Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

13-08-2021 om 19:45 Topicstarter

vrijwel meteen vertrokken ja. Daar heeft hij bij het ophalen van de kinderen overlegd. Zou eerst gaan om iets meer dan een week, maar is uiteindelijk een maand geworden. 

A12345

A12345

13-08-2021 om 19:48 Topicstarter

Julali schreef op 13-08-2021 om 19:16:

Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat de moeder het niet goed doet? Dat ze geen goede band hebben met hun moeder?

Dat zijn kinderen niet ok zijn? Ik vind het heel zielig hoe je over hen praat. Misschien moet je ze even tijd laten doorbrengen alleen met hun vader?

Ze zijn erg gericht op hun vader, ja. Hij kan amper naar de wc bij wijze van. 

 De moeder… tsja…. Had er van hem al wat over gehoord en als ik zo zie hoe ze zich gedragen, hun ontwikkeling, de waslijst met “verboden” die ze hebben… 

Ik bedoel het niet vervelend maar voor hun leeftijd lopen ze heel erg ver achter.

A12345 schreef op 13-08-2021 om 19:48:

[..]

Ze zijn erg gericht op hun vader, ja. Hij kan amper naar de wc bij wijze van.

De moeder… tsja…. Had er van hem al wat over gehoord en als ik zo zie hoe ze zich gedragen, hun ontwikkeling, de waslijst met “verboden” die ze hebben…

Ik bedoel het niet vervelend maar voor hun leeftijd lopen ze heel erg ver achter.

Vind je het gek, ze hebben vanaf april hun vader niet gezien. Jij piept al als hij een week weg zou gaan. Give them a break! 

Over de rest laat ik me maar even niet uit, wat een oordelen. Hoop dat de kinderen zich een beetje welkom voelen bij je.

Granny71 schreef op 13-08-2021 om 19:26:

[..]

Dus in een week tijd is dit allemaal gebeurd?

Toen besloten werd dat jullie zouden gaan zijn jullie gelijk vertrokken?

Moeder(die zo vreselijk moeilijk zou doen) ging gelijk overstag en geeft haar kinderen een maand mee?

Ik zat ook met opgetrokken wenkbrauwen te lezen. Al toen ze ineens daarheen gingen, maar oké... Nu volgt een en ander elkaar wel erg vlot op.

coolpack2 schreef op 13-08-2021 om 20:17:

[..]

Ik zat ook met opgetrokken wenkbrauwen te lezen. Al toen ze ineens daarheen gingen, maar oké... Nu volgt een en ander elkaar wel erg vlot op.

De hele week horen we niets en op de vraag "Hoe is het nu?" krijgen we een antwoord dat meer vragen oproept en to weer heel dubieuze antwoorden geeft.

Granny71 schreef op 13-08-2021 om 20:28:

[..]

De hele week horen we niets en op de vraag "Hoe is het nu?" krijgen we een antwoord dat meer vragen oproept en to weer heel dubieuze antwoorden geeft.

Als ze bezig waren heen en weer te rijden kan ik me voorstellen dat tegemoetkomen aan onze nieuwsgierigheid niet de eerste prioriteit is.

Als ze in een tweetalige omgeving opgroeien is het logisch dat ze niet in beide talen even goed zijn. Wat is de eerste taal van hun ouders? Wat spreken ze met hun moeder? En welke taal met hun vader? Een maand in Nederland en onderdompeling in de Nederlandse taal zal in elk geval helpen voor hun taalvaardigheid in het Nederlands.

A12345

A12345

13-08-2021 om 21:40 Topicstarter

Granny71 schreef op 13-08-2021 om 20:28:

[..]

De hele week horen we niets en op de vraag "Hoe is het nu?" krijgen we een antwoord dat meer vragen oproept en to weer heel dubieuze antwoorden geeft.

Mja. Best een rit he. En daarna hier met 5 kids… Hier dan posten is niet het eerste waar ik dan aan dacht

En hoe reageren jouw kinderen hier op? Dat er nu ineens een maand lang twee andere kinderen in huis zijn? 

Is het niet een idee dat je vriend ook een deel van die tijd alleen met zijn kinderen ergens in een huisje gaat zitten? 

De kinderen gedragen zich zoals te verwachten nadat ze hun vader zolang niet hebben gezien.  Als de kinderen echt ontzettend achterlopen kan dat niet alleen op de moeder afgeschoven worden. Tot een aantal maanden geleden was er een co-ouderschap. 

Wasmachine schreef op 13-08-2021 om 22:28:

De kinderen gedragen zich zoals te verwachten nadat ze hun vader zolang niet hebben gezien. Als de kinderen echt ontzettend achterlopen kan dat niet alleen op de moeder afgeschoven worden. Tot een aantal maanden geleden was er een co-ouderschap.

Ja maar als het op de moeder wordt afgeschoven is dat een reden om te pleiten dat de kids in NL blijven, dan moet haar vriend ook niet meer naar het buitenland, te dicht bij z'n ex. 

Wat fijn dat de kinderen nu bij jullie zijn. En dat jij daar open voor staat terwijl je dat, in elk geval eerder, moeilijk vond.

Het lijkt me een moeilijke situatie voor de kinderen van je vriend. En voor je vriend,  voor jou en je eigen kinderen. 
Ik snap best de zijn kinderen hun vader vla claimen, o okk tegenover amdete kinderen. Zij waren hem zo maar opeens kwijt! En nu zitten ze zomaar opeens in een ander gezin, met andere gewoontes.

Ik hoop dat je het op kunt blijven brengen om hun belang in het oog.te houden. Begrip te hebben voor de situatie waarin ze zaten en zitten en (veel) geduld met ze te hebben en rustig en lief voor ze te zijn. 

En ik zou proberen je vriend met de kinderen regelmatig wat tijd alleen te geven, als is het maar dat ze samen boodschappen doen.

Het zal soms vast moeilijk voor je zijn gezien je verleden,  maar ik vind het dapper dat je dit voor je vriend doet.
En ik denk dat je er je relatie eerder mee redt, dan kwijt raakt. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.

Fijn voor je vriend én fijn voor jou💛

ik zou je adviseren om wat minder te oordelen. Die kids hebben een hoop meegemaakt. Jij hebt na een dag je mening al klaar. Geef het de tijd. En probeer vooral wat meer te genieten! 

A12345

A12345

14-08-2021 om 10:14 Topicstarter

Jippox schreef op 13-08-2021 om 22:07:

En hoe reageren jouw kinderen hier op? Dat er nu ineens een maand lang twee andere kinderen in huis zijn?

Is het niet een idee dat je vriend ook een deel van die tijd alleen met zijn kinderen ergens in een huisje gaat zitten?

Die reageren positief. Mijn vriend is ten opzichte van hun ook niet veranderd. En s avonds gaan ze altijd mee in de speeltuin spelen/hangen met zijn kinderen en andere kinderen uit de buurt in plaats van dat ze achter hun computer of telefoon zitten. 

Merk ook dat ik meer geduld heb voor kleine kinderen dan ik had gedacht. In vergelijking met de eerste dagen zijn zijn kinderen ook een stuk rustiger (in positieve zin). Uit hun gedrag, ook tegenover mij en mijn kinderen, lijkt het er op dat ze zich op hun gemak voelen hier. 

Toen gisteren de moeder aan de telefoon zei dat ze hen mist, antwoordde de kleinste dat ze het heel erg leuk vindt hier.

Ook tegenover vrienden en familie die op bezoek komen reageren ze erg vrolijk en gezellig.


A12345 schreef op 14-08-2021 om 10:14:

[..]

Toen gisteren de moeder aan de telefoon zei dat ze hen mist, antwoordde de kleinste dat ze het heel erg leuk vindt hier.

En over twee weken lezen we zeker dat moeder het helemaal prima vindt dat de kinderen permanent bij jullie komen wonen, dat ze ingeschreven staan op een nieuwe school en ze op zwemles gaan?

Granny71 schreef op 14-08-2021 om 10:52:

[..]

En over twee weken lezen we zeker dat moeder het helemaal prima vindt dat de kinderen permanent bij jullie komen wonen, dat ze ingeschreven staan op een nieuwe school en ze op zwemles gaan?

Of het is (wederom) een stuitend gebrek aan inzicht. En het is geen wedstrijd, he TO.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.