Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

dochter wil moeder niet zien...


nog een aanvulling

Ik begrijp ook niet zo goed dat je je wel druk maakt om de reactie van je vriend (bang dat je hem kwetst) maar niet om je dochter, terwijl het haar diploma uitreiking is. Post 29 en 30 beschrijven heel goed hoe pubers er in staan.

Mijn moeder kon ook alleen nog maar in de "wij/we" vorm praten, als ze haar zin al zo begon stond ik al op mijn achterste benen, ongeacht de inhoud of strekking van haar verhaal.

Pennestreek

Pennestreek

04-07-2017 om 16:23

Pluis

'Mijn ouders zaten in beide hoeken van de zaal, ik werd als kind van binnen letterlijk uit elkaar gescheurd bij die aanblik.'
Oh, wat kan ik me dat goed voorstellen! Wat vreselijk pijnlijk voor een kind om dat te moeten aanzien.

Nou ja, het is natuurlijk voor al die gescheiden ouderparen ook vreselijk moeilijk en pijnlijk, dat snap ik, maar jouw tekst zouden alle ouders in die situatie ter harte moeten nemen. Op dat soort momenten telt het kind, en alleen het kind.

just-me

just-me

06-07-2017 om 07:57 Topicstarter

Plotselinge wending

Ik had mijn dochter afgelopen maandag benaderd en we zijn even gaan lopen, omdat gesprek dan meestal vlotter gaat dan pal tegenover elkaar zitten.

Voelde je je nogal overvallen door me de laatste keer; ik vind vervelend dat je je hier zo rot onder voelde. Ik ben me in haar gaan verplaatsen, ben niets gaan opgooien en toen kwam het gesprek op gang en Mn dochter haalde mijn vriend aan en haar vader.

Ze gaf aan dat ze het helemaal niet erg vindt dat ik met hem ben en ze gerust weet dat hij aardig is, en dat vroeger ook altijd voor haar was, maar ze er nog niet goed mee om kan gaan, mede ook door schaamte naar buitenwereld (wonen in rodeldorp, maar goed dat heb je overal)
Ik heb gezegd dat heel goed te begrijpen.

Ze gaf in ene aan dat ik wat haar betreft mijn vriend mee mocht nemen, maar er nog niet klaar voor is dat hij na afloop zou komen feliciteren. We zijn gisteren dan ook gegaan; mijn dochter was totaal ontspannen, net als mijn ex en zijn vriendin. Ik ben na afloop (idd in mijn mooiste jurk --) alleen naar mijn dochter toegegaan en heb haar bloemen gegeven en een kadootje. We hadden dit op deze wijze afgesproken en ook dat ik daarna weer zou gaan.
Dat is goed hoor mam, want ik wil hier ook zo snel mogelijk weg van deze saaie bedoening --

Later op de avond kreeg ik een appje en ze bedankte ons voor het kadootje; vond ze enorm lief.

We hebben afgesproken eens even gezellig te gaan lunchen met z'n twee en ik heb me voorgenomen dat dit haar dagje wordt. Heeft ze vragen, dan mag ze die gerust stellen maar het moet niet continue maar over het scheiden gaan.

Vooruit kijken en laten zien dat ik er voor haar ben.
De inhoud van app tussen ons is al van heel andere lading geworden.
Wat kan een gesprek dan goed zijn waarin ze haar verhaal kon doen, maar ze ook toeliet dat ik het mijne kon vertellen.

just-me

just-me

06-07-2017 om 08:05 Topicstarter

...

Ik zal het 'we' ook niet zo vaak naar voren brengen.
Ik had idd we neergezet in de app, maar naar haar niet in hoofdletters.

Tuurlijk kunnen reacties hard aan komen op forum, maar ik kan er wel wat mee en daar gaat het om.

Angela67

Angela67

06-07-2017 om 08:20

Just-me

Wat een fijn bericht! Een mooie stap voorwaarts voor jullie allebei.
Gr Angela

Amsterdamse

Amsterdamse

06-07-2017 om 08:35

Wat fijn

Wat fijn dat de eerste stap is gezet. Je hebt het goed aangepakt, zo te lezen. Je dochter klinkt als een lieve meid.

Paddington

Paddington

06-07-2017 om 09:18

Super!

Wat fijn voor jullie beiden. Blijf eraan werken, dan gaan jullie een fijne toekomst tegemoet.

Roze bloem

Roze bloem

06-07-2017 om 09:57

Fijn!

Goed om te horen!
Jullie zijn samen een nieuwe weg ingeslagen.

Lente

Lente

06-07-2017 om 22:47

Klinkt goed

zo doorgaan

just-me

just-me

09-08-2022 om 12:18 Topicstarter

En zo ben je weer jaren verder... en lees je weer eens berichten terug. Wat zijn we allemaal van ver gekomen zeg... hoe het nu gaat? Het contact met mijn dochter gaat prima. Vorig jaar ben ik getrouwd met mijn partner. Ik heb het destijds 1 op 1 aan haar gemeld en ze was oprecht heel blij voor me. Ze heeft genoten die dag en een handtekening gezet in het huwelijksboekje. Meegegaan een jurk uitzoeken. Ik heb haar er zoveel als mogelijk bij betrokken. Ze woont inmiddels samen. Natuurlijk had ik haar ouders gegund, die hun leven lang bij elkaar bleven, maar dat ging echt niet meer. Dat besef is er ook, maar toch.. wat komen kinderen in een rollercoaster terecht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.