Alles Digitaal
Hemf
01-02-2016 om 16:17
Cubecraft
Mijn dochter wil graag Cubecraft spelen op de laptop en/of tablet.
Geen idee waar ik dit kan vinden? Je moet 'n server installeren o.i.d., maar verder kom ik niet...
Iemand misschien een linkje?
mvg Femke
Anneque
01-02-2016 om 16:45
Eerst minecraft
Je moet eerst minecraft hebben (kost €20). Daarna kun je naar de server van cubecraft. Wil zoon wel vragen hoe precies, maar misschien heb/wil je minecraft niet?
Hemf
01-02-2016 om 18:52
anneque
Ja we hebben wel mindcraft. Op de tablet. Kostte toen zo'n 7 euro. Dus is misschien een andere?
Anneque
01-02-2016 om 19:20
tablet
Dat is ook minecraft, maar een beperkte versie. Mijn zoon weet niet of je daar ook op cubecraft kunt. Hij denkt eigenlijk van niet.
Hemf
01-02-2016 om 20:55
thanks
Dan mag ze nog even sparen
Welke minecraft heeft ze dan nodig? Weet je zoon dat? En is dat ook voor de laptop?
Zoon van forummer - Willem hier
01-02-2016 om 21:02
Cubecraft
Hallo hier is Willem weer.
Minecraft is ingedeelt in 3 modes, 1: Singleplayer. 2: Multiplayer. 3: Realms.
Wij gaan een kijkje nemen in multiplayer
In multiplayer, heb je servers. Dat zijn online minecraft werelden met allerei leuke games. Cubecraft is daar een van. Er zijn hele grote servers met 10000 tot 40000 mensen. Ook kleintjes met 100 tot 900 mensen. Hier is het stappenplan om Cubecraft te joinen. Minecraft -> Mulitplayer -> Add server -> Server name: Cubecraft -> server ip: play.cubecraft.net -> Gereed -> dubbel klik op de server die verschijnt. Minecraft in het engels is trouwens goed om engles te leren. Dit stappenplan werkt alleen op de laptop/pc. Op de iPad zijn echter andere minderleuke servers. Die kunnen het soms ook niet doen. Mijn favoriete server is Hypixel. Een beter geregelde server, ik heb er een VIP rank op! Het ip van Hypixel is: mc.hypixel.net. De server naam is niet belangrijk maar de ip wel!
En als jullie willen kan ik het stappenplan ook voor de iPad regelen!
Groetjes Willem, 11 jaar.
Maaike
02-02-2016 om 16:23
willem
Top Willem bedankt!
Kan je het stappenplan voor Cubecraft op de ipad ook doorgeven. Mijn kinderen hebben een eigen ipad, maar pikken nu mijn laptop steeds in. Ze beweren dat je geen Cubecraft op de ipad kan spelen namelijk.
En Eggwars, kan dat ook op de ipad? Dat is hier ook erg populair.
Zoon van forummer
02-02-2016 om 19:49
Cubecraft op de iPad.
Hoi Maaike, cubecraft kan helaas niet op de iPad. Maar er is wel een andere server namelijk hypixel, daar is geen eggwars maar het is wel een leuke server. Cubecraft is alleen een server voor de pc, en eggwars zit in Cubecraft... Ik kan wel het stappenplan voor de andere server op de iPad geven. (Versie 0.13.1) Play -> New -> Links boven staat naast advanced een plus tekentje, klik daarop -> name: Hypixel -> IP adress: pe.hypixel.net -> add server. Niet je port veranderen!!! Als je de server bent gejoint, volg dan dit stappenplan: -> chat -> typ dit: /reg 'wachtwoord' (wachtwoord onthouden!!) -> speel een van de vele games! Dat was het. Maar Hypixel is een ALPHA dus het kan soms glitchy zijn maar dat maakt niet uit
Groetjes Willem.
Aryan_Gamer
15-06-2016 om 12:39
NIET DOEN
1. Om cubecraft te spelen heb je Minecraft PC version 1.10 nodig. Dat kost €23.50.-
2. Uw kind heeft het op de tablet daar op kan je alleen neppe servers krijgen.
3. U verwend uw kind TE veel en u bent TE dom met computers voor zoiets.
4. Als u het TOCH heeft gekocht. Moet u naar Multiplay>Add server>typ: play.cubecraft.net>direct connect.
5. Waarschuwing: cubecraft is bedoelt voor 12+ kinderen en waarschijnlijk snap je er op het begin er nog HELEMAAL niets van. (je bent een NOO
Groetjes, Aryan
Dees
15-06-2016 om 13:23
Aryan_Gamer
Beste aryan gamer, als ik het zo lees moet dochterlief de aanschaf van het spel zelf opsparen, dat schrapt het eerste deel van punt 3, en ook punt 1. Er werd aangegeven dat het meisje op de laptop of tablet wil spelen punt 2 wordt daardoor ook al geen probleem.
Als je je ergens niet in verdiept of wil verdiepen waardoor je de stappen niet goed begrijpt zegt dat niets over je intellect. Het zegt meer over degene die iemand dom noemt dan over degene die dom genoemd wordt. (deel 2 van punt 3 is hierbij ook van de kaart).
Punt 4, dat is nou een goede tip!
Punt 5 Op het begin? Misschien is dit wel een heel intelligent meisje net zoals Willem van 11 en begrijpt zij net zoals Willem het wel vrij snel. Het helpt als je anderen niet zoveel vergelijkt met jezelf.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.