Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

14 jaar, alleen met de trein, van Almere naar Utrecht

Mijn expartner is naar Utrecht verhuisd. In het weekend gaat hij naar zijn vader. Op vrijdag avond heeft mijn veertienjarige zoon voetbaltraining en is om half 9 klaar. Hij moet daarna nog naar huis en eten (hij wil geen volle maaltijd eten voor de training). Zijn vader wil dat hij met de trein naar Utrecht komt wat zou betekenen dat hij op zijn vroegst om half 10 s avonds in de trein stapt vanuit Almere naar Utrecht. Ik ben van mening dat dit te laat is en vind het niet veilig. Ben ik onredelijk? Ik vind het overigens prima dat hij alleen met de trein gaat, dat doet hij vaker. 

Dat zou mij ook te laat zijn! (Ook voor mezelf) Wat vind kind zelf?  Kan vader hem niet ophalen van de training?

Je wint dus bijna een uur als hij gewoon iets eet op het station. Wat vindt je zoon zelf?

Je zoon kan beter de volgende ochtend  ( vroeg) naar zijn vader vertrekken; daar hebben ze allebei meer aan want 
1) zoon geen stress de trein te missen of lastige medepassagiers maar lekker naar huis fietsen en de vieze kleren bij ma dumpen en zijn bed in en 
2) vader geen reden om de klok in de gaten te houden en in de ochtend genoeg tijd voor bereiding van een ontbijt met verse croissants en het aanhoren van de laatste nieuwtjes in het leven van zijn zoon.
Quality boven quantity.

3) voor moeder ook een stuk minder onrust vanwege dat gereis in de avond.

Biedt anders zijn vader elk jaar een vakantieweek extra vanwege de kortere weekenden…

Zoon kan dus ook gelijk na de training naar pa. 2 boterhammen en een beker melk mee in de sporttas, en pa kan de was doen.

Waarom eerst naar huis? Vanuit training naar de trein, eten kan ook in de trein en omkleden bij vader kan toch ook. Je vaste ritueel kun je aanpassen.

Mij lijkt ook: vanuit de training naar de trein. Afhankelijk van de dienstregeling ofwel een boterham mee, of geld voor wat eten bij het station (vindt hij vast stoer). Laat met de trein kan als bijkomend nadeel hebben dat er veel uitgaanspubliek in de trein zit, dat is niet per se prettig.

Het alternatief lijkt me inderdaad: vroeg weg op zaterdag. Maar dat betekent vroeg opstaan, daar zijn veel 14-jarigen geen fan van.

Zou om hem om negen uur op de trein zetten met wat wraps en zijn vader haalt hem op het station op. Je hoeft niet overstappen op dit traject en hij heeft zijn telefoon bij zich. 

Lijkt mij ook gedoe nog na die training, als vader dit zo graag wil kan hij zoon beter ophalen. Wat wil zoon zelf? En hoe zit het dan met de wedstrijd op zaterdag?

Waarom een boterham?
Thermopot met pasta of stamppot werkt ook heel goed.

Wat wil je zoon eigenlijk?

Oeps, Rosa gekruist. Maar als de jongen en goed contact met zijn vader heeft en na trainen naar hem toe wilt gaan, laat hem dit dan eerst proberen hoe dat bevalt.

Hij kan toch gewoon douchen op de sportclub? Daarna doorfietsen naar het station en met de trein. Hij kan gewoon eten meenemen in zijn tas en heeft alle tijd om rustig te eten tijdens de reis. 

ik ben het er mee eens dat het te laat is, maar de ns (als het goed is rijd die met de ns treinen daar tussen) heb je standaard een noodnummer wat je kan appen dit staat vaak op de ramen en zal vast ook op het internet te vinden zijn. Hierbij kan je meteen contact leggen met het personeel het is dan ook slim om het nummer goed op te slaan. Zelf heb ik er ervaring mee en binnen 5 minuten stond er een medewerker van de ns naast me. Misschien stelt je dit meer gerust al het is nog steeds aan de late kant dan zou zijn vader hem beter kunnen ophalen

Hier een vader.... dit laat je als vader toch niet gebeuren. Zelf naar Utrecht verhuizen dan haal je hem dus op in Almere. Helemaal geen trein. 

HS26 schreef op 30-09-2024 om 17:04:

Hier een vader.... dit laat je als vader toch niet gebeuren. Zelf naar Utrecht verhuizen dan haal je hem dus op in Almere. Helemaal geen trein.

Misschien heeft vader geen auto? 

Gingergirl schreef op 30-09-2024 om 19:17:

[..]

Misschien heeft vader geen auto?

Dat dus. En op zich is het ook geen probleem als zoon gelijk naar de training op de trein stapt. Als je om 20:30 klaar bent met de training dan kun je daarvoor wel eten. Kan me niet voorstellen dat het een training is die om 16:00 al start. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.