Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Open over abortus

Zeespiegel schreef op 12-12-2024 om 16:51:

[..]

Die opmerking werd niet tegen mij maar over mij gemaakt. Vond dat juist heel caveman achtig.

Als de verwekker geen vader wil zijn, is dat zijn keuze. Dat hoeft niet automatisch te leiden tot abortus. Er zijn genoeg alleen staande moeders, die het wel redden. Sommige met hulp. En sommige tegen wil en dank. En sommige kiezen er zelfs bewust voor.

Tuurlijk is het beter wanneer je er samen uitkomt. Maar voorzover ik begrijp, had TO niet het gevoel dat ze een inspraak had, in wat toch een ingreep in haar lichaam is. Haar lichaam.

Haar lichaam. Ja. Maar niet alleen haar leven, maar tevens een leven van iemand die je vader wil maken en levens van mensen die je op de wereld zet. Er is zoveel keuze voor een puber of jongere. Het gaat niet alleen om haar, ook al is het haar lijf. Daar mogen meer meiden wel eens wat meer bij stilstaan dat een afweging voor relatief kleine en ongevaarlijke ingreep naast een levenslange keuze staat die heel veel meer mensen betreft dan alleen het hare.

Zeespiegel schreef op 12-12-2024 om 19:19:

[..]

Dwang kent vele vormen.

Dan denk ik dat je überhaupt al niet aan kinderen moet beginnen. Niet op die leeftijd en al helemaal niet als je leven zo overhoop ligt en je de ene foute keuze na de andere maakt en zo gevoelig bent voor dwang in welke vorm dan ook.

Ik voel niet veel voor het weg knuffelen. Deze jongedame moet gaan zorgen dat ze haar leven op orde krijgt. Eerder is ze geen moeder die haar kind kan geven wat het nodig heeft: stabiliteit, een inkomen en onderdak, een prettig netwerk en liefst een betrokken liefdevolle partner.

Diyer schreef op 12-12-2024 om 19:28:

[..]

Haar lichaam. Ja. Maar niet alleen haar leven, maar tevens een leven van iemand die je vader wil maken en levens van mensen die je op de wereld zet. Er is zoveel keuze voor een puber of jongere. Het gaat niet alleen om haar, ook al is het haar lijf. Daar mogen meer meiden wel eens wat meer bij stilstaan dat een afweging voor relatief kleine en ongevaarlijke ingreep naast een levenslange keuze staat die heel veel meer mensen betreft dan alleen het hare.

Relatief klein en ongevaarlijk misschien. Maar ook iets wat je de rest van je leven meedraagt. Zeker wanneer kinderen krijgen later niet meer lukt. En al helemaal wanneer je er zelf niet achter stond.

Het is haar lijf, waar het in gebeurt. Dat maakt de impact op de vrouw groter dan op de man.

ik heb zelf ook een abortus gehad en een miskraam en wat ik zelf ervaar is dat de manier waarop je de wereld waarneemt, je oordelen en opvattingen heel sterk (kunnen) kleuren hoe je zoiets ervaart. Genoeg vrouwen die dezelfde relatief kleine ingreep hebben gehad, die helemaal geen last hebben van de keuze.

Haar eigen overtuigingen maken ook echt de ervaring en die is echt niet alleen maar objectief.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.