Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-04-2015 om 23:52
Als ik een website aanklik die eindigt met pdf opent firefox een blanco pagina. Ik krijg de pdf sinds enkele weken (laatste update) niet meer te zien. Snap er niets van want heb de juiste plugins geïnstalleerd, en voor de zekerheid nog eens.
Het is firefox voor Mac. In safari openen ze wel, maar ik heb nu eenmaal graag firefox. Iemand tips? Ik zie op tegen het verwijderen van firefox omdat ik een enorme hoeveelheid bookmarks heb. Als er een manier is om die te saven en later weer in te lezen zou ik denk het gemakkelijkst firefox kunnen verwijderen.
Ik heb gezocht op het net, maar bij de huidige versie van Firefox vind ik er geen klachten over.
Erg frustrerend, pdfbestanden worden steeds meer in websites opgenomen.
01-05-2015 om 07:34
bookmarks
ga in firefox naar "help - troubleshooting information"
Bovenaan staat een kopje Application Basics
Daarin staat je profile directory, met een button erachter "open directory".
Klik hierop, dan wordt de filemanager geopend met deze directory.
Hierin staan al je gegevens. je kan ze dan backuppen en in de nieuwe firefox de benodigde dingen zetten.
01-05-2015 om 07:36
bookmarks
Geen idee hoe je je probleem met pdf's opls, maar je vraag over bookmarks is gemakkelijker. Maak een firefox account, dan kun je op elke PC dezelde linkjes gebruiken. Dus ook nu op deze PC firefox verwijderen, weer installeren, opnieuw op je eigen account inloggen en al je bookmarks zijn weer terug.
01-05-2015 om 07:39
Pijltje
Misschien is er iets gewijzigd aan de instellingen. Als je een PDF hebt aangeklikt, klik dan eens rechtsboven op het (blauwe) pijltje. Dan zie je de lijst met gedownloade bestanden, goeie kans dat die PDF bovenaan staat. Klik erop en hij opent.
01-05-2015 om 09:24
Gelukt
Ik heb het even laten rusten, en vanmorgen nog eens nagezocht. Via Tools -> Add-ons -> Plug-ins eerst de plugin van Adobe zelf uitgezet. Ik had al gelezen dat deze het met Firefox niet doet. Hij wordt vanzelf door Adobe geïnstalleerd bij een nieuwe update. Verder had ik al de pdf-viewer Schubert enz. geïnstalleerd, maar er gebeurde toen nog steeds niets.
Ineens een lampje: er conflicteert natuurlijk iets. En onder Add-ons -> Extensions zag ik nog een pdf-viewer aan staan. Toen ik die had uitgezet, en de Schubert viewer had geactiveerd via het instellingen tabje. (rechtsboven het vakje met de drie streepjes boven elkaar) Preferences -> Applications en dan pdf intypen.
Toen, ja toen, deed'ie het weer
Blij, blij, blij!!! Voor mij was het, ook vanwege m'n werk, uiterst onhandig.
Oh Ad Hombre, het ging bij mij niet om het bekijken van gedownloade pdfs. Je kunt idd kiezen om een pdf-pagina in de browser zelf te bekijken (en dat wil ik graag) of om hem via adobe te laten zien, dan wordt hij gedownload dacht ik. Dat wil ik dus niet.
Iedereen bedankt voor het meedenken
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.