Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-11-2013 om 17:46
ondanks mijn aversie, is een ipad misschien toch wel handig.
mijn vragen:
- wat is verschil ipad en tablet
- kun je op een ipad alles wat op je eigen normale computer ook kan?
- kun je een stikje in een ipad doen zodat je iets makkelijk kunt overzetten naar de pad (en weer terug op de compu)??
en:
is het mogelijk om je gewone mail standaard OOK door te sturen naar een online mail?? en hoe veilig is online mail? (hahah wat een vragen...)
alvast bedankt.
o ja: zijn er ook tablets met internetaansluiting (naast wifi)?
19-11-2013 om 21:08
Leuk!
Je bent de trotse bezitter van een iPad Air, dat zullen er nog niet veel zijn hier. Wij hebben een iPad 2 en een iPad Mini (van zoon). Ga naar de App store en ga daar maar eens snuffelen voor leuke apps. Als je er nog nooit eentje hebt gehad en het een tijdje gebruikt, zal er een wereld voor je open gaan. Maak gelijk je iCloud account aan zodat je van alles in the cloud kan zetten, dan wordt alles ook netjes gebackuped.
19-11-2013 om 21:31
dank
voor de felicitaties!
Maar oei oei pfff ik moet nog een hoop leren hoor. Mijn man heeft het ding aan onze huis-wifi geknoopt en volgens mij iets met die Cloud gedaan.
Rosa waarom nieuws en weer via apps? Ik heb nu.nl en een weersite bij favorieten gezet en kijk er zo naar. Is het via een app meer/beter/sneller? Rondvragen om aan boeken te komen? Zou nog even niet bij wie of hoe. Zal eens kijken of ik 'vakantiebieb' als app kan vinden.
Het hoeft gelukkig niet in 1 dag!
19-11-2013 om 23:28
Apps gaan véél sneller!
Ik vind een app sneller en meestal overzichtelijker. Ik heb bij de info (even spieken) de apps van nos, nu.nl, plugwise (hoe mijn zonnepanelen het doen), magister (school kinderen), nrc in beeld, accuweather, reclamefolder, wififinder, 0900 nummers, zoek iphone (ook handig om te gebruiken als je niet weet waar een apparaat ligt, kan je een alarm af laten gaan) en AppVanDeDag. Die heb ik allemaal in een vierkantje gezet.
Ik krijg boeken van diverse mensen, vaak ook van wie ik het niet verwacht. Een buurvrouw van bijna 70, zware literatuur van de conciërge.
20-11-2013 om 11:14
nathalie
Natuurlijk kun je dingen ook via de browser opzoeken maar een tablet is juist bedoeld om apps op te gebruiken. Deze zijn licht en aangepast aan mobiel gebruik, m.a.w. handiger in het gebruik.
In het begin zet je er vanalles op, maar na 2 jaar iPad gebruik ik de volgende apps nog altijd regelmatig:
- bankieren
- tv-gids
- nos teletekst
- reclamefolders
- horizon tv van upc
- mijn e-mail
- 24 kitchen
- imdb
- appie van albert heijn
- FokSuk (fokke en sukke)
- Giel
- 3FM
Daarnaast hebben de kinderen er talloze spelletjes opgezet (minecraft, clash of clans, dragon city, subway surf etc etc).
Maar het allerhandigst aan een tablet is dat je snel even iets kunt opzoeken op internet! Veel plezier ermee.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.