Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Advies nodig: Scheiding met gezamenlijke huurwoning en kind van 5 jaar

'Gelukkig zit je niet vast aan een huwelijk of alimentatie.' Wel eventueel voor het kind.

Ik vraag me af wat een goed inkomen is als je in een sociale huurwoning woont. Toch maar zo snel mogelijk inschrijven voor een andere huurwoning, wachttijd opbouwen kost jaren. 

Tsjor

Nick90 schreef op 27-11-2024 om 10:55:

[..]

Maar dat is verder niet het probleem van de bedrogen partij.

Jawel; het gaat toch net zo goed om jouw kind?

Dat lijkt me geen makkelijke situatie. Wat ik begrijp is dat jij klaar bent met de relatie en uit elkaar wilt gaan? En dat zij er wat meer ontspannen in staat?
Jullie hebben samen een huurwoning en willen ook allebei aanspraak maken op de woning. Waarbij zij op de koop toe neemt om nog een aantal jaren samen te wonen en bij jou de wens is om eerder uit elkaar te gaan, liefst zo snel mogelijk, waarbij je het liefst hebt dat jij de huurwoning overneemt en zij vertrekt.

Wat zo in mij op komt; is de relatie nog te redden? Hoe goed klikken jullie samen? Is het bespreekbaar om er een soort van open relatie van te maken, waarbij je in de basis van elkaar houdt maar er ruimte is voor andere partners?

Verder zou ik bij een scheiding in de basis voor mezelf en mijn wensen gaan. En accepteren dat de breuk tussen jou en je vriendin hoe dan ook pijn gaat doen. Jij wilt in het huis blijven wonen. Je staat er sterker voor dan zij. Neem een advocaat en probeer je zaak goed op te bouwen, zodat een rechter het huis en jullie kind aan jou toewijst.
Kijk voor jezelf of je een co ouderschap ziet zitten. Het gedrag van een ex-partner wordt sterker na de scheiding; als zij nu al weinig verantwoording neemt, inzet op jouw flexibiliteit en graag lang uitslaapt dan kun je nu al anticiperen dat dit met een co ouderschap problemen kan geven tussen jullie; jij zal dan de stabiele basis voor jullie kind zijn en je zult er rekening mee moeten houden dat zij afspraken minder strak ziet dan jezelf. Het is dan eventueel makkelijker om voor een omgangsregeling te gaan, waarbij jij zorgt voor het hoofdverblijf van jullie kind. Dan kan zij zich in alle rust concentreren op betaald werk. Een co ouderschap kun je later altijd nog afspreken, als ieder van jullie meer rust en stabiliteit heeft (en een eigen huis).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.