Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Vaderdag

hallo, ik ben op zoek naar een alternatief ritueel voor ontbijt op bed, op vaderdag.
Mijn man doet niet aan ontbijten. Als hij wel ontbijt, is het met een engels ontbijt. Vorig jaar hebben we iets speciaals klaargemaakt wat hij wel lust. Maar eigenlijk zit hij gewoon echt geen ontbijt op bed. Ook zijn koffie niet. Als hij die niet zelf kan zetten, is de rest van de dag naar de knoppen.

Heeft iemand een niet ontbijt gerelateerd idee, wat mijn dochter van 3 (met wat hulp van mij) kan doen voor haar papa?
(Cadeau is al aangeleverd door kinderdagverblijf.)

Cadeautje geven op bed, even blijven liggen knuffelen, stoeien. Is dat niet genoeg?

Picknick. Mijn favoriete vader- en moederdagactiviteit. Je dichter kan helpen met fruit snijden of dingen mooi in de mand leggen.

Je zou misschien het cadeautje wel 's ochtends op bed kunnen geven. Maar als je man dat juist niet prettig vindt 's ochtends, kun je misschien denken aan lunch of avondeten met je dochter samen maken speciaal voor je man? 

Je dochter kan de tafel mooi dekken en jullie kunnen samen iets speciaals klaarmaken dat je man erg lekker vindt. 

Ik ontbijt ook niet en mijn zoon was als kind zijnde altijd vroeg wakker. Op moederdag mocht ik heerlijk uitslapen en als ik dan beneden kwam kreeg ik mijn cadeaus. Iets wat mijn man samen met zoon gekocht had en iets wat zoon had gemaakt op school.

Vraag het haar zelf, en laat ze dat doen. Dat komt bij je man binnen, de rest van het acteerwerk en kopieerwerk van 'hoe het hoort op vaderdag' niet/veel minder. 

Een aardigheidje is genoeg toch? Ontbijt is echt geen must hoor!

Of, als je perse iets wilt, iets lekkers voor bij de koffie bakken? Koekjes ofzo.

Waarom zou je vaderdag bij het ontbijt moeten vieren? 
Je kunt er op elk moment van de dag bij stil staan.
Lunch, diner of tussendoor. 

Samen een cake je versieren met wat lekkere dingen

ik hou ook niet van ontbijt op bed. Gedoe, kruimels, zit niet lekker. Kinderen deden alternieven die later hen ook beter uitkwamen (zelf uitslapen. High tea, koken, iets lekkers bakken bij de koffie. 

ontbijt op bed doen wij ook niet, ivm kruimels enzo. Wij brengen meestal een kop koffie en het cadeau op bed, maar het komt ook voor dat we dat beneden doen.

Dochter een liedje laten zingen. Zijn speciale vaderdagliedjes te vinden op google.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.