Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

portable dvd speler met 2 schermpjes. Welke?

k. oekje

k. oekje

15-06-2016 om 23:58 Topicstarter

Hahaha, die van mij hebben daar echt geen interesse in

Onze tablet ligt echt nutteloos in een bak. Heel af en toe komt hij eruit maar hij wordt echt zwaar verwaarloosd.

Ze vinden het echt helemaal niets om te knutselen met pc.s etc. Dat heeft hun interesse helemaal niet.

VlogS kijken doen we wel op de laptop, en hun mobieljes zijn heilig. Maar verder hebben we best vreemde meiden.

Er gaan meer boeken dan kleding mee. Hahaha, ik moet er wel om lachen.

Lekker zo je eigen stijl. Helemaal prima

triva

triva

16-06-2016 om 05:37

Hebben vast wel vrienden die het uit willen leggen. Ik zou het vermaak hun probleem maken en geef dan ook het luisterboek vd bieb als optie.

k. oekje

k. oekje

16-06-2016 om 09:52 Topicstarter

Zelf doen...

Ik lees hier een aantal x de tip: laat ze het zelf doen. Hun vermaak, regel het zelf.

Ik ben zeker een voorstander van het zelf doen maar soms moet je een ander niet pesten met bepaalde klussen. En in dit geval zou ik iets neer leggen waar ze echt geen sjoege verstand van hebben (hun vrienden ook niet, ze hebben heel andere interesses) en een hoop frustratie zou opleveren. Ze zouden zeker niet onwelwillend zijn, maar onkundig.

Het levert mij en hen niets op om deze strijd aan te gaan.

De tijd die ik investeer hier in levert een hoop plezier op en kont op een of andere manier terug

Ik ga eens kijken hoe ik een film op onze tablet kan zetten. Dan krijg ik een beeld van de tijd die het kost en of het de investering waard is.

Bedankt allemaal!

Candy

Candy

16-06-2016 om 10:36

andere interesses?

Jeetje, ik doe/moet ook vaak iets dat mijn interesse niet heeft.
Je oudste is verdorie 16!
Moeten jullie straks voor haar haar laptop blijven onderhouden omdat het 'haar interesse' niet heeft?
Kom op zeg, als je zegt dat je dingen niet voor ze doet schijnen ze het vaak in een keer wel te kunnen (wat niet wil zeggen dat je het leuk hoeft te vinden, dat vind ik van strijken ook niet)

k. oekje

k. oekje

16-06-2016 om 11:14 Topicstarter

Candy

Begrijp ik het goed dat je tegen mij zegt dat ik ze toch, ondanks dat ze hier geen verstand van hebben, geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, dit laten uitzoeken?

Kan je me uitleggen wat mij en hen dit oplevert?

Jaina

Jaina

16-06-2016 om 11:18

K.oekje

Jij weet zelf toch ook niet hoe het moet? Jij hebt dus even weinig kennis als je kinderen. Jij moet het dus ook zelf uitzoeken.
Je kinderen kunnen dat ook doen. Zij weten ook hoe Google werkt
En wat dat oplevert? Dat jij het niet hoeft te doen & dat ze leren zelf iets uit te zoeken waar ze geen verstand van hebben, dat je dus iets kan leren vanaf de basis zonder hulp van buitenaf.
.

Candy

Candy

16-06-2016 om 11:21

koekje

Het is niet anders dan informatie zoeken voor een werkstuk. Dan vind je ook de juiste informatie door te googelen. Dit is niet anders.

Theeleut

Theeleut

16-06-2016 om 12:33

Huh

Ik begrijp de reacties dat ze het zelf moeten doen ook niet zo goed eerlijk gezegd. Ik zou dat (ok correctie, mijn man) zou dat ook gewoon voor ze doen. Het zou voor mij een ander verhaal zijn als mijn kinderen steeds zouden zeuren, ik tig dingen aanbiedt en het is allemaal niet goed en weet ik veel wat voor een gezeur, ik dan zou roepen dat ze het lekker zelf mogen uitzoeken Maar in dit geval begrijp ik niet waarom er zo op wordt gehamerd dat ze het zelf moeten doen. Vooral ook als ze er niks mee hebben. Succes K oekje

k. oekje

k. oekje

16-06-2016 om 13:15 Topicstarter

aan JAina, candy en de rest

Hallo Jaina, Candy en de rest,

Ik heb zelf jaren de films, luistercd's, luisterboeken etc op de kaartjes gezet, omgevormd van avi naar mpg etc. Ik weet hoeveel werk het is om dit voor elkaar te krijgen.

De meeste films hadden we zelf of geleend en die heb ik omgevormd zodat ik ze op de Nintendo kon zetten. Ook weet ik hoe het is om films te downloaden en te stuiten op de meest bijzondere plaatjes/filmpjes waarvan ik niet wil dat mijn kinderen daar naar kijken.

Dus om mijn kinderen los te laten in de wereld van het downloaden, omvormen etc is een prima iets wanneer ze er geïnteresseerd in zijn of daar echt iets mee willen doen. Wanneer ik ze dit zelf laat uitzoeken omdat het mij tijd scheelt (en ook frustratie, hahaha)dan pest ik ze er mee en zie daar geen voordeel in voor beide partijen.

In de tijd die ik hier aan zou besteden zou het voor hen geen moeite zijn om te koken, schoonmaken, andere klussen.

Het moet in mijn ogen een win win situatie worden, niet een hoop frustratie en uiteindelijk nijd.

Ik geloof ook niet dat ze er iets van leren wanneer ik ze hiermee op zou zadelen.

Om even verder op te scheppen over onze kinderen (zie eerder berichtje van mij, hihi).....

Wij hebben als gezin genoeg meegemaakt om te weten waar we wel en geen strijd van willen maken.
Dit is er niet één van

Onze kinderen werken hard, gepassioneerd, geven niet op en ik heb diep respect voor de manier hoe ze leven. Daar kan ik zelfs nog een hoop van leren.

De reden dat ik dit vertel is om uit te leggen dat ik geen kinderen heb die misbruik maken van mijn hulpvaardigheid maar dat ze op waarde schatten waar ze hun energie in steken.

Maar...... Ik ben zelf alweer aan de knutsel gegaan om het voor elkaar te krijgen om een film om te zetten en heb besloten om dvd schermpjes te kopen. K ben er nu al zat van. hahahaha, ik heb mijn beslissing dus genomen

Jaina

Jaina

16-06-2016 om 13:27

Even technisch

Dat hoeft allemaal niet zo moeilijk. Je kan gewoon films van de PC in een dropbox account zetten. Die dropbox linken met de tablet. Vervolgens kan je op de tablet gewoon de films openen. Je hebt alleen een geschikte mediaspeler nodig en die download je gewoon rechtstreeks op de tablet. Overigens kan je natuurlijk ook films rechtstreeks downloaden op je tablet. Dat is echt nauwelijks werk.

Maar uiteraard zijn twee nieuwe tablets veel duurder dan een DVD speler dus ik kan me prima voorstellen dat je daarvoor kiest. Wij hebben ook een DVD speler in de auto en de kinderen kijken daar graag naar. Wij hebben ook nog hele stapels DVD's dus het zou ook zonde zijn om die allemaal weg te doen. Wij hebben overigens maar 1 speler (en 2 schermpjes). De regel is hier al jaren dat ze om de beurt een film mogen kiezen. Vind je de film die de ander kiest niet leuk dan ga je wat anders doen.
Kijken met koptelefoon wan ik heb meestal de radio aanstaan. We draaien ook nog regelmatig CD's. Hebben we ook nog stapels van en thuis draai ik die heel weinig meer dus juist op een lange reis is het leuk om die CD's allemaal weer eens af te spelen.

angel3

angel3

16-06-2016 om 13:41

waarom niet gewoon de laptop?

Ik zou de films op de laptop zetten en daar lekker op kijken. Nog beter! Hoef je ook niks nieuws te kopen

k. oekje

k. oekje

16-06-2016 om 14:32 Topicstarter

Jaina

Lijkt me een prima manier hoe jullie dit doen. Goed om te onthouden.

OP dit moment is een aanschaf van een dvd speler goedkoper dan 2 tablets. Onze tablet die we nu hebben is te traag hiervoor.

fijn dat je het technische even uitlegt. Daar ga ik hoe dan ook een keer mee aan de slag. Met het apparaat dat we gaan kopen kan je ook usb sticks gebruiken. Dat is een stuk minder kwetsbaar dan de dvd's.

Bedankt voor je tips!

k. oekje

k. oekje

16-06-2016 om 14:34 Topicstarter

Angel3

Leuk dat je mee denkt!

Een laptop meenemen is voor ons geen optie. dan moeten we er 2 meenemen Neemt teveel ruimte in en is ook echt roofgoed op vakantie.

Dus voor nu...... gewoon een dvd speler

K.oekje misschien wil je mijn setje hebben?

je kan me mailen: mover - ool appestaartje hotmail punt com.

Misschien kan ik je helpen.

Anna G.

Anna G.

17-06-2016 om 09:47

precies

Ik denk dat veel van deze sets in een la liggen te verstoffen. Vraag rond of je ergens zoiets kan lenen of koop het op MP. Echt zonde om hieraan nu nog veel geld uit te geven.

als ze zoveel lezen is een ereader

misschien een betere optie? Ik heb dr erg veel plezier van omdat t veel kilo's boeken scheelt.

k. oekje

k. oekje

07-08-2016 om 10:35 Topicstarter

Update

We zijn weer terug van onze vakantie en o, wat zijn die schermpjes goed bevallen.

Dit was een zeer goede koop. Vooral dat ze een eigen film konden kijken en dat hij weer verder ging waar de film was gebleven nadat we even gestopt waren.

Op mp vond ik een advertentie waarin iemand bij ons uit de buurt een complete videotheek met dvds aanbood voor een euro per stuk.

De meiden hebben samen een stapel uitgezochtend en er veel plezier, Ier van gehad.

Kortom, we zijn dik tevreden en erg blij met deze oplossing.

Het was het geld meer dan waard.

Groetjes, k. Oekje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.