Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Prisma

Prisma

25-06-2014 om 12:19

Vraag over chromebook

Ik heb begrepen dat je op een chromebook geen microsoft office kunt gebruiken, maar wel bijv open office. Als je nou op je chromebook een tekst aanmaakt en in de cloud opslaat, kun je die dan vanuit je desktop weer openen en bewerken (in word)? Of kan dat helemaal niet?
En omgekeerd, kun je een wordbestand rechtstreeks in de cloud zetten, en dat vanuit je chromebook weer openen en verder bewerken?

guera

guera

27-06-2014 om 19:09

Ja eigenlijk werk je met google drive en docs. Die is compatible met word. Dus als je een doc in word hebt gemaakt en opent op je chromebook uit je mail bijvoorbeeld dan lukt dat. Hij slaat hem dan op op de google drive.
Ik vind het ideaal zoń chromebook. Het enige dat je je wel moet realiseren is dat je niks kunt downloaden. Geen software van bv fotoboek hema ofzo als je ook dat soort dingen zou willen doen.

Prisma

Prisma

30-06-2014 om 15:09

Guera

Hé, fijn. ff voor mijn duidelijkheid (ik moet het zeker weten : je kunt dus echt heen én weer met documenten? Ik kan via mail Wordbestanden aangeleverd krijgen, die bewerken op mijn chromebook en weer converteren in Word? En dus als gecorrigeerd Wordbestand retour mailen?
Software heb ik hierop niet nodig.

Prima

Prima

30-06-2014 om 15:23

Tegenstrijdige info

Ik vraag het zo nadrukkelijk omdat ik er tegenstrijdige info over vind. Bij de faq van Bol lees ik nl dit: "Het aanpassen van bestaande, of maken van nieuwe Microsoft-Office-documenten is ook niet mogelijk.".
Dus ik wilde het graag eens van een gebruiker zelf horen.

guera

guera

30-06-2014 om 16:07

Ik mail regelmatig word docs van mijn werk naar mezelf en openen en bewerken. Enige wat niet goed ging was een bestand met allemaal tekstvakken en plaatjes ed. Dat kreeg ik niet heel makkelijk gelijk netjes. Anyway je slaat het op in de cloud of mailt het weer.
Met normale word docs gaat dat bij mij helemaal goed.
Misschien dat je op moet slaan als een lagere word versie maar heb ik nooit bewust gedaan. ..

guera

guera

30-06-2014 om 16:10

correcties

Ik heb nog niet geprobeerd of je ook correcties en opmerkingen bij kunt houden op chromebook zoals je dat in word doet met die ballonnetjes ed. Als je dat zeker wil weten wil ik het wel proberen en dan aan je mailen zodat je ziet hoe het er dan uitkomt....

Prisma

Prisma

30-06-2014 om 16:33

Graag!

Zou je dat willen proberen? Alvast erg bedankt voor de moeite!
namo apenstaartje xs 4all punt nl
alles aan elkaar uiteraard

Word is geen probleem

Ik test momenteel een Chromebook voor gebruik op de Univerisiteit. Word is geen probleem: je kunt opslaan in Google Drive en daar zelfs in Word-format bewerken met behulp van Quickoffice (onderdeel van Google Docs). In geval van conversies van Word naar Google Docs en omgekeerd treden er soms foutjes op, maar in hoeverre je die acceptabel vindt is persoonlijk.
Goedkope oplossing: account aanmaken in Onedrive van Microsoft. Is gratis, en daar kun net als in Google Drive online documenten aanmaken en editen in Word-format (oftewel .Docx). Duurder (maar nog beter) is een abonnementje van Office 356.
Maar waarom zou je met zo'n mooie Chromebook?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.