Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Pokemon weg?

Ben zelf niet echt kapot van Pokemon, maar mijn kinderen zijn HEVIG teleurgesteld: overmorgen geen Pokemon meer op TV, en Jetix wordt Disney .

Nou kennen we al verschillende Disney Channels van TV in Indonesie, en echt hoor, die series van Disney zijn na een dagje kijken echt zum kotzen...de opgelegde amerikaanse braafheid DRUIPT er van af...echt jechiesiederrie.

Is er iemand hier bekend of er petities of zo lopen om Pokemon weer gewoon op het scherm te krijgen
(en het liefste die Amerikaanse tandglazuurbedreigende rotzooi eraf, maar dat zal wel onmogelijk zijn, omdat Disney overweldigend machtig is in medialand).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 13:26

Is dat zo?

dacht dat de programma's wel hetzelfde bleven....

Claudia B

Claudia B

30-12-2009 om 13:34

Inderdaad

nieuwe programma's en weg Pokemon, ook hier 3 kids die dat heel erg jammer vinden.
Ook Jetix magazine verdwijnt, wordt ook Disney DX, ook daar geen pokemon e.d. maar in, het abonnement is dus afgezegd hier.......

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 13:42

Brrr....

wij hebben UPC en daarop ook een Disney Channel. Eerst dachten we nog, leuk, Tekenfilms enzo (mickey, donald enz)....maar inmiddels komen zack en cody mijn neus uit....

dirksmama

dirksmama

30-12-2009 om 13:49 Topicstarter

Gevonden!

http://petities.nl/petitie/pokemon-moet-op-de-nederlandse-buis-blijven#tabs

Teken allen!

Inderdaad, die Zak van een Cody, en hoe heten al die andere zogenaamd grappige vroegwijze überbrave pubers allemaal...jeghjeghjegh.

Disney is niet meer wat het was, je kunt me echt m'n bed wel uitkrijgen voor een lekker politiek incorrecte boze Donald Duck, maar zelfs die is tegenwoordig weeiigzoet in Mickey Mouse's clubhuis.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 13:55

Nog niet veel

die getekend hebben

Guinevere

Guinevere

30-12-2009 om 14:27

Ach

Ach, het maakt niet zoveel verschil hier thuis. Of ik nu een verbod op Jetix opleg of op Disney, dat is mij om het even.

Jade

Jade

30-12-2009 om 15:28

Inderdaad,

Zack en Cody komen MIJN neus behoorlijk uit (vooral als je tig keer hetzelfde ziet, ook Disney Channel houdt van herhalingen, maar mijn dochter van 11 vindt dat soort series (´Hannah Montana´, ´Wizards of Waverly Place´, ´So Raven´) etc) errug leuk.

Ik kijk alleen maar mee

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 16:57

inderdaad, het komt MIJN neus uit, maar dat geld ook voor Pokemon. Maar ja, zoon 2 vindt dat nu eenmaal wel leuk. En oudste vind Zak en Code dus leuk. Dat heb je weleens met kinderen. Maar van mij mag Pokemon op zich wel gewoon blijven....

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 17:13

Zeg ik dat?

Maar de kinderen willen ook graag pokemon kijken, in ieder geval 1, en ondanks dat het mijn neus uitkomt, mag het van mij gerust blijven. Disney channel is inderdaad erg zoet...evenals zak en code. maar ja, oudste vind het wel leuk. Nou, dan kijkt hij toch. Maar door overname van Disney verandert Jetix wel van inhoud inderdaad....

Jade

Jade

30-12-2009 om 17:41

Wie zegt dat?

Ik zeg toch niet dat die programma´s niet goed zijn, omdat ze MIJN neus uitkomen? Ik reageer alleen op jouw vraag:

"Komt bij JULLIE die zack en cody je neus uit of bij je kinderen?"

Ik geef nog aan ook dat ik meekijk

Vic

Vic

30-12-2009 om 18:18

Hier ook?

Wordt overal Jetix vervangen door een Disney Channel? Zack en Cody vinden ze hier trouwens niets aan (ik ook niet). Jongste is nog tevreden te houden met Zappelin en Pokémon, en oudste kijkt het liefst enorm irritante lawaaierige programma's als Genie in the house, I Carly en dat van die stiefbroertjes met dat irritante zusje.

Jade

Jade

30-12-2009 om 19:21

Toevallig...

...lees ik zo net in de nieuwe Veronica gids dat Pokemon stopt (misschien ooit weer terug?) en dat je op hun site je stem achter kunt laten als je wilt dat Pokemon terug moet op tv.

Jetix wordt per 01 januari Disney en richt zich op series die speciaal voor Disney is ontwikkeld. Vandaar dat Pokemon moet wijken

Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 19:35

Hhahahah dirksmama

Wie had dat ooit gedacht. Dat je een petitie zou ondertekenen voor het blijven van Pokemon

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 20:43

Nog een keer

Pelle: Hier komt het vooral hun neus uit als er herhalingen zijn, maar dan nog vindt jongste het wel leuk.===
En daar zijn de Teletubbies nou zo populair mee geworden bij de kleintjes.. nog een keer, nog een keer!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 20:45

Lidwientje

Dat begrijp ik dan weer niet. Die programma's zijn toch niet voor jou gemaakt? Jij hoeft het toch niet leuk te vinden?

Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 20:56

Natuurlijk wel

De TV staat toch in mijn kamer? Daar ben ik toch ook? Als je de rand van debilisering gebruikt, mag hij toch uit? Net zo als ik ook niet de hele dag naar MTV wil kijken ofzoiets? Mijn kinderen mochten niet naar David de Kabouter kijken, dat vond ik een gedrocht (het poppetje én het programma). Maar wel naar Nils Holgersson, daar word je een beter mens van naar mijn mening. Dus ja: als ik een programma bagger vind, gaat de TV uit.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 21:32

Gelukkig

zijn mijn kinderen ondanks alles tot weldenkende kinderen opgegroeid
De tv staat in ónze kamer. Van het hele gezin dus. Ik kan er niets aan doen, maar juist van zoveel 'censuur' krijg ik de kriebels. Als je je kinderen enigzins hun eigen smaak laat volgens zul je merken dat het fases zijn. Op een gegeven moment zijn ze de Plopfase ontgroeid en kijken ze er zelf enigzins meewarig op terug. Dat levert dan weer een mooi moeder/kind moment op, waarin je samen kunt lachen om hun wansmaak van 'vroeger'. Het is toch de bedoeling dat ze hun eigen smaak leren ontwikkelen?
Ik liet overigens bij sommige programma's wel merken da ik het niet je van het vond. Net doen, om hun een plezier te doen, of ik alles net zo leuk vond is ook weer een stap te ver.

Bezwaren

Als ik geen pedagogische bezwaren kon verzinnen tegen programma's die ik niet om aan te zien vond (Teletubbies...), dan mochten ze die echt af en toe wel zien.

Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 23:00

Lidwientje

Kwestie van vroeg beginnen, goed drillen en vaak nee zeggen. Dat is goed voor kinderen, anders worden het allemaal van die Laura's.
Ik ben een dictator in mijn eigen huis. De TV (of radio, of instrument, of computer) moet heel vaak uit omdat IK het zat ben.
Gelukkig, qua smaakontwikkeling, hebben we 30 zenders waarvan er ongeveer 25 rotzooi uitzenden gedurende meerdere uren per dag dus dat krijgen ze genoeg te zien.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 23:13

Och

mijn moeder zal misschien ook braakneigingen van de Fabeltjeskrant hebben gehad of Barbapapa....dat waren mijn lievelingen vroeger....toch mocht ik kijken, tot het knipoogje aan toe van mijnheer de Uil....Ben toch nog redelijk opgedroogd en ja, ik kan er nu wel mee lachen.....oh ja....nog een jeugdzonde.....Strijd der planeten.....oeps....

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 23:50

Jade

>>en dat je op hun site je stem achter kunt laten als je wilt dat Pokemon terug moet op tv. < <

moet je wel weten waar...kan niks vinden op de site

Nasha 1st

Nasha 1st

31-12-2009 om 10:43

Thnx

namens mijn kinderen! Gelukkig heb ik nog wat DVD's en ik kan nog aan meer komen, dus ze hoeven het niet helemaal te missen....

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2009 om 11:16

Tops

Ik zou absoluut niet tekenen als mijn kinderen de leeftijd nog hadden. Ik vind het vreselijk! Zo ben ik dan ook wel weer

Jade

Jade

31-12-2009 om 19:22

De link...

...heeft Beemer al gegeven zie ik, ik ben daar niet zo gauw opgekomen geloof ik

Iedereen een fijne jaarwisseling!

dirksmama

dirksmama

31-12-2009 om 23:55 Topicstarter

Waarom?

Wat is er off topic aan deze draad? Vind 'm toch redelijk 'Algemeen' en als 'Ouder' heb ik er ook mee te maken, dat 'schap'zit er dus ook wel in. Er is nou eenmaal geen rubriek 'Kind en Media' hier.

Ik zit me nu net voor de jaarwisseling suf te zoeken naar mijn eigen vraag!

Maar goed, dit zat ik dus te typen toen het dus verplaatst werd...

Ik sta er ook verbaasd over, dat het ooit zo ver heeft kunnen komen. Zo fantastisch vind ik die Sushi-bende nou ook weer niet, zegt denk ik genoeg over de rest...

Maar eerlijk gezegd, Pokemon heeft meer verhaallijn, meer variatie en meer dingen er om heen (kinderen spelen de spellen ook op DS) dan die Disneyzooi.
Vreselijk, al die überbrave overjarige pubers, en die ingeblikte woehahaha achter elke flauwe grap.

Zakkerige Cody en trawanten komen bij mijn kinderen ook de neus uitzetten. Ze kunnen nu al de meeste afleveringen uit hun hoofd.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2010 om 13:19

Nouhou pelle...

Mijn zus heeft vroeger een protestbrief geschreven omdat Swiebertje ermee ophield. Laat de serie na die brief toch weer opgepakt worden! Ik neem aan dat het een van de vele, vele brieven was, maar het kan dus wel zin hebben. Of zou men daar in de afgelopen veertig jaar ongevoelig voor geworden zijn?

Lies

Lies

01-01-2010 om 13:33

Nah nee

ik mis pokemon niet, mijn kinderen ook niet. 2 meiden, misschien ligt het daar aan?

Phineas en Ferb vind ik fantastisch, ik kijk graag mee vooral door dr. Doofenshmirtz (of hoe hij ook mag heten) met z'n accent en -minators. Prachtig! ik zou het jammer vinden als dat zou verdwijnen.

De rest van Disney hoeft voor mij ook niet, als ze Zack & cody gaan kijken brrr... wat een vervelende serie. Maar zoals ik gister hier en daar op gezien heb, er zijn ergere Amerikaanse series. Een verbetering is het niet wat mij betreft.
|
Lies

Guinevere

Guinevere

01-01-2010 om 13:59

Vanmiddag pirates/black pearl

Vanmiddag zendt dat Disney kanaal anders wél mooi Pirates of the Carribean uit. Ik kijk liever naar Johnny D. dan naar die Pokemonsmoelwerken!

Nasha 1st

Nasha 1st

01-01-2010 om 16:23

Nou lekker

die pirates....zonder ondertiteling.....hebben die kinderen ook niks aan en mijn jongsten verstaan het niet....waarom dat dan ook niet nagesychroniseerd? Zaak en Code doen ze wel...

Jade

Jade

01-01-2010 om 19:14

Oh *pu-lie-se*...

....dat nasynchroniseren vind ik al een verschrikking bij die tv-series, dat moeten ze niet bij films gaan doen.

Waarom dan zonder ondertiteling geen idee, maar *pu-lie-se*, geen nasynchronisatie.......ik krijg daarvan spontaan vlekken in m´n nek:-/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.