Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-05-2011 om 12:27
Vandaag werd ik gebeld door een aziatisch callcenter (tenminste zo klonk het telefonisch) met een mevrouw die aangaf dat onze computer problemen heeft. Uiteraard was ik alert en heb het afgehouden. Gisteren werd mijn man ook al door hierdoor gebeld.
Wel vraag ik me af hoe komen ze aan onze gegevens. Zijn deze automatisch gegenereerd of hebben ze daadwerkelijk informatie van ons? Bijv. We hebben ooit wel eens op een vraag om bij een foutmelding info te verzenden naar microsoft bevestigend geantwoord. Geef je dan belangrijke informatie als IP adressen door?
Iemand dit ook meegemaakt? We hebben een all-in-one abonnement bij een provider, via een beveiligde verbinding. Kortom hoe zit het?
12-05-2011 om 13:08
Microsoft zelf bellen?
En vragen of het telefoontje klopt?
Ben wel benieuwd hoe het zit hoor, klinkt mij ook wat vaag in de oren.
12-05-2011 om 23:28
Gevonden
Op de microsoft site. Inderdaad een nieuwe manier van gegevens ontfutselen. Toen ik overigens zei dat onze overheid ons waarschuwt tegen dit soort praktijken werd er direct opgehangen. Ben toch wel benieuwd hoe ze dan aan ons nummer komen, maar het zou automatische gegenereerd kunnen zijn.
25-05-2011 om 09:41
Ook ik werd gebeld
Ik vond het erg vreemd, en omdat die, Aziatische, man mij niet goed kon vertellen waarvoor hij belde en ook onze naam niet goed klopte hing ik op.
Angelika, Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.