Alles Digitaal
lennest
08-11-2016 om 14:20
bluetooth hoofdtelefoon, is dat wat?
Ik heb altijd 'oorlog' met mijn oortelefoon, of liever gezegd: de draad. Telefoon zit in de jas of de tas, draad uit de jas of de tas, oortjes in. En dat moet de jas aan of uit, wil ik mijn tas even neerzetten of weet ik veel en wat gebeurt er dan? Juist, de draad zit in de weg, ik trek de oortjes uit m'n oren of de draad uit de telefoon. En dan nog maar niet te denken aan de kluwen draad in m'n tas!
Nu bedacht ik me dat een draadloze koptelefoon of oortjes wel handig zou kunnen zijn, maar is dat ook zo? Wie heeft ze? Bevalt het je?
Jesse_1
08-11-2016 om 14:26
We hebben er een aantal in huis. Alleen niet handig als je van apparaat wilt switchen.
Sally MacLennane
08-11-2016 om 14:47
Ik lees mee!
Want ik zit ook altijd met dat snoer in de knoop.
Vraagje: vreet bluetooth geen stroom van je telefoon? Ik gebruik het eigenlijk nooit...
En Jesse, misschien een domme vraag, maar hoezo lastig als je van apparaat wil switchen? Ik dacht dat dat alleen een kwestie was van even opnieuw contact maken met elkaar? Ik laat me graag corrigeren als dat verkeerd gedacht is.
Verkeersouder
08-11-2016 om 15:00
Op het gevaar af erg "blond" te worden gevonden
Waarom heb je oortjes in en een jas aan? Meestal ben je buiten als je een jas aan hebt en als je dan oortjes in hebt (om te bellen of muziek te luisteren) hoor je volgens mij onvoldoende om op een veilige manier deel te nemen aan het verkeer.
Thuis heb ik oortjes met een MP3 speler als ik aan het poetsen ben, muziekje erbij en gaan. Dan hoor ik echt niet ofde telefoon gaat. En buiten in het verkeer lijkt het mij wel handig als je een fietsbel/sirene wel hoort.
Bleutooth de oplossing? Wellicht. Voor de verkeersveiligheid zou ik adviseren: Geen oortjes in, alleen oortjes indoen als je moet bellen en dan uiteraard even stoppen of stilstaan.
Juno
08-11-2016 om 15:01
Ja.
Ik heb hele mooie oordoppen van Sony die desgewensd ook mét draad gebruikt kunnen worden. Dat is een overear.
Ik heb laatst bij de Primark inear gekocht maar ik snap niet hoe ze in mijn oor moeten. Kind heeft een wit ding dat eruit ziet als een hoortoestel maar dat is er maar eentje en die is extreem snel leeg. Wel mooi geluid en niet zo duur.
Sally MacLennane
08-11-2016 om 15:37
Verkeersouder
Gebruik je zoiets alleen in het verkeer? Ik reis per trein en moet ook wel eens overstappen, de telefoon zit in de tas en niet in mijn jas. Ik fiets nooit met oordoppen in. Maar bedankt voor de waarschuwing.
Postbezorger
08-11-2016 om 16:11
oortje
Ik heb één oortje in tijdens mijn werk en kan zelfs een brief horen vallen dan. Zonder radio 1 in mijn oor word ik knettergek. Twee oortjes in en niet op de allerhoogste stand is voldoende om een fietsbel te horen.
Wat ik niet zo goed begrijp zijn die mensen die met een koptelefoon op lopen buiten. Dat houdt volgens mij het geluid van buiten wel veel te goed tegen.
Verkeersouder
08-11-2016 om 16:14
Sorry Sally
Als moeder met alleen een fiets en alle voorzieningen op fietsafstand was ik even het ov vergeten. Vroeger had ik in de bus ook wel eens een walkman op.
Ad Hombre
08-11-2016 om 20:00
Batterij
Weer een apparaat dat je opgeladen moet houden. Dat is toch het belangrijkste nadeel. Snoertjes zijn ook niet ideaal, maar toch minder erg.
Sally MacLennane
08-11-2016 om 20:18
Dat is dus wat ik me ook afvraag. Slurpt bluetooth veel energie? Overigens heb ik wel reservebatterijen en powerbank maar zeker als ik een paar dagen op pad ben is die noodvoorraad ook niet oneindig.
Juno
08-11-2016 om 21:08
Ach
Ik gebruik mijn koptelefoon regelmatig en laad hem nauwelijks op. Ik gebruik hem alleen bij de iPad en die loopt niet sneller leeg. En áls hij leeg is, plug ik dezelfde koptelefoon met een snoerjte in.
Puck
11-11-2016 om 08:38
Jaaaaa, ik ben voor
Ik vind het veel fijner. Als ik voor muziek oortjes in doe dan heb ik mijn sportkoptelefoon die bedraad is maar op mijn werk heb ik een hele fijne draadloze headset (1 oor). Ook de allereerste die gewoon in mijn oor blijft zitten. Alle andere oortjes vallen uit of zitten niet fijn. Ik heb een Jabra Stealth en die bevalt uitstekend. Opladen via een usbpoort en eenmaal opgeladen (doet ie een uur of 2 over) kun je weer 7 uur vooruit.
En blue tooth kost wel wat stroom maar ik kan niet spreken van energie vreten.
lennest
12-11-2016 om 16:24
oortjes handsfree en met een snoer?
Dat lijkt me ideaal, oortjes met de keuze voor met of zonder snoer maar ik zoek me suf op het internet maar ik denk dat mijn zoekopdracht niet goed is, want ik vind ze niet.
Ad Hombre
12-11-2016 om 16:52
Puck
"Opladen via een usbpoort en eenmaal opgeladen (doet ie een uur of 2 over) kun je weer 7 uur vooruit."
Ja, *kut* dus. Heb je *weer* een apparaat waarvan je in je achterhoofd de laadstatus moet bijhouden. Steeds in je achterhoofd houden, moet dat ding weer opgeladen worden? Is ie al weer vol? Dat is toch de vloek van de moderne tijd?
Vandaar dat mijn nieuwe telefoon (wordt hopelijk voor 21u bezorgd) maar op 3 criteria is uitgekozen. Batterijduur, batterijduur en nog eens batterijduur. Gaan jullie maar lekker pronken met je iphone 8, 9, 10 terwijl die net toevallig even niet aan het infuus ligt. Ik heb een collega met zo'n ding, eerste wat ie doet als ie binnenkomt is een stopcontact zoeken. Dat is toch geen leven, mensen?
Ad Hombre
12-11-2016 om 17:18
Lente
Deze:
http://www.theverge.com/2016/10/1/13122260/motorola-moto-z-play-review-good-battery
Er zit ook nog een hoofdtelefoonaansluiting op. Wel weer een USB-C laadaansluiting, dat is een beetje een nadeel, moet ik weer nieuwe kabeltjes gaan kopen voor in de auto, voor aan de laptop etc. Nou ja, dat wordt toch de nieuwe standaard dus ik moet een keer over en op aliexpress kost het bijna niks...
Triva
12-11-2016 om 17:31
hmm
Belangrijk voor mij is dat een telefoon de werkdag mee gaat en daar voldoet zelfs mijn huawei aan. Twee dagen vind ik onzin aangezien het ding gewoon aan de oplader gaat naast mijn bed.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je allemaal doet met het ding.
Ad Hombre
12-11-2016 om 17:40
Triva
"Belangrijk voor mij is dat een telefoon de werkdag mee gaat en daar voldoet zelfs mijn huawei aan."
Helaas zijn er zat die een avondje uit niet eens halen.
"Twee dagen vind ik onzin aangezien het ding gewoon aan de oplader gaat naast mijn bed."
Dat noemen we cognitieve dissonantie, heb je wel meer last van geloof ik.
"Het ligt er natuurlijk ook aan wat je allemaal doet met het ding."
Nou, ik neem hem niet mee naar bed, dat dan weer niet
Lente
12-11-2016 om 17:44
Grappig
deze heeft mijn dochter ook sinds een week, na veel recensies lezen. Een prima telefoon voor een schappelijke prijs.
Zelf vind ik deze telefoon veel te groot.
Ad Hombre
12-11-2016 om 17:47
Lente
Leuk, allemaal in de moto-club! Bevalt ie haar?
Die grootte wordt voor mij ook wel wennen want ik had een Galaxy Mini, vorige keer wilde ik nl. een *kleine*. Nu probeer ik maar weer eens een grote.
In de grotere modellen zitten grotere batterijen
Lente
12-11-2016 om 18:05
Foutje
Ik herkende Moto en Play. Maar zij heeft de G4 versie. Moto G4 Play.
Ze is er tevreden mee. De Z is volgens mij een stuk duurder. Voor de G4 Play ben je rond de 175 euro klaar.
Zo'n grote vind ik geen gezicht in een broekzak, zeker niet op mijn werk. En ik ben niet van de tasjes. Maar misschien is de Z nog wel groter.
Ik ben blij met mijn iphone SE. Klein genoeg, prima accu en geen gedoe met wennen. Wel een stuk duurder dan de moto G4 Play.
Ad Hombre
12-11-2016 om 18:13
Lente
Z is een andere lijn en een andere grootte. Ik vond van die mini wel fijn dat je hem in je voorzak kon doen zonder dat dat ongemakkelijk zat. Dat zal met deze wel niet lukken.
Tuinstoel
13-11-2016 om 21:57
Ad jongen
Blijf eens bij! Mijn Iphone SE gaat makkelijk meer dan 24 uur mee. Al doe ik 'm ZELF elke avond in de oplader terwijl hij dan nog zeker 50% heeft. Maar goed, als je blij werd van een Galaxy mini is dit vast wel een hele stap vooruit. Wel flink groter, zelfs groter dan een SE. Gelukkig kost ie niet zoveel, hopelijk word je er blij van.
Ad Hombre
14-11-2016 om 19:26
Tuinstoel
Bij? Met een eifoon? Nog afgezien van het feit dat ik me zou schamen als ik met zo'n ding rondliep heeft een iphone mij te veel technische beperkingen. En de batterij-rating is volgens onderstaan onderzoek een 10 versus een zeventje voor die SE van jou, dig that!
http://gadgets.ndtv.com/motorola-moto-z-play-3732-vs-apple-iphone-se-3393
Ik word niet zo snel blij van een telefoon maar ik ben wel behoorlijk tevreden. Die S4 mini was natuurlijk wel behoorlijk achterhaald. Die grootte is even wennen, maar het gat tussen telefoon en tablet wordt wel een stuk kleiner. Ik denk dat ik een stuk meer ga browsen. Geld speelt nauwelijks een rol, hij gaat gewoon van het hardwarebudget van het bedrijf, dus als ik een gouwen eifoon met diamantjes wil neem ik die gewoon.
Lente
14-11-2016 om 19:47
Leuke vergelijking
Ik zie aardig wat voordelen voor de moto en aardig wat voordelen voor de SE.
Gelukkig ben ik niet aardig tevreden maar heel tevreden.
De voordelen van de SE uit de vergelijking vind ik persoonlijk belangrijker dan de voordelen van de moto. Jij hebt dat andersom. Mooi toch, allebei tevreden. Jij behoorlijk tevreden en ik heel tevreden
Ad Hombre
14-11-2016 om 20:24
Lente
Nee, die iphone is voor mij geen optie om redenen die in mijn vorige post staan. Dat tabelletje is alleen relevant v.w.b. de batterijduur en wel omdat jij die betwist.
Het wordt trouwens tijd dat OO de website responsive maakt...
Lente
14-11-2016 om 21:14
vreemde conclusie Ad
" Dat tabelletje is alleen relevant v.w.b. de batterijduur en wel omdat jij die betwist"
Het zou niet in mij opkomen om een tabel alleen relevant te vinden op de punten die ik belangrijk vind. Relevantie is afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Voor jou de accu, voor mij andere punten.
Ik betwist de batterijduur niet, alleen heb ik voldoende aan de 7 van de SE. Mijn telefoongebruik is niet zo zwaar dat ik deze factor het meest relevant vind. Van technische beperkingen heb ik geen last. Voor mij tellen andere factoren zwaarder.
Voor jou is de batterijduur het meest relevant. Prima toch.
Ad Hombre
14-11-2016 om 22:08
Lente
"Het zou niet in mij opkomen om een tabel alleen relevant te vinden op de punten die ik belangrijk vind."
Nee, je zult eens op een *eigen* mening betrapt kunnen worden, dit schreef ik:
"Nog afgezien van het feit dat ik me zou schamen als ik met zo'n ding rondliep heeft een iphone mij te veel technische beperkingen."
Wat begrijp je niet uit die zin?
kenfan
15-11-2016 om 12:22
Terug naar het onderwerp aub
Ik ben in deze draad gedoken omdat ik ook op zoek naar een blue tooth koptelefoon, en dan liefst in de lagere prijsklasse. Graag een grote,degelijke geen inimini in eargevalletje. Ik luister vooral naar podcasts en luisterboeken, geluidskwaliteit hoeft dus niet top of the bill te zijn.
margje van dijk
17-11-2016 om 11:33
maakt nogal uit
Ik ben inmiddels aan mijn derde bluetooth headset voor bij het hardlopen. Ik heb mijn telefoon in zo'n spi-belt (riem) of in mijn jaszak, en dan heb je geen gedoe met snoeren.
- Eerste was een Lubix, dat was echt een ideaal ding. Licht, goed, handig, deed het wel 24 uur, zat heel prettig op (niet in) je oren en bleef goed zitten tijdens het hardlopen. Ik kocht hem in een aanbieding voor minder dan 40 euro (OK, nog steeds duur hoor), in 2012. Helaas is hij afgelopen jaar stuk gegaan (de volumeknop wilde niet meer en hij stond te zacht). Werkelijk, wat een spijt had ik. Want ze zijn niet meer te krijgen, overal uitverkocht. Dit was hem: https://www.kloegcom.nl/lubix-runner-wireless-bluetooth-stereo-headset
- Daarna overgeschakeld naar in-ear, van Jabra, omdat ik nergens iets kon vinden dat leek op mijn kapotte Lubix, en dit leek op iets dat toch niet heel erg in je oor zat (dat leek me niks) want met een beugeltje over je oor, erkend goede hardloopdopjes volgens de reviews, en er zaten allemaal dingetjes bij die je erop kon doen zodat ze precies op jouw oor zouden passen. Ze kostten 65 euro oid en dat vond ik best duur. Nou, ik denk dat ik hele bijzondere oren heb, want het wil gewoon niet. Ze zitten niet goed. Ze vallen eruit. Ze blijven niet zitten. Ik voel ze de hele tijd. En de allergrootste ramp: ze zijn in no time leeg. Er stond in de reviews al wel dat de battery life niet zo lang was, maar ik was 24 uur gewend met mijn Lubix, en ik dacht, ach, dan laad ik toch een keer vaker op. Maar deze zijn echt binnen een paar uur al leeg. Dus die moet je voor elke keer hardlopen opladen.
- Na veel gevloek en gescheld op de Jabra's realiseerde ik me dat ik nu door die stomme dingen bijna het hele hardlopen eraan ging geven, en dat vond ik toch ook zonde. Dus derde set gekocht, en nu gewoon echt wel on-ear, dan ziet het er maar idioot uit: de Urban Ears (Hellas) voor tegen de 100 euro. Deze: http://www.hoofdtelefoonstore.nl/product/701649/category-202152/urbanears-hellas-zwart.html
Conclusie: Ja, deze zijn goed, blijven zitten, zijn comfortabel, zijn niet zwaar, en ik loop weer met plezier hard. Gaan ook eindeloos mee, vergelijkbaar met de Lubix. Maar.... de Lubix was fijner. Deze is iets vaker gestoord in de bluetooth connectie (als ik even opzij kijk stoort hij soms al een beetje, terwijl ik dat met de Lubix wel kon doen). Hij is volumineuzer en oogt kwetsbaarder. Dus als die Lubix nog verkrijgbaar was zou ik ze meteen weer willen hebben, ik rouw nog steeds een beetje. Maar helaas.
Is er iemand die mijn Jabra ondingen wil hebben? Mag je zo hebben, nauwelijks gebruikt (Kenfan misschien?).
Margje
margje van dijk
17-11-2016 om 11:37
o nee Kenfan
O nee, je wilde geen in-ear dingen.
Nou, de Urban Ears Hellas die ik aanwees zijn echt fijn. Maar nog wel duur. Ze zijn er inmiddels ook in (iets) goedkopere uitvoeringen zag ik op die site, die waren er nog niet toen ik de mijne kocht. Overigens krijg je wel een beetje last van je oren als je ze langer dan zeg 1 of 2 uur op hebt hoor, ondanks dat er hele fijne kussentjes op de schelpen zitten. Maar dat lijkt me redelijk onvermijdelijk tenzij je met van die gigantische hyperdure Sennheisers op je hoofd gaat lopen of zo.
Margje
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.