Alles Digitaal
bertje1
21-02-2014 om 12:11
erger erger... tabs
Ik erger me hier al eeuwen aan. Het is in Word, maar ook in Outlook (mail) of in PowerPoint:
Je hebt een zinnetje gemaakt en wil een subkopje doen:
- dan ga je met streepjes werken, zo. meestal springt dit in.
maar.... als je dan Weer een zin wil maken, gaat ie automatisch het volgende subkopje doen. Het lukt me maar nooit (ja, na veel geklooi en gekopieer van de 1e zin) om weer terug naar de kantlijn te gaan.
Wie weet DE truc?
Caroro
21-02-2014 om 12:15
twee keer enter
Heel simpel:
twee keer enter geven. Na de eerste keer geeft ie een tweede bullet, met nog een keer enter is die bullet weer weg.
Tenminste, bij mij werkt het zo.
bertje1
21-02-2014 om 12:18
hee das snel
ja, dat werkt inderdaad (haha) maar dan zit je wel een regel er onder en moet je wel weer naar boven.
ben benieuwd of het 'de' oplossing is. Hm. het gaat in outlook ook. balen zeg waarom weet ik dit niet.
Thursday Next
21-02-2014 om 12:18
ik heb dat ook vaak. En gekopieerde tekst waar dan nog allemaal opmaak-dingen in staan. En dan verlang ik weer naar WordPerfect, waar je precies kom zien welke opmaaktekens er in een tekst stonden, en waar je die ook makkelijk kon verwijderen.
Caroro
21-02-2014 om 12:20
extra witregel?
Je bedoelt dat je dan een extra witregel ertussen krijgt?
Dat heb ik niet. Hier trouwens net over naar Windows 7, dus weet niet of dat wat uitmaakt.
wizzer
21-02-2014 om 14:48
opmaak verwijderen
In word alle opmaak verwijderen is helemaal niet zo lastig. Selecteer de tekst waarvan je de opmaak wilt verwijderen. Druk dan eerst CTRL + q (verwijderd alinea opmaak) en dan CTRL + spatie (verwijderd tekst opmaak).
Nu heb je alleen nog de standaard opmaak volgens het ingestelde profiel.
Angela67
21-02-2014 om 16:17
of, wizzer. . .
kies eerst voor ' selecteer hele tekst' en kies dan in het lijstje 'stijlen wijzigen' voor 'alles wissen'
dan heb je ook meteen het standaard profiel
bertje1
21-02-2014 om 17:23
wordperfect
ja heerlijk he, wordperfect! maarja, oldfashioned.
je kunt in Word ook de tekens zien, maar of je ze kunt wehalen, ja, geloof het wel (en of je alles ziet?).
amk
21-02-2014 om 18:18
gewoon
boven in het lint zit een knopje dat de opsomming uit zit. 1x klikken en klaar.
Marie
21-02-2014 om 18:24
nieuwe zin?
Je wil een nieuwe zin op een nieuwe regel beginnen in hetzelfde subkopje?
Gewoon aan het eind van de regel Shift+Enter.
Pas als je weer een nieuw opsommingsteken wil,druk je op Enter
Marie
21-02-2014 om 18:27
kwastje
Je kunt ook met het "kwastje" de opmaak kopiëren van de "goede" opmaak en die plakken op de "verkeerde" opmaak.
Hopelijk kun me zo weer even verder.
Suze
23-02-2014 om 21:58
Oh ja Wordperfect
Dat vond ik ook geweldig. Jammer dat Word er gekomen is.
Ik word er ook doodmoe van de Word steeds allerlei dingen voor mij bedenkt (automatisch) die ik helemaal niet wil!!
bertje1
28-02-2014 om 18:01
fijn
ja het lukt nu denk ik wel..
probleem met PowerPoint blijft nog wel, moet ik even uittesten of dat ook lukt (2x enter).
dank
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.