) 
Blijkbaar ziet hij het zelf ook niet zitten om terug te keren voor morgen, want dan is er nog een dag omgang.
Sneu voor dochter, want ze had zo haar best gedaan in de auto te stappen en nu was hij er geeneens. Niet goed voor haar zelfbeeld.

Is het een idee om dan morgen zelf richting ex te gaan met jongste dochter? is er iets leuks in de buurt?
Dat niet komen van ex het zelfbeeld van dochter raakt, hoe komt dat? De oorzaken hebben toch niets met dochter te maken?

Tsjor

Evaluna, ik begrijp dat er een zitting was over de verlenging van de ots? En die is dus verlengd? Voor hoe lang?

Hoezo is er een uitspraak dat er wel omgang moet zijn? Heb je het dan over een eerdere uitspraak die nog altijd geldt? Of heeft de rechter hierover een nieuwe uitspraak gedaan? Als het dat laatste is, dan zou er een procedure tussen jou en ex moeten lopen, maar dan zou je ex op de zitting verwachten. 

Als het gaat om een oude omgangsuitspraak waarvan je vindt dat die nu niet meer moet gelden, dan moet je een verzoek tot wijziging van de omgangsregeling indienen. En als dat te lang duurt kan je advocaat gedurende die procedure aan de rechter vragen om de regeling alvast op te schorten. Tenzij ex accoord gaat met stopzetten van de omgang, dan hoeft het allemaal niet via de rechter.

Als er nu een nieuwe beslissing over de omgang is genomen waar je het niet mee eens bent, moet je in hoger beroep. 

Evaluna

Evaluna

29-01-2025 om 09:06 Topicstarter

Nou, Temet, hou je vast...

De ots is verlengd met een half jaar.
In oktober is er een uitspraak geweest voor omgang. Daar tegen heb ik hoger beroep gevraagd. Met als eerste een opschorting. 
De zitting van de opschorting is geweest, de uitspraak begin februari.
Ondertussen is er nog een omgang gepland en besluit de GI er een spoedverzoek tussendoor te gooien. Dit verzoek heeft dus niet de gewenste uitkomst. Waar de GI (zoals ik het begreep) nog steeds achter kind staat als het niet wil gaan.
De advocaat adviseert meer druk uitte oefenen op kind. 
Dus dochter toch in de auto en toen bleek ex er dus niet te zijn.
Hij is nu met de GI aan het bakkelijen wie nou wat heeft gezegd. Heeft de GI werkelijk telefonisch aangegeven dat dochter niet komt? Of was het alleen een scenario waar ze voor heeft gewaarschuwd? 
Ex had het prima kunnen afwachten voor hij vertrok, maar heeft daar dus niet voor gekozen. Hij woont te ver om hem even na te reizen.
Volgende week nog een zitting van het spoedverzoek, maar misschien laat ik die wel even schieten. Ik en vooral dochter hebben ons best gedaan.
De uitspraak van begin februari gaat weer spannend worden, want de kans is groot dat jongste toch omgang moet hebben. Haar motivatie is natuurlijk helemaal weg nu. 

Dus er loopt nu bij de rechtbank een spoedprocedure die de GI is gestart over de omgang, en bij het Hof loopt een hoger beroep over diezelfde omgang waarbij kennelijk door jouw advocaat een spoedvoorziening is gevraagd en daarin doet het hof binnenkort uitspraak. Het zou fijn zijn als het hof die opschorting uitsprak, dan is die spoedzaak bij de rechtbank verder ook niet meer nodig. 

En nog een half jaar ots dus. Maar daarna is het dan toch wel klaar, mag ik hopen, gezien het feit dat ze eigenlijk al eerder hadden willen afsluiten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.