Alles Digitaal
Thursday Next
12-07-2017 om 11:52
mp3-speler voor ouderen
Mijn vader gaat steeds slechter zien. Daarom willen we voor hem een mp3-speler aanschaffen waar luisterboeken op staan.
Heeft iemand een idee voor een makkelijk bedienbare speler?
dus: niet klein, grote knoppen, eenvoudig menu.
Knutselkei
12-07-2017 om 13:11
moet t perse mp3 speler zijn?
Ik heb er 3 van sansaclip, vind ik niet echt moeilijk maar ik denk voor een oudere die weinig ziet misschien wel? Ik heb min 7 en kan t wel zien als ik m dicht bij mn oog houd. Het fijne van deze vind ik dat ik weer heel makkelijk met de pijltjes een hoofdstuk terug kan bladeren. ( als ik weer in slaap gevallen ben, want daar gebruik ik m voor) De sportsansaclip vind ik niet zo fijn als de gewone. Ik had eerst een goedkope maar die gooide steeds alle hoofdstukken door elkaar.
Mijn dochter heeft een radio-cd-speler en die heeft een usb ingang. Is dat wat?
Je kunt ook via een tablet of ipad luisterboeken luisteren.
Thursday Next
12-07-2017 om 14:35
die van sansa heb ik zelf ook, de oude (sansa-clip) vind ik het fijnst.
Zo'n radio-cd speler is ook wel een idee.
Tablet of ipad hebben ze niet, dat willen ze ook niet meer leren.
Het moet een basis-ding zijn met niet te veel knopjes.
specht
12-07-2017 om 14:41
ereader
ik heb geen antwoord op je vraag maar heeft je vader al een ereader geprobeerd?
Zelf heb ik ook moeite met lezen, maar op een ereader lukt het wel, omdat je voor een groot lettertype kunt kiezen.
Terwijl je toch niet van die lange regels hebt als bij een groot letter boek
Ik vind dit veel prettiger dan luisterboeken.
Knutselkei
12-07-2017 om 14:57
basis
Dan zou ik kijken naar een kinder versie zonder allerlei kleuren? Die zijn vaak wat groter
Lusithania
12-07-2017 om 16:03
Daisyspeler
Als je vader het moet gaan hebben van luisterboeken, dan zou ik een daisyspeler aanvragen.
Deze bijvoorbeeld:
https://nl.optelec.com/producten/da000042-victor-reader-stratus-4.html
Ze worden vergoed door de zorgverzekering.
Door lid te worden van www.passendlezen.nl staan er heel veel boeken hem ter beschikking. Ook kranten en tijdschriften en zelfs hoorspelen zijn in de collectie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.