Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Tabje

Tabje

22-07-2013 om 20:17

Gmail bekijken op tablet

Op onze tablet heb ik mijn google account actief zodat je via Google Play apps kunt downloaden.

Alleen wil manlief graag apart zijn gmail inzien, zonder dat het op de tablet geinstalleerd is. Maar als je via de browser gmail.com opstart, dan laat ie gelijk mijn gmail gegevens zien.

Ik had gewoon verwacht een inlogscherm te zien, net zoals bv bij hotmail. Niet dus.

Iemand een idee hoe je dit kunt oplossen? Man wil zijn gmail account niet toevoegen op de tablet. Mijn google account gaat nergens over, die gebruik ik alleen om ingelogd te staan voor bv. Google play. Wordt verder niet gebruikt voor email.

Doel is dus eigenlijk om geen persoonlijke gegevens op dat ding te hebben staan.

Hoe kun je apart via internet inloggen in je gmail account, of kan dat niet?

Wie weet het?

madelief

madelief

22-07-2013 om 22:32

Hotmail wel

Kun je niet gewoon inloggen? Eerst de jouwe afmelden en dan inloggen, bij hotmail werkt dat wel!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Inge M

Inge M

22-07-2013 om 22:52

Kan wel op pc

Op mijn pc kan ik inloggen via internet op google-mail account. Ik heb er twee en kan gewoon afwisselen.\
Als ik ingelogd sta op het 'verkeerde' gmailaccount kan ik uitloggen. Daarna kan ik inloggen met het 'goede' account.

Op mijn mobiel heb ik dat niet geprobeerd. Daarop heb ik gewoon beide accounts staan.

sandrie

sandrie

23-07-2013 om 14:06

Hier

log ik alleen in via de browser, niet via een icoon op het bureaublad van de tablet, anders kom ik ook idd meteen in mijn inbox terecht.
Ik denk dat het een instelling is, mijn moeder heeft iets veranderd zodat je gewoon elke keer moet inloggen. Ik zal proberen haar te mailen om te vragen hoe dat zit

sandrie

sandrie

23-07-2013 om 16:20

Gevraagd

Zij heeft sowieso ingesteld dat de tablet nooit wachtwoorden onthoudt, dus dat is het eerste waar je naar kunt kijken.(privacy instellingen)
Verder staat op de meeste tablet's een gratis app van gmail en als je daarop klikt ga je idd gelijk naar je inbox toe. (zie je bureablad met je icoontjes)
Een handig programma om app's te verwijderen is Super tool box 10+ , waarmee je dus die gratis gmail app weg kunt halen.
Lukt het je niet dan kunnen ze dat vast in de winkel voor je doen.

eni65

eni65

24-07-2013 om 10:33

Google

Niet de app gebruiken, maar via internet/google naar de gmail. Daar moet je inloggen. Die app vind ik ook vervelend, ik mail altijd via de website google/gmail.

Tabje

Tabje

25-07-2013 om 11:12

Dank

Maar helaas is de oplossing er (nog) niet.

Met ingelogd staan bedoel ik: als ik een app wil downloaden via Google Play, wordt mijn google inlog gevraagd, die heb ik ingesteld.

De app van Gmail staat buiten werking, die heb ik niet geactiveerd.

Maar ik vermoed, doordat ik ingelogd sta voor Google Play, en via de browser omdat ik dan all mijn bookmarks van thuis ook heb, dat het systeem automatisch ook mijn Gmail pakt als ik via de browser Gmail wil openen.

Als ik dit op mijn pc doe, dan krijg ik gewoon een algemeen inlogscherm.

Het zal te maken hebben dat ik dus al ingelogd sta met mijn account op die tablet, waardoor ik geen algemeen inlogscherm krijg. Maar ik ben er nog niet uit

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.