Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-02-2010 om 18:39
Manlief wil een werkschema maken in Excel maar komt er niet uit. Ik heb er naar gekeken maar ik heb erg weinig verstand van Excel en kom er ook niet uit. Zijn er toevallig Excelexperts in hier die kunnen helpen?
groet, heli
24-02-2010 om 18:45
Uitleg
Ik zal het probleem proberen uit te leggen (het is erg ingewikkeld; tenminste voor een leek als ik in ieder geval wel).
Het gaat om vroege en late diensten. Manlief wil de datum groen gekleurd als er èn een vroege èn een late dienst ingevuld zijn. De datum wordt rood als dat niet zo is (dus alleen een vroege of alleen een late oid).
We hebben het nu zo ver dat de datum groen kleurt, maar dat gebeurt al bij 1 vroege of 1 late dienst. Het mag pas groen als die beide zijn ingevuld.
Hij heeft nu de formule:
=ALS(EN(B3< >"Vroeg";B3< >"Laat";B4< >"Vroeg";B4< >"Laat";B5< >"Vroeg";B5< >"Laat")=WAAR;"!! 01-03 !!";"01-mrt")
Waar gaat het mis? En kan het uberhaubt wel wat hij wil?
01-03-2010 om 16:30
Sorry...
ben even een paar dagen niet online geweest...
Manlief is nog een poos aan het prutsen geweest en werd er zo frustie van dat hij een andere oplossing voor heeft gevonden met een ander programma. Weet niet precies hoe of wat.
Het is dus niet meer nodig... sorry... In ieder geval bedankt voor het meedenken!
groet, heli