Echtscheiding en erna
Gwynedd
13-09-2024 om 21:24
14 jaar, alleen met de trein, van Almere naar Utrecht
Mijn expartner is naar Utrecht verhuisd. In het weekend gaat hij naar zijn vader. Op vrijdag avond heeft mijn veertienjarige zoon voetbaltraining en is om half 9 klaar. Hij moet daarna nog naar huis en eten (hij wil geen volle maaltijd eten voor de training). Zijn vader wil dat hij met de trein naar Utrecht komt wat zou betekenen dat hij op zijn vroegst om half 10 s avonds in de trein stapt vanuit Almere naar Utrecht. Ik ben van mening dat dit te laat is en vind het niet veilig. Ben ik onredelijk? Ik vind het overigens prima dat hij alleen met de trein gaat, dat doet hij vaker.
Izza
01-10-2024 om 10:53
HS26 schreef op 30-09-2024 om 17:04:
Hier een vader.... dit laat je als vader toch niet gebeuren. Zelf naar Utrecht verhuizen dan haal je hem dus op in Almere. Helemaal geen trein.
Dit is geen klein kind maar een 14 jarige hé. Genoeg tieners van die leeftijd die dagelijks met het OV naar school of stage reizen hoor. Of die zelfstandig met de trein naar een evenement of familie gaan. Kind kan na de training gewoon direct naar het station fietsen. Eten kan vooraf, in de trein of bij vader. Wel mag je van vader verwachten dat hij kind ophaalt van het station in zijn woonplaats.
DCS1
01-10-2024 om 12:55
Zelf woon ik in Utrecht mijn oudste zat al vanaf het begin van de middelbare school (versneld en dus een stuk jonger dan jouw zoon nu) op vergelijkbare afstand op school. Zij ging toen iedere dag met de trein heen en weer en als ze eens met vrienden af sprak, kwam ze vaak pas rond die tijd of later thuis. Nooit een probleem geweest en misschien dat ik daarom nu ook het probleem niet zo zie.
Wat anderen ook al zeggen, in de trein of bij vader eten. Vind zelf het verver hier in de stad prima geregeld. Ben zelf opgegroeid in een dorp waar ik een kwartier naar de dichtstbijzijnde bushalte moest lopen en die bus ging overdag ieder half uur, maar in de avonden minder. Net in Utrecht verbaasde ik me erover dat mensen voor 2 haltes de bus namen. Die afstand was korter dan wat ik normaal liep naar de dichtstbijzijnde bushalte…. Bussen die ieder kwartier of vader gingen en in veel gevallen een treinstation dichtbij.
Jouw zoon moet vanaf Almere komen en dan? Tot Utrecht centraal is geen probleem, maar moet hij dan nog ver? Op Utrecht centraal is ook volop de mogelijkheid om wat te eten te halen als hij moet wachten. Voor een andere trein hoeft hij het station niet af en ook de bussen zijn dicht bij de treinen. Zou me daar niet direct zorgen om maken. En moet hij daarna nog ver lopen of kan zijn vader hem daar ergens oppikken?
troelahoep
01-10-2024 om 13:01
Ik zou het ook te laat vinden. Ook vanuit de voetbal naar het station lijkt me laat en niet ideaal, want dan blijft zijn fiets op het station staan, moet hij veel spullen meesjouwen etc.
Laat hem de volgende ochtend gaan en/of opgehaald worden door zijn vader. Als die geen auto heeft, kan hij hem eventueel ook met het ov ophalen bij de voetbal?
Moederkareltje
01-10-2024 om 13:01
Pepperspray mee en op zelfverdedigingscursus. Dan komt het wel goed. Ik begrijp dat de beelden bij opsporing verzocht zorgelijk zijn soms op donkere, verlaten stations voor een persoon alleen, laat staan je kind.
Gingergirl
01-10-2024 om 14:30
Moederkareltje schreef op 01-10-2024 om 13:01:
Pepperspray mee en op zelfverdedigingscursus. Dan komt het wel goed. Ik begrijp dat de beelden bij opsporing verzocht zorgelijk zijn soms op donkere, verlaten stations voor een persoon alleen, laat staan je kind.
Scheelt ook wel dat het hier om drukke stations gaat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.