Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bezig met een scheiding, maakt mijn leven tot een hel.

Goedenavond,

Ik zou graag advies willen. Ik ben bezig met een scheiding helaas probeert mijn ex mijn leven tot een hel te veranderen.
- al het spaargeld overgemaakt
- verzint schulden.
- melding bij veilg thuis
- manipuleert de kids
- doet er alles aan dat ik de kids niet kan bereiken als hij ze heeft
- heeft zijn salaris over laten maken naar een andere rekening
- geeft mij en de kids leefgeld van 100 euro daar moet ik het mee doen
- zit tegen met verkoop van de woning
- heeft spullen uit het huis meegenomen zonder toestemming.

Voorlopige voorziening heb ik al aangevraagd advocaat zit er op.
Maar wat kan ik doen tegen zijn pesterijen?
Kan hij zomaar de inboedel meenemen zonder overleg en/of toestemming?

Vastleggen

Zijn jullie in gesprek met elkaar? Bij een advocaat-mediator?
Blijkbaar is de eerste stap overgeslagen: de scheidingsmelding en het besef dat de relatie op is. Die stap kost tijd, maar als je hem overslaat krijg je dit soort dingen: er wordt gehandeld uit boosheid.
Wat betreft het spaargeld, ik neem aan dat je wel nog een print kunt maken, waarop staat hoeveel dat was.
Wat betreft de schulden: ik neem aan dat daar wel papieren van zijn.
Wat betreft de melding bij veilig thuis: ik neem aan dat je daar niet bang voor hoeft te zijn als je alles verder op orde hebt. Ik neem maar aan dat ze daar wel weten hoe dat zit met scheidingen en meldingen.
Wat betreft het manipuleren van de kinderen, tsja, dat is subjectief. Zeggen of doen de kinderen dan iets wat jij niet van hen zou verwachten?
Wat betreft het willen bereiken van de kinderen als ze bij hem zijn (dus hij woont al ergens anders?), Waarom zou je dat willen? En omgekeerd: hoe neemt of houdt hij dan contact met de kinderen als ze bij jou zijn? Laat het.
Wat betreft zijn salaris, ja dat is beroerd als je van zijn salaris moet leven. Het is dan zaak om zo snel mogelijk alimentatie af te spreken. Dat zal straks waarschijnlijk meer zijn dan 100,--. En om te kijken wat je zelf eventueel meer kunt gaan verdienen. Heb je al gekeken naar eventuele toeslagen, het aanpassen van je belastingtarief etc.? Komt de kinderbijslag nog op jouw rekening?
Wat betreft de woning, op dit moment is er een groot te kort aan (betaalbare) woningen, dus kan het zijn dat de vraagprijs te hoog is?
Meegenomen spullen kun je noteren. Blijkbaar zijn er ook spullen achtergebleven die jij mee zou willen nemen. Ook dat kun je noteren. Op een gegeven moment komen er dan lijstjes tegenover elkaar te liggen (bij de advocaat) met betrekking tot de boedelscheiding. Dan kun je kijken of het in een soort van evenwicht is, of dat er nog iets verrekend moet worden. Mijn advies: ga niet op elke cent letten, houd het globaal.

Hij is boos, dat is duidelijk. Maar de bestaande procedures kunnen jullie allebei helpen om eruit te komen. Probeer daarom niet mee te gaan in die boosheid, maar zo snel mogelijk procedures op te starten om het goed te regelen.

Tsjor

Anononiempje.

Anononiempje.

03-01-2021 om 13:13

Reactie

Bedankt voor je reactie.

Nee we zijn niet met elkaar in gesprek ik heb ondertussen ook een advocaat in handen genomen. Mediator staat hij niet voor open.

Ja heb bewijs hoeveel we hadden en bewijs dat er geen schulden zijn. Die hadden we al afbetaald

Nee hij woont niet ergens anders we doen aan birdnesting maar moment dat hij de kids heeft zit hij bij familie.

Hij had verzonnen dat ik de kinderen niet laat bellen. En dat ik ze het verbied wat totaal niet het geval is. Ik ben juist die gene die ze elke dag laat bellen ook als ze er zelf niet aan denken.
Ik belde de kinderen dus ook zelf via FaceTime maar op een gegeven moment werd alles uitgezet zodat ik ze simpelweg niet kon bereiken.

Ik heb nergens recht op zolang hij niet uitgeschreven staat kinderbijslag staat op zijn naam dus verwacht dat dat ook naar zijn nieuwe rekening gaat.

En heel simpel zolang deze situatie er is kan ik niet werken hoe moet ik de kosten van de kinderopvang betalen?

Huis staat nog niet te koop. Dus weten ook niet of we te hoog zitten

Toch

zo snel mogelijk nu zaken gaan regelen. Je hebt al voorlopige voorzieningen aangevraagd?
Je kunt de SVB bellen en kijken of je een ander rekeningnummer door kunt geven. Maar dat zal voor de maand januari te laat zijn.
Werk je nu helemaal niet?
Heb je je al ingeschreven voor een huurwoning?
Jullie hebben nu een koopwoning, weet je of hij de hypotheek wel nog betaalt? en de overige vaste lasten (gas, water, licht etc.)
Kun je dat gedoe over bellen niet achterwege laten? Het klinkt allemaal nogal geforceerd. Sommige dingen regelen zich pas goed als de nieuwe situatie duidelijk is en dat is nu niet.

Tsjor

Anoniempje

Anoniempje

03-01-2021 om 13:46

werkt niet mee

Ja maar met een beetje pech duurt dat wel even.
SVB had ik al gebeld hij moet daar toestemming voor geven gezien hij aanvrager is als de voorlopige voorziening is geregeld kan ik dat pas als de kinderen aan mij worden toevertrouwd.

Nee ik werk helemaal niet, ben thuisblijf moeder. Maar zal snel verandering in komen

Zolang ik geen inkomen heb kan ik me ook niet inschuiven helaas.

Ja ik ga er vanuit van wel. Dat hij alle lasten betaald.. maar heb ik geen inzicht meer op gezien hij een nieuwe rekening heeft geopend

Het is ook geforceerd.. maar werd beschuldigd dat ik zogenaamd de kinderen verbied wat dus niet het geval is.
Wilde een vaste bel moment of helemaal geen contact in de tussen tijd zodat de ander de ander niets kwalijk kan nemen.

Maar hij weigert

Dan laten

'Wilde een vaste bel moment of helemaal geen contact in de tussen tijd zodat de ander de ander niets kwalijk kan nemen. Maar hij weigert.' Hij weigert het vaste belmoment. Ik zou het laten. Mijn ervaring is dat kinderen het vaak als een belasting ervaren, omdat ze dan steeds weer worden herinnerd aan degene die er niet is. In mijn situatie (niet na scheiding) was het vooral mijn wens als ouder.

Als de kinderen niet 7/24 bij jou zijn, dan zou ik nu direct werk gaan zoeken en vervolgens de zorgtijden regelen rondom je eigen werk. Je kunt kinderopvang regelen, maar als zijn inkomen nog meetelt zul je minder toeslag krijgen.

En inschrijven voor een sociale huurwoning kan toch altijd? Of vergis ik me? Ik kan me niet voorstellen dat alleen mensen met een inkomen in aanmerking komen voor een sociale huurwoning. Waar wil je anders straks gaan wonen?

Wat betreft de hypotheek, als je het niet weet zou je de bank moeten bellen. Achterstanden met de hypotheek zijn erg lastig. Evenzo met gas/water/licht.

Een andere optie is dat jij snel andere woonruimte zoekt, tijdelijk ergens een kamer, en je uit laat schrijven en dat hij dan de hele boel maar tijdelijk moet zien te regelen, totdat de echtscheiding rond is.

Geen idee wat je kunt en waar je woont, maar begin ergens. Het eerste zal toch zijn dat je geld gaat verdienen. Geen mitsen en maren meer, praktische gevolgen zijn voor later. Nu eerst iets vinden.

Tsjor

Anoniempje

Anoniempje

03-01-2021 om 16:52

Zo makkelijk is het niet

We hebben een zorgregeling waar hij de kids heeft 2 dagen in de week.
Wat soms in het weekend is en soms doordeweeks
Gezien ik niet in het huis kan verblijven ivm birdnesting en ik een uur moet rijden om bij familie te blijven.

Ik kan pas inschrijven als de alimentatie vast staat zodat ik daarmee wat kan huren gezien ik geen recht heb op een uitkering.

Ik laat de kinderen nu niet achter bij hem. Weet dat dit tegen mij gebruikt gaat worden.

Vicky

Vicky

03-01-2021 om 17:13

Anoniempje

Je kunt je wel vast inschrijven, met een fictief inkomen. Dat pas je dan aan op het moment dat duidelijk is hoeveel je eerkelijk te besteden hebt. Dan kun je ook pas reageren op woningen. Maar dan bouw je wel vast inschrijfduur op.

Kitty

Kitty

03-01-2021 om 17:29

Lastig

Uit ervaring weet ik dat je in deze situatie niet veel kunt. Niet inschrijven als je geen inkomen hebt, dat was bij mij ook zo. En inderdaad je ex kan vanalles meenemen uit het huis en daar kun je naar fluiten. De rechter heeft er bij mij niets mee gedaan. Simpel omdat ik geen facturen had van de meegenomen spullen en de facturen die er wel waren had mn ex ook meegenomen.
Ook de duidelijke scheidingsmelding is niet heilig. Want wat als je toekomstige ex gewoon vind dat je niet het recht hebt om te scheiden? Dat alleen als hij ermee akoord gaat jij mag scheiden? Het is n illusie te denken dat er geen woede is bij een duidelijke scheidingsmelding.

Liv

Liv

03-01-2021 om 17:33

Spullen

Zijn er nu nog spullen van waarde in het huis?
Maak er foto’s van als bewijs.
Of neem ze evt mee naar familie ter verrekening (als je die wilt houden).

Heb je al een eigen bankrekening? Vast openen voor als je een baan vindt.

Is hij wel lief tegen de kinderen? Hoe oud zijn ze?
Dus geen noodzaak dat je in zijn tijd contact met hen hebt? Is ook maar 2 dagen, toch?

Sterkte met deze ellendige situatie.

Anoniempje

Anoniempje

03-01-2021 om 18:00

Bedankt

@ kitty, ik heb ook geen facturen. Maar bewijzen staan op onze betaal rekening en anders op de creditcard rekeningen.
Heb bewijs van beeld wat er toen was toevallig op foto’s

@liv. alles is van waarde maar heb niet de intentie om iets te houden wil maar 3 dingen meenemen uit huis: bed, fiets en diepvries rest wil ik gwn verrekenen met elkaar of verkopen

Hij is normaal een hele goede vader maar verwaarloosd ze enorm nu.
En 2 dagen hoeft idd niet maar hij had ze afgelopen vakantie een week. En als jij dan zelf de moeite neemt ze te bellen en uiteindelijk hij daar mee gaat lopen treiteren en alles uitzet bij ze.

Anoniempje

'Ik laat de kinderen nu niet achter bij hem. Weet dat dit tegen mij gebruikt gaat worden.'
Waarom laat je ze niet achter bij hem? Je zult toch iets moeten. Voordat de echtscheidingsprocedure afgerond is kan nog wel een tijd duren, zeker als jullie twee advocaten hebben en als kemphanen tegenover elkaar staan.
Dit bijvoorbeeld: 'maar hij had ze afgelopen vakantie een week.'. Ja, en dus....?

Ga even rustig zitten en denk even na. Je relatie is voorbij, voor jou betekent het dat ook je leven als thuisblijfouder voorbij is. Je wordt niet meer onderhouden. Je kunt niet meer in het huis blijven. De kinderen zullen gedeeltelijk door hem opgevoed worden en gedeeltelijk door jou, dus een deel van de opvoeding ben je kwijt. Jullie hebben onderling geen invloed meer op elkaar. Je hoeft dus niet meer te kijken naar wat hij doet, maar alleen maar naar wat je zelf doet.

Waarom heb je geen recht op een uitkering? Heb je al met de gemeente gesproken? Heb je al met de woningbouw gesproken?

Tsjor

Denk even goed na hoe je je toekomst gaat organiseren. Er is nog veel werk te doen. Je kunt het je nu niet voorstellen, maar het gaat allemaal echt veranderen.

Kitty

'Ook de duidelijke scheidingsmelding is niet heilig. Want wat als je toekomstige ex gewoon vind dat je niet het recht hebt om te scheiden? Dat alleen als hij ermee akoord gaat jij mag scheiden? Het is n illusie te denken dat er geen woede is bij een duidelijke scheidingsmelding.'
Met de scheidingsmelding wordt niet bedoeld dat je het zegt, maar dat de ander ook snapt wat je zegt. Je kunt tegen een scheiding zijn en toch beseffen, dat het niet anders meer kan. Als je een goede mediator hebt zal die daar de meeste tijd aan besteden, omdat de praktische regelingen, waar anoniempje nu in duikt, daarna veel eenvoudiger zijn. Het besef dat er geen andere mogelijkheid is, dat besef moet indalen. Dat kost tijd, en soms ook veel gesprekken, al dan niet onder begeleiding. Maar dat haalt wel de woede weg. Daarna wordt het meer een kwestie van netjes afhandelen.
Nu zijn anoniempje en haar ex verzeild geraakt in woede, wraak, elkaar niks gunnen, eisen stellen, elkaar beschuldigen en negatief neerzetten als ouder etc. etc.Hij schakelt Veilig Thuis in, zij beschuldigt hem van verwaarlozing van de kinderen etc. etc. Dit is niet goed voor de kinderen, daar kun je donder op zeggen.
Met twee advocaten kom je dan hooguit tot regelingen die door de rechter worden goedgevonden. Maar vervolgens blijft negatieve, de boosheid, de behoefte om de ander aan de schandpaal te slaan, onderliggend sluipen en kan op elk moment, naar aanleiding van elk akkefietje weer omhoog komen.

Het beste zou zijn als ze met elkaar in gesprek zouden gaan, maar de kans daarop lijkt op dit moment miniem.

Tsjor

Tsjor

Maar wat nou als de een wil scheiden en de ander alleen maar "nietes" roept en niet naar de mediator wil? Je kan iemand niet aan de haren naar de mediator slepen.

Groeten,

Temet

Kitty

Kitty

03-01-2021 om 23:13

Exact

Temet, exact. Er zijn heel veel professionals bijgesleept maar meneer stelde achterlijke eisen. Dat ik alles moest achterlaten en de kinderen nooit meer mocht zien. Mediator wilde hij niet, en via zijn advocaat kreeg ik uiteindelijk n brief waarin hij bovenstaande eistte. Bij sommige mensen daalt het niet in. De afwijzing is zooo groot dat er alleen maar woede en vernietiging komt. Ik zou als ik Anoniempje was ook niet zelf weggaan en op een kamertje gaan zitten zonder de kinderen. Dat pakt alleen maar slecht uit.
Anoniempje, zou je kunnen afspreken dat als je werk vind dat je kinderen de eerste tijd opgevangen worden door je ouders (die dan bij jou komen?) of bij vrienden in de buurt? Zodra je eerste salaris binnen is, dan kun je de opvang betalen en toeslagen aanvragen? Hoe oud zijn je kinderen?

Temet

Dat is zo, dan is het niet mogelijk. Maar dan wordt het ook een drama. Het kost tijd om de ander te laten beseffen dat er geen andere mogelijkheid is. Onlangs nog gezien: 1 jaar van verzet. En daarna het besef en toen goede regelingen voor beiden. Maar je hebt onmogelijke figuren.

Tsjor

Kitty

Tegen achterlijke eisen heb je toch wettelijke bescherming? 'Alles achterlaten' kan niet, want de helft is van jou.

'Anoniempje was ook niet zelf weggaan en op een kamertje gaan zitten zonder de kinderen. Dat pakt alleen maar slecht uit.' Deels waar. Omgekeerd: in een huis blijven zitten waarvan je zelf niets kunt betalen, degene die betaalt heeft een andere rekening genomen. Is dat doorgegeven aan de bank, aan het electriciteitsbedrijf etc.? Als je dat niet weet, dan is er een kan dat in het huis waar jij zit de stroom wordt afgesloten en stapelen de aanmaningen zich op. Dat gaat snel. en je hebt geen enkel verweer.

Als het wel betaald wordt betaalt hij meer dan die 100 euro.

Anoniempje zit nu in een impasse, waaruit geen gemakkelijke weg is. Het is niet zo, dat straks na de scheiding zij rustig in het huis kan blijven wonen en voor de kinderen kan blijven zorgen. Omgekeerd voor hem: het is niet zo dat hij straks een andere woning heeft en rustig door kan blijven werken, terwijl alles rondom de kinderen wel verzorgd wordt.

Om uit die impasse te komen zullen er meer opties op tafel moeten komen, opties die niet aantrekkelijk zijn, omdat ze allemaal drastische veranderingen met zich meebrengen.

Andere optie: om een bijstandsuitkering te krijgen moet de ander niet meer op hetzelfde adres ingeschreven staan en moet de procedure lopen. De procedure loopt. Nu de inschrijving. dan kan op twee manieren: hij laat zich uitschrijven of zij schrijft zich uit. Voor een van de twee moet dan andere huisvesting zijn. Wat de ander doet heb je niet in de hand. Wat je zelf doet wel.

Tsjor

Kitty

Kitty

04-01-2021 om 10:23

was t maar zo'n feestje

" Tegen achterlijke eisen heb je toch wettelijke bescherming? 'Alles achterlaten' kan niet, want de helft is van jou. "

Was t maar zo'n feestje Tsjor. Mijn ervaring is dat de rechter en je zogenaamde wettelijke bescherming niets voorstelt. Als je ex tot doel heeft om je kapot te maken en je alles af te willen nemen, dan kan hij heel ver komen. Bij mij zijn de schellen van de ogen gevallen, niets bescherming van de vrouwelijke rechter die ik had. Ik kan er een boek over schrijven helaas.....

Advocaat

Had je wel een eigen advocaat Kitty?
Wat zijn de risico's voor anoniempje volgens jou? En wat kan ze daar tegen doen? Zoals je het nu beschrijft kan ze er niks tegen doen.

Tsjor

Kitty

Kitty

04-01-2021 om 13:47

uiteindelijk wel ja

Ik had uiteindelijk wel een eigen advocaat. Naast eerst de poging tot mediation, maar dat wilde mijn ex niet. Toen de brief van zijn advocaat kwam met absurde eisen, zat er niets anders op dan een eigen advocaat te nemen.
Wat kan ze wel doen? Stoppen met birdnesting, omdat ze niet erop kan vertrouwen dat hij geen spullen meeneemt. Hij mag aangeven wat hij wil en die spullen afgeven/klaarzetten. Dat heb ik gedaan. Het besef van mijn ex dat hij gewoon kreeg wat hij vroeg, was een eye-opener voor hem. En ik heb mijn toen al wat oudere kinderen in mee betrokken. 'Papa vraagt deze spullen, kom dan zetten we ze klaar'. Hierdoor kwam mijn ex niet meer met gekke fratsen zoals spullen meenemen uit huis en dan aan mij die spullen vragen (die ik dan logischer wijze niet kon vinden) en daarna mij de schuld geven dat ik spullen had 'kwijt gemaakt'. Het voorkwam helaas niet dat een kind op eigen houtje de hele bestek-cassette in pakte (en ik ex belde,en hij hoefde die helemaal niet, later via zijn advocaat weer wel. pffff). Ook zijn al mijn foto albums uit elkaar getrokken. Nou dat heb ik maar zo gelaten.
Na t stoppen van birdnesting (volgens mij is er geen recht op birdnesting, maar correct me if I'm wrong), de sloten vervangen en dat ook laten meedelen door de advocaat in een brief. En aangeven dat de boedel verdeeld wordt als de echtscheiding wordt uitgesproken. En nogmaals dat er een verzoek gedaan kan worden welke spullen ex wil. Het is een beetje knuppel in t hoenderhok, want het huis is ook van ex. Maar deze situatie werkt ook niet. Je kunt trouwens facturen of banktransacties laten zien van de spullen die ex weghaalt, maar de rechter hanteert meestal een waardel van nul komma nul als spullen ouder dan 8 jaar zijn. Toch is het fijn als je een wasmachine, eettafel, tv of andere (onmisbare) spullen hebt, ook al waren ze 8 jaar of ouder. Dan zul je ze toch (tweedehands) moeten kopen. En aangezien Anoniempje geen inkomen heeft, waar moet ze dat dan van doen?
En als de sodemieter voorlopige voorzieningen aanvragen. Daar worden deze dingen in geregeld. Dat zijn ze destijds bij mij vergeten, of eigenlijk snapte ze niet wat erin gevraagd moest worden omdat mijn ex al weg was. Maar doordat de situatie heel lang niet duidelijk was, gaf dat heet veel ruimte voor woede en akelige fratsen van mijn ex.
Ik denk dat Anoniempje twee dingen nodig heeft: ten eerste tips over hoe ze dit oplost en welke stappen ze t beste kan namen en ten tweede horen dat er meer zijn die door een echtscheiding inzo'n impasse en akelige situatie terrecht komen. Want de eerdere adviezen kwamen over als 'Anoniempje je doet t ook helemaal verkeerd, daardoor doet je ex zo naar'. En zo is het helemaal niet. Steun en duw vooruit. Steun en vooruit. Dat heb je nodig (dat had ik nodig toen)

Vicky

Vicky

04-01-2021 om 14:36

Kitty

'Wat kan ze wel doen? Stoppen met birdnesting, omdat ze niet erop kan vertrouwen dat hij geen spullen meeneemt. Hij mag aangeven wat hij wil en die spullen afgeven/klaarzetten.'

Dan ga je er vanuit dat hij weggaat en zij in het huis blijft. Dat lijkt me niet realistisch, zonder baan/inkomen.

Kitty

Kitty

04-01-2021 om 14:56

Voorlopig

Vicky, dat ze voorlopig in t huis kan blijven. Daarom heet het ook voorlopige voorzieningen. En dat ze de tijd krijgt om een inkomen en een huis te zoeken. Meestal zit er aan de voorlopige voorzieningen ook een eindtermijn, zoals een half jaar, en vaak is de echtscheiding dan ook al bijna afgewerkt. (afgezien van complicerende factoren), en soms worden de voorlopige voorzieningen ook nog verlengd met bijv. nog een paar maanden. Als er bijv. nog geen huis beschikbaar is. Bij de voorlopige voorzieningen wordt ook een 'tijdelijke' allimentatie geregeld waardoor de ex-partner betaald voor de lasten die bij het huis en de verzorging van de kinderen komt kijken.
Of hoe had jij t gezien? Misschien zie ik iets over het hoofd.

Vicky

Vicky

04-01-2021 om 15:11

Kitty

Waarom zou zij voorlopig in het huis blijven? Waarom hij niet?

Kitty

Kitty

04-01-2021 om 15:18

verzorging

Omdat zij fulltime de kinderen verzorgd en hij fulltime werkt. Dat deden ze in hun huwelijk al. Waar zou zij naar toe moeten zo plots? Hij verblijft bij familie heb ik begrepen, daar neemt hij de kinderen nu ook mee naar toe. Zij zal toch eerst een huis moeten hebben waar ze naar toe kan? Maar goed ik ben geen rechter, maar de kans dat nu plotsklaps de vrouw met de kinderen op straat gezet wordt lijkt me klein. Dat heeft mijn ex trouwens ook geprobeerd, 3 rechtzaken over gestart om mij uit het huis te krijgen.
De kans dat hij 'opeens' fulltime voor de kinderen zorgt en thuis blijft of zijn werkzaamheden (al dan niet door lockdown thuis) neerlegt, lijkt mij klein. Nogmaals het is voorlopig. Waarom denk je dat de man voorlopig fulltime in het huis mag blijven wonen?

Alternatieven

'Na t stoppen van birdnesting (volgens mij is er geen recht op birdnesting, maar correct me if I'm wrong), de sloten vervangen en dat ook laten meedelen door de advocaat in een brief.'
Stopen met birdnesting betekent dat hij de kinderen helemaal niet meer ziet, of dat er over de hoofden van de kinderen van alles uitgevochten wordt als de kinderen mee moeten naar elders.
Slot vervangen mag niet.
Voorlopige voorzieningen aanvragen is volgens mij al gebeurd en dat is inderdaad nu de beste stap.
Maar even verder: zij kan het huis waarschijnlijk nooit betalen, zelfs niet als de alimentatie rond is. Ze heeft dan wel de zorg voor de kinderen, maar op dit moment geen geld om ze te huisvesten, eten en drinken te geven etc. Hij wel.

Tsjor

Kitty

Kitty

04-01-2021 om 15:58

er is meer

Er is meer dan birdnesting. Ik dacht toch echt begrepen te hebben dat hij 2 dagen in de week de kinderen meenam naar familie. (ik ga ervan uit dat dit in het weekend is als hij niet werkt) Het was eigenlijk birdnesting, maar hij neemt ze mee naar zijn familie. Dat is toch echt iets totaal anders dan de kinderen kun vader ontnemen? Meenemen naar elders gebeurt straks ook. Er komt minimaal 1 andere woning in t gezin, en misschien wel 2 (omdat vader de voormalig echtelijke woning verkoopt). Er is geen verbod op kinderen meenemen naar een andere plek. Hoe wil je anders een echtscheiding in een gezin regelen? En nee dan heb ik t niet over verhuizen naar de andere kand van Nederland.
Sloten vervangen mag niet? Maar spullen meenemen wel?
Natuurlijk moet ze op zoek naar een andere woning. Maar laten we Anoniempje helpen met adviezen. De kans zit er dik ik dat ze niet in het huis kan blijven, maar dat is niet morgen aan de hand of volgende week. Dat zijn geen helpende gedachten.
Een oproepje op social media dat er per direct werk en een woning gezocht wordt doet vaak wonderen. Of laat het een vriendin of familie-lid in dezelfde omgeving doen (niet iedereen heeft zin om z'n hele relaas op social media te gooien). Een vakantiewoning misschien, of zijn die door corona nu allemaal bezet? Een expat-gezin dat nog wel even wegblijft, kun je daar in Anoniempje?
Laten we eerst afwachten waar Anoniempje al mee bezig is en wat haar advocaat aanraadt en wat juridisch mag. Voordat we allerlei zaken bij elkaar gissen.

Vicky

Vicky

04-01-2021 om 16:31

Kitty

'Ik dacht toch echt begrepen te hebben dat hij 2 dagen in de week de kinderen meenam naar familie. (ik ga ervan uit dat dit in het weekend is als hij niet werkt)'

TS schrijft dat die 2 dagen per week soms in het weekend is en soms doordeweeks.

En ik ging er vanuit dat TS het woordje 'niet' vergeten was in de zin 'Nee hij woont niet ergens anders we doen aan birdnesting maar moment dat hij de kids heeft zit hij bij familie.' Dus hij zit bij familie als hij de kids niet heeft? Anders zou het toch geen birdnesting zijn?

Kitty

Kitty

04-01-2021 om 16:53

aannames?

Ik lees toch echt dat hij juist als hij de kinderen heeft bij familie zit. Maar goed, het zou anders kunnen zijn. Misschien hebben ze birdnesting afgesproken, maar vanwege zijn werk en misschien andere redenen, is hij juist als hij de kinderen heeft bij zijn familie? Zie je wel vaker, dat de fulltime werkende vader met een thuisblijfmoeder liever wat hulp heeft bij het verzorgen van de kinderen. Ook dat is een aanname van mij hoor. Laten we even afwachten hoe t echt zit bij Anoniempje.
Joehoe Anoniempje, durf je nog te reageren? Dan kunnen we kijken hoe we t beste kunnen helpen.

Anoniempje

Anoniempje

04-01-2021 om 19:11

Bedankt voor jullie reactie

Hey sorry voor mijn late reactie.

Hij zit idd bij familie zowel als hij toegang heeft tot de woning als de momenten als hij de kids niet heeft.
Let wel op, ik mag niet in het huis verblijven als hij de kids heeft. Ondanks dat hij geen gebruik maakt van de woning.

Ik heb een voorlopige voorziening aangevraagd. Waar hij idd moet beginnen met alimentatie betalen, kans is groot dat ik woon genot moet betalen. Huis is van ons beide in dit geval. We zijn in gemeenschap van goederen getrouwd ondanks dat hij probeert ons huwelijk nietig te verklaren om onder zijn verantwoordelijkheid te komen.

Ik wil zsm ook het huis verkopen zodat ik zelf ook verder kan. En zodra de voorziening geregeld is kan ik uiteraard ook zelf opzoek naar een woning.
Ik woon op afstand van ons familie; als hij co wilt ben ik bereid hier te blijven wonen maar dan moet hij wel zijn verantwoordelijkheid nemen. Hij kan de kids dan niet dumpen bij familie die wonen ook een uur verder.
Maar ik heb zoiets laat hem er zelf mee uitkomen wil niet de moeder zijn die alles tegenhoudt.

Ik ben voor CO ouderschap voor mijn kids, maar dan moet hij er wel zijn. En dan niet de kids ergens anders dumpen en zelf ergens anders zijn. Daar pas ik voor, ik wil de gerust delen met hem maar niet met zijn familie omdat hij zelf de zorg niet aan kan.

Ik heb recht om in de woning te blijven, omdat ik simpelweg met de kids aanwezig ben.
Ik kan bij familie gaan zitten met de kinderen? Maar ik heb er de kinderen mee. En kan niet zomaar.
Los daarvan hij kan gwn elke dag werken, ook vanuit huis. Dus voor hem is echt gemakkelijker.

En ik ben niet de boze ex. Hoe erg ik ook van hem walg, hij blijft de vader van mijn kinderen.
Dus ik ben niet de loeder moeder die het contact manipuleert ben juist die gene die zegt hey willen jullie papa bellen hij heeft jullie vast gemist.
Ja dan verwacht ik andersom echt niet, maar ook niet dat je het contact tegenwerkt door internet uit te gooien, FaceTime eraf gooit zodat hun moeder ze niet kan bereiken:

Maar voorlopig is er even geen vakantie en hoef ze maar te missen voor 2 dagen dan hoef ik inderdaad geen contact. Maar ik kan nu ook hetzelfde doen, maar kies ik bewust niet voor omdat ik mijn kids ermee heb. En dat vergeet hij.

Vicky

Vicky

05-01-2021 om 06:54

Anoniempje

'ben voor CO ouderschap voor mijn kids, maar dan moet hij er wel zijn. En dan niet de kids ergens anders dumpen en zelf ergens anders zijn. Daar pas ik voor, ik wil de gerust delen met hem maar niet met zijn familie omdat hij zelf de zorg niet aan kan.'

Dit stukje viel me op. Realiseer je dat jij daar niets over te zeggen hebt. Wat hij doet op 'zijn' dagen, is aan hem. Ook als hij de kinderen naar oma brengt, of een oppas huurt.

Verder wil ik je vooral sterkte wensen.

Woning

'De kans zit er dik ik dat ze niet in het huis kan blijven, maar dat is niet morgen aan de hand of volgende week.' Dat zou ik dus zeker willen weten, met name op de vraag of de woonlasten wel betaald worden op dit moment. Omdat hij een nieuwe bankrekening heeft geopend voor zijn salaris is dat onduidelijk. Ik zou daar op zijn zachtst gezegd kriebelig van worden.
Hopelijk geven de voorlopige voorzieningen snel duidelijkheid.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.