ayla
17-06-2011 om 13:50
Tellen jullie ook af?
Poeh nog drie weken, ik tel echt af. Die laatste weken vallen me echt zwaar. Ik ben moe, de kinderen zijn moe en kriegel. Op de valreep zijn er nog een heleboel leuke maar ook nog drukke dingen, juni is gewoon bij ons altijd druk. Adem in en adem uit, nog drie weken…..
Fiorucci
17-06-2011 om 14:19
Nog twee
Nog tien lesdagen voor mijn dochter. Mijn jongens op het VO zijn al klaar, de een heeft nog een uitreiking (YES!) de ander nog een keer rapport halen en maandagmorgen om 8.00 Olympiade...(gniffel)
Primavera
17-06-2011 om 14:36
Al een week klaar met aftellen
Nou, ik telde wel af. Laatste weken waren zwaar en de communies en vormsel van 3 van mijn kinderen was ook nog al ongelukkig in de laatste schoolweek gepland. Het weer werkte bovendien ook niet mee (nog nooit zo'n harlopende processie gezien), maar hoera, hoera, we zitten al een week te genieten van een veel relaxter vakantieritme en lekker zomerweer.
Belle Époque
17-06-2011 om 14:42
We mogen nog even...
Precies een maand nog. Maar de kinderen hebben deze week Pinkstervakantie, dat scheelt.
Het zijn wel rommelige weken met kamp, einde-basisschoolzenuwen, nieuwbouw van de school van oudste en zo. De agenda knapt bijna uit de band omdat er heftig in onze dagelijke routine wordt gehakt.
Maar dat hoort nou eenmaal bij juni
Fianna
17-06-2011 om 15:00
ik tel ook af. Nog 2 weken. Was weer een roerig schooljaar, waarin een hoop dingen zijn gebeurd. De laatste 2 weken worden nog spannend want oudste zoon gaat afzwemmen en van 1na oudste zoon hoor ik of hij door mag naar groep 3.
Dan hebben we nog sportdag, eindfeest, musical (bekijken dan), net schoolreisje gehad, dochter die volgende week nog even gaat wennen voordat ze na de zomervakantie met school begint. En dan zijn ze net na de meivakantie aan een nieuwe school begonnen. Ik geloof dat mijn kinderen wel aan vakantie toe zijn
Juf
17-06-2011 om 16:44
Vroeg vakantie, niets aan.
Hier vroeg vakantie, nog twee weken. Zit je half augustus als het heerlijk weer is alweer in de schoolbanken. De eerste week van augustus al weer inrichten. Zeer warm lokaal. En een hele lange periode tot aan de herfstvakantie.
Laat mij maar lekker in september beginnen.
100%mama
17-06-2011 om 16:46
Yep
hier tel ik zeker de dagen af....nog 2 weken en dan vakantie! Nu ben ik er meer aan toe dan zoon geloof ik, het valt me met die zwangere pens gewoon even niet mee om 4x per dag naar het schoolplein te hobbelen en weer terug. Zoon zelf is er nog niet heel mee bezig, maar ik merk wel dat hij sneller moe is (ontkend hij uiteraard, er zit zand in zijn ogen) en sneller fel reageert (is ook niet zo, want hij bedoelde het anders). Nee, wij zijn echt toe aan vakantie!
Guinevere
17-06-2011 om 17:34
Hier ook 2 weken. En van mij mogen ze die óf schrappen, óf gewoon normaal les geven. Schoolfeest, afscheid van de onderwijzer, juffendag, meesterdag, kijken in de volgende groep pffff. Ik snap werkelijk niet waarom dat allemaal nú moet, muv kijken in de volgende groep.
Rieke
17-06-2011 om 17:58
Hier ook nog 5
Eigenlijk is de grote drukte hier geweest. Mijn sport (lesgeven en voorbereiden) is deze week afgelopen, de sport van mijn zoon is afgelopen voor het seizoen. Alleen mijn man heeft nog een drukke periode van examens en congressen. Voor mij mag het mooie weer terugkomen, nog even lekker alleen thuis zonder verplichtingen.
Rembrand
17-06-2011 om 19:32
Ik tel ook af
Drie weken school, en dan nog één week en dan gaan we weg.........
M.
Rembrand
17-06-2011 om 19:33
Ik vergis me!
Het is nog twee weken school, en nog drie weken voor we op vakantie gaan.
Snel maandag nieuwe paspoorten regelen, want ik mijn gedachten had ik nog langer tijd daarvoor......!!
M.
NaShA
17-06-2011 om 20:46
Ja hoor
we zijn weer als 1e en ik vind het heerlijk inderdaad, gaan ook meteen weg, hopelijk ook dit jaar weer de goede weken....
Asa Torell
17-06-2011 om 21:17
Ja ik tel ook af
Hier krijgt zoon altijd aan het eind van het jaar een moeilijke periode sinds hij op school zit, die is nu ook weer aangebroken. Ik verwacht dat het echt nog even doorbijten wordt de komende weken met hem.
sus-anne
17-06-2011 om 22:51
Nog 8
ik tel nog niet af,ik *moet* nog 8 weken!
en ik realiseer me dat als ik terug kom uit het warme Portugal( begin september),dat de zomer hier al weer voorbij is...........
koentje
18-06-2011 om 05:51
Helemaal niet
ik besef door dit berichtje eigenlijk dat mijn zoon nog maar een maand op de basisschool zit!!\
En er komt nog een eindmusical en weet ik wat voor drukte aan. Het gaat momenteel heel goed met hem...(hij 9is nogal prikkelgevoelig) dus ik hoop dat hij dit rustig af kan sluiten!
Massi Nissa
18-06-2011 om 08:51
Ja, ik tel af
Mijn dochter is erg aan zomervakantie toe, ze heeft groep 1 wel gezien en wordt kribbig van moeheid. Ze moet nog twee weken. Ik moet nog een weekje werken eind juni en heb dan weer zeven weken vakantie (o heerlijkheid) waarin ik beide kinderen ga platverwennen. Met aandacht, want geld heb ik niet, haha.
En als ik als docent mag kiezen, wil ik graag altijd laat vakantie. Midden augustus weer voor de klas is altijd een raar gevoel en net als juf zegt is het dan zooo lang tot de herfstvakantie.
Groetjes
Massi
Thursday Next
18-06-2011 om 10:09
Jaaa
nog 10 dagen school! In die dagen nog 3 10-minuten gesprekken, kennismaking op een nieuwe school voor oudste, slotfeest, tractatie voor verjaardag oudste, tractatie voor afscheid oudste, bespreking overblijf en vast nog wel meer. Wij gaan "pas" over 4 weken met vakantie, en voor die tijd heb ik nog een kampeerweekend-kinderfeestje, oudste op scoutingkamp, jongste kamperen met tante, oja nog een reisje naar Italie voor 't werk.
Kaaskopje
18-06-2011 om 10:50
Dochters wel
Nog maar een paar dagen serieus school en dan is het wat lessen betreft klaar. Nog een beetje stage, nog een beetje andere dingen... wat een luizenleven (mbo). Voor ons duurt het nog even. 1 augustus gaat onze vakantie in. 31 Juli tassen inpakken en dan naar Limburg
Manda Rijn
18-06-2011 om 11:11
Ik weet het even niet
uit mijn hoofd, wel dat we de 5e augustus weg rijden voor 2 weken Zuid Frankrijk, zalig !!
en ik hoef nog maar 3 keer naar mijn werk en dan gaat ook daar de deur dicht, nog meer zaligheid. En tussendoor nog een paar sollicitatiegesprekken.
Manda Rijn
18-06-2011 om 11:13
Oh trouwens dit jaar is een ramp
met het zoeken van een buur die op de huisdieren wil passen, iedereen is weg in dezelfde weken.
Julia64
18-06-2011 om 11:58
Manda (o.t.)
Hier in de regio (den Haag) hebben we de vereniging Kattenzorg, die voor een luttel bedrag aan huis je dieren komt verzorgen. Vorig jaar heb ik er voor het eerst gebruik van gemaakt omdat ik toen tegen hetzelfde probleem aanliep als jij nu, en het is prima bevallen. Hebben ze bij jullie niet zoiets? (Ik ga er gemakshalve vanuit dat je alleen katten hebt, hoewel ze ook andere - kleine - huisdieren verzorgen)
Julia64
18-06-2011 om 12:01
Aftellen
Hier ook vroeg vakantie, had van mij nog niet gehoeven (heb een voorkeur voor laat). Zoals gewoonlijk is het hier ook altijd druk met van alles en nog wat in die laatste weken (zwemsportdag, schoolreisje, meester- en juffenverjaardag, zomerfeest). Maar de voetbalcompetitie is gestopt en dat scheelt weer!
Ik heb trouwens wel eens het gevoel dat het de kinderen (en ouders?) een beetje wordt aangepraat, dat "aftellen"; zoon kwam geloof ik de eerste dag na de meivakantie al thuis met het bericht dat de meester had gezegd dat ze "nog maar 10 weken school hadden tot de zomervakantie"...
Annet
18-06-2011 om 21:54
Juf vindt het dit jaar erger
Juf van jongste zei dat dit jaar zoveel meer kinderen last hadden van het einde van het schooljaar. Zij zocht de oorzaak in alle vrije dagen (hemelvaart hele week vrij, pinksteren, meivakantie). De regelmaat is eruit en dus moeten kinderen telkens opnieuw in het ritme komen.
Ik kon me hier wel iets bij voorstellen. Jongste heeft dit jaar voor het eerst last van bijna-vakantie-moeheid.
rodebeuk
18-06-2011 om 22:13
Ner-gens last van
gek he.
Ten eerste moet ik die meeting organiseren dus ik heb geen tijd om het druk te hebben ...
Ten tweede zitten de jongens allebei op hun plek. De een al een tijdje, de ander binnenkort. En dat vooruitzicht geeft rust.
Maar het belangrijkste is toch wel dat ik zo'n belachelijk stressjaar achter de rug heb waarin ik van het een naar het ander werd geslingerd. Op 7 juni had ik een heel belangrijke toestand op mijn werk, iets wat ik al 10 jaar niet meer gedaan had, en dat heeft me ook helemaal in beslag genomen. Echt naartoe geleefd.
Echt hoor, het is ook geen aanstellerij, maar ik moet er door anderen op gewezen worden dat het bijna eind schooljaar is. Scheelt misschien ook dat we nog maar 1 clubje hebben, rest gestopt vanwege de drukte rond de ziekte van mijn moeder en het versnellen van jongste.
Moet wel bekennen dat we tractaties bij de bso gewoon vergeten zijn, oudste gisteren niet opgehaald is bij een partijtje (ze belden ons waar we bleven), belastingaangifte successie niet op tijd gaat lukken en dus ook alle andere aangiftes van alle familieleden moeten worden uitgesteld.. haha...
Nou ja, bedankt voor het draadje. Even de boel op een rijtje kan nooit kwaad. Ik hoop op een rustig volgend jaar zodat ik in 2012 weer lekker bijnavakantiestress mag hebben.
liora
19-06-2011 om 10:21
Ik tel niet af, vooral omdat we hier van het ene hoogtepunt in het andere vallen. Ik heb al maanden een vakantiegevoel.
We zijn in de meivakantie echt op vakantie geweest, en verder met al die vrije dagen voelt alles relaxed. Ook zijn we hier net allemaal jarig geweest, dus dat is ook een grote aaneenschakeling van feestelijkheden.
Dus... Nu gaat mijn oudste met school op kamp, gaan ze over een paar weken beiden uit logeren een nachtje, enzovoort. Ik leef nogal in het nu.
En voor degene die zei: er verandert niks, ik hoef ze alleen ergens anders heen te brengen: dat dacht ik vroeger ook, maar het is toch veel rustiger. Geen gymtas, zwemtas, broodtrommel. Geen clubjes, en geen ochtendstress. Ik ben in de vakanties ook steevast wat later op mijn werk, zeggen ze nooit wat van! En op het werk is de sfeer ook anders. Veel collega's op vakantie, bij lekker weer toch wat langer pauzeren, terrasje. Ik vind het heerlijk!!
Liora
FayW
19-06-2011 om 10:36
Ja liora
Gek is dat he, in schoolvakanties ben ik ook later op het werk dan normaal. Ben dus niet de enige
Nely
19-06-2011 om 15:09
Nog 3 weken
totdat de zomervakantie begint (zuid). Vind het aan de ene kant wel erg jammer dat het schooljaar er bijna op zit want onze zoon, enig kind, gaat na de zomervakantie naar de middelbare school. En dan zijn voor mij de activiteiten op school die ik zo graag doe helaas ook afgelopen (meehelpen, lid zijn van activiteitencommissie enz).
Manda Rijn
20-06-2011 om 16:23
Ha nog
een kleine 7 weken en dan zitten we in de auto op weg naar zuid frankrijk. Zo ik heb het even na gekeken, en ergens in juli gaan we nog met vrienden en kinderen een nachtje in schoorl op een camping proefdraaien met een tentje.
oh zaligheid.