Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

25-08-2021 om 17:00 Topicstarter

Wasmachine schreef op 25-08-2021 om 16:57:

[..]

Als jij echt zoveel van hem houdt accepteer je zijn kinderen, zij horen bij hem. Zou jij het als liefde ervaren als hij niets met jouw kinderen te maken wil hebben? Hij is goed voor jullie, als je deze relatie wil redden zal jij ook goed voor hem moeten zijn. Je denkt echt alleen maar aan jezelf.

Nee, uiteraard niet. Maar ik heb mijn kinderen altijd alleen opgevoed en ben de moeder. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-08-2021 om 17:07

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:00:

[..]

Nee, uiteraard niet. Maar ik heb mijn kinderen altijd alleen opgevoed en ben de moeder.

Wat heeft dat te maken met de vraag

"Zou jij het als liefde ervaren als hij niets met jouw kinderen te maken wil hebben?"

Ik snap je gedachtegang niet helemaal.



A12345

A12345

25-08-2021 om 17:10 Topicstarter

Tickel schreef op 25-08-2021 om 17:07:

[..]

Wat heeft dat te maken met de vraag

"Zou jij het als liefde ervaren als hij niets met jouw kinderen te maken wil hebben?"

Ik snap je gedachtegang niet helemaal.



Nee, maar die situatie is helemaal anders. Mijn kinderen hebben hun moeder en verder geen vader die naar ze omkijkt. Er is niemand anders betrokken bij de opvoeding, geen discussies over van alles en nog wat, want de vader is compleet buiten beeld. Ze gedragen zich ook ok, wat ook al veel scheelt. Ze hebben ook niet dat gedrag van echt een ouder helemaal opeisen en soms zelfs "terroriseren". 

A12345 schreef op 25-08-2021 om 16:59:

[..]

Er werd gevraagd wiens huis het is. Daarop heb ik gezegd dat ik het huis huur. Mijn huurhuis dus. En dan wordt er weer van gemaakt alsof ik dat constant zegt.

Mijn oplossing zou zijn dat zijn kinderen minder vaak hier komen of (en dat klinkt misschien tegenstrijdig) dat ze definitief naar hier komen, maar dat ik dan wel invloed heb op de opvoeding.

Dan ben je er in elk geval het grootste deel van de tijd zelf bij. Dat ben je niet met tijdens de vakantie of om het weekend. Dan heb je voor te dealen met het resultaat van de opvoeding door iemand anders.

De aanleiding voor die vraag was dat je hebt geroepen dat je die kinderen niet meer in jouw huis wilt hebben. Waarin je met hem samenwoont, dus wat dan normaal gesproken júllie huis zou moeten zijn in de praktijk, los van wiens naam er op het contract staat.

Ah. Ik wens je sterkte met die 'oplossing'. In mijn optiek is er weinig realistisch aan.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 16:59:

[..]

Er werd gevraagd wiens huis het is. Daarop heb ik gezegd dat ik het huis huur. Mijn huurhuis dus. En dan wordt er weer van gemaakt alsof ik dat constant zegt.

Mijn oplossing zou zijn dat zijn kinderen minder vaak hier komen of (en dat klinkt misschien tegenstrijdig) dat ze definitief naar hier komen, maar dat ik dan wel invloed heb op de opvoeding.

Dan ben je er in elk geval het grootste deel van de tijd zelf bij. Dat ben je niet met tijdens de vakantie of om het weekend. Dan heb je voor te dealen met het resultaat van de opvoeding door iemand anders.

Maar waarom moet jij overal met je neus bovenop zitten? Laat hem lekker bij zijn kinderen zijn als ze in Nederland zijn, of laat hem daarheen gaan en bemoei je er verder niet mee. 

Hij zal zelf woonruimte moeten zoeken waar hij zijn kinderen kan ontvangen, dit kan ook tijdelijke woonruimte in een vakantiehuis zijn. 

In de weken dat hij met zijn kinderen is, kun je best af en toe aansluiten voor het eten bijvoorbeeld maar voor de rest zou ik ze het lekker samen laten uitzoeken. Je hebt verder geen zorgrol voor zijn kinderen, net zoals je vriend dat niet voor jouw kinderen heeft. 

Mijn hemel.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:10:

[..]

Nee, maar die situatie is helemaal anders. Mijn kinderen hebben hun moeder en verder geen vader die naar ze omkijkt. Er is niemand anders betrokken bij de opvoeding, geen discussies over van alles en nog wat, want de vader is compleet buiten beeld. Ze gedragen zich ook ok, wat ook al veel scheelt. Ze hebben ook niet dat gedrag van echt een ouder helemaal opeisen en soms zelfs "terroriseren".

Dat je kinderen goed opgevoed zijn, staat los van de vraag. Het kan toch gebeuren dat een nieuwe partner niets met je kinderen te maken wil hebben, ook al zijn ze goed opgevoed en terroriseren of opeisen ze hun ouder niet.

Blijft de vraag dus:

"Zou jij het als liefde ervaren als hij niets met jouw kinderen te maken wil hebben?"

Boekentip dan maar: "Je wist waar je aan begon!?" van Anja Pairoux.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 16:25:

[..]

Soms wel lastig natuurlijk al die verschillende inzichten. Sommigen vinden dat we juist wel samen een huis moeten kopen of huren, jij bijvoorbeeld weer niet. Ik ook niet. Ik vind dat een veel te groot risico nu.


Volgens mij zegt niemand dat jullie samen een huis moeten kopen. Maar dat hij zijn eigen huis koopt waar hij zijn kinderen kan ontvangen. Of helemaal gaan latten.

Schemerlampje schreef op 25-08-2021 om 17:19:

[..]

Volgens mij zegt niemand dat jullie samen een huis moeten kopen. Maar dat hij zijn eigen huis koopt waar hij zijn kinderen kan ontvangen. Of helemaal gaan latten.

Ik vroeg me ook al af wie er dan heeft gezegd dat ze samen een huis moeten kopen. Iedereen hier is juist van mening dat TO en haar vriend apart moeten gaan wonen.

Poezie schreef op 25-08-2021 om 17:22:

[..]

Ik vroeg me ook al af wie er dan heeft gezegd dat ze samen een huis moeten kopen. Iedereen hier is juist van mening dat TO en haar vriend apart moeten gaan wonen.

Dat ziet zij blijkbaar niet als volwaardige relatie, misschien dat het daardoor niet doorkomt of zo. 

A12345

A12345

25-08-2021 om 17:24 Topicstarter

Mamajome schreef op 25-08-2021 om 17:18:

[..]

Dat je kinderen goed opgevoed zijn, staat los van de vraag. Het kan toch gebeuren dat een nieuwe partner niets met je kinderen te maken wil hebben, ook al zijn ze goed opgevoed en terroriseren of opeisen ze hun ouder niet.

Blijft de vraag dus:

"Zou jij het als liefde ervaren als hij niets met jouw kinderen te maken wil hebben?"

Nee. In mijn geval niet. 

En je hebt in geval van tijdens de vakanties of om het weekend wel te maken met het resultaat van de opvoeding van een ander. In een vakantie doe je daar vrij weinig aan. Daar heeft mijn vriend wel gelijk in. 

A12345

A12345

25-08-2021 om 17:25 Topicstarter

Poezie schreef op 25-08-2021 om 17:22:

[..]

Ik vroeg me ook al af wie er dan heeft gezegd dat ze samen een huis moeten kopen. Iedereen hier is juist van mening dat TO en haar vriend apart moeten gaan wonen.

Iemand die ook van zichzelf vindt dat hij/zij heel rigide is op dat punt. Een beetje onder het mom van dan evenveel te zeggen te hebben in een huis of in elk geval dat gevoel te hebben. Maar ook met de gebakken peren zitten als het fout loopt. En die kans is groter bij een prille relatie dan bij een relatie die al even duurt. 

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:24:

[..]

Nee. In mijn geval niet.

Maar in zijn geval wel dus.

A12345 schreef op 25-08-2021 om 17:25:

[..]

Iemand die ook van zichzelf vindt dat hij/zij heel rigide is op dat punt. Een beetje onder het mom van dan evenveel te zeggen te hebben in een huis of in elk geval dat gevoel te hebben. Maar ook met de gebakken peren zitten als het fout loopt. En die kans is groter bij een prille relatie dan bij een relatie die al even duurt.

Ik weet niet wie je bedoelt, maar zoals ik jouw uitleg lees was dat cynisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.