Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Viva-amber, wat een lelijke reactie. Lijkt me niet helpend voor A12456, noch voor haar partner, noch voor zijn kinderen.

Ik vind het contrast bizar dat je aangeeft dat jouw kinderen een vader figuur hebben gemist, terwijl je aan de andere kant je partner niet stimuleert een goede betrokken vader voor zijn eigen kinderen te zijn.

A12345

A12345

02-08-2021 om 19:06 Topicstarter

Julali schreef op 02-08-2021 om 18:49:

Hij wil dingen samen doen met zijn kinderen en hij mist ze. Daar hoef jij toch niet de hele tijd bij te zijn? Jij vindt het daar niet leuk en voor zijn kinderen is het ook niet leuk als er steeds nog iemand bij is. Ze hebben hun vader zolang niet gezien.

Of het voor hun niet leuk is, dat weet ik niet. Echt, misschien ga ik er iets te makkelijk vanuit dat ze dat wel vinden, maar hier lijken veel er al bij voorbaat vanuit te gaan dat ze dat niet vinden. 

Veel hangt ook af van hoe je je tijd invult. 

Als je in 'n gat van 150 inwoners op een mooie dag gaat wandelen, picknicken, naar de speeltuin en zo heb je een gezellige dag. Als je in Disneyland de hele dag op de hotelkamer blijft liggen, heb je dat waarschijnlijk niet. 

A12345

A12345

02-08-2021 om 19:08 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 02-08-2021 om 18:58:

Ik vind het contrast bizar dat je aangeeft dat jouw kinderen een vader figuur hebben gemist, terwijl je aan de andere kant je partner niet stimuleert een goede betrokken vader voor zijn eigen kinderen te zijn.

Ja, dat is iets wat bij mij speelt. Het rakelt vanalles bij me op als ik zie dat een vader het tegenovergestelde is van de vader van mijn kinderen. En ook als ik moeders zie klagen over van alles en nog wat, terwijl ik twee kinderen grotendeels alleen heb groot gebracht onder niet heel simpele omstandigheden. 

Dat is reeel, want ik voel en merk het elke dag. Maar een ander dan de vader van mijn kinderen kan daar natuurlijk niks aan doen. 

A12345 schreef op 02-08-2021 om 19:08:

[..]

Ja, dat is iets wat bij mij speelt. Het rakelt vanalles bij me op als ik zie dat een vader het tegenovergestelde is van de vader van mijn kinderen. En ook als ik moeders zie klagen over van alles en nog wat, terwijl ik twee kinderen grotendeels alleen heb groot gebracht onder niet heel simpele omstandigheden.

Dat is reeel, want ik voel en merk het elke dag. Maar een ander dan de vader van mijn kinderen kan daar natuurlijk niks aan doen.

En je loopt hierdoor ook nog het risico dat uiteindelijk zijn kinderen jou de schuld gaan geven van het feit dat ze hun vader amper zien. 

A12345 schreef op 02-08-2021 om 19:08:

[..]

Ja, dat is iets wat bij mij speelt. Het rakelt vanalles bij me op als ik zie dat een vader het tegenovergestelde is van de vader van mijn kinderen.

Hij is niet het tegenovergestelde van de vader van jouw kinderen. Als dat zo was had hij schijt aan jouw en zou hij om de week daar bij zijn kinderen zijn.

Ik begin wel heel erg benieuwd te worden in welk buitenland een dag autorijden van hier het toekomstperspectief zo dramatisch is.

A12345 schreef op 02-08-2021 om 19:08:

[..]

 En ook als ik moeders zie klagen over van alles en nog wat, terwijl ik twee kinderen grotendeels alleen heb groot gebracht onder niet heel simpele omstandigheden.


Stel je niet zo aan!

Zij brengt ze nu ook alleen groot omdat vader van 50/50 naar 0 is gegaan door het land te verlaten.

Ik heb (afgekeurd in de bijstand) ook 2 kinderen in mijn uppie groot moeten brengen, terwijl de vader nog geen 4 km hiervandaan woont.

En zo zijn er heel veel moeders en vaders die het alleen moeten doen.

Moosey schreef op 02-08-2021 om 19:18:

Ik begin wel heel erg benieuwd te worden in welk buitenland een dag autorijden van hier het toekomstperspectief zo dramatisch is.

Polen vermoed ik. 

A12345 schreef op 02-08-2021 om 19:06:

[..]

Of het voor hun niet leuk is, dat weet ik niet. Echt, misschien ga ik er iets te makkelijk vanuit dat ze dat wel vinden, maar hier lijken veel er al bij voorbaat vanuit te gaan dat ze dat niet vinden.

Natuurlijk is het voor hun niet leuk als ze de aandacht van hun vader, die ze al 4 maanden niet hebben gezien, moeten delen met een vrouw die ze helemaal niet kennen.

Ze willen hem 100% voor zich zelf en dat verdienen ze ook.

Granny71 schreef op 02-08-2021 om 19:24:

[..]

Natuurlijk is het voor hun niet leuk als ze de aandacht van hun vader, die ze al 4 maanden niet hebben gezien, moeten delen met een vrouw die ze helemaal niet kennen.

Ze willen hem 100% voor zich zelf en dat verdienen ze ook.


Zo met je eens, gun hen gewoon eens quality time samen ipv jezelf erbij te voegen.

Moosey schreef op 02-08-2021 om 19:18:

Ik begin wel heel erg benieuwd te worden in welk buitenland een dag autorijden van hier het toekomstperspectief zo dramatisch is.

Polen

Due-scimmie schreef op 02-08-2021 om 19:14:

[..]

En je loopt hierdoor ook nog het risico dat uiteindelijk zijn kinderen jou de schuld gaan geven van het feit dat ze hun vader amper zien.

Ik ben er banger voor dat ze zichzelf de schuld gaan geven.

A12345

A12345

02-08-2021 om 19:32 Topicstarter

Nee, niet Polen. Nog wel wat erger dan Polen. 

Als hij aangeeft dat hij graag heeft dat ik mee ga, terwijl ik de keus bij hem heb gelaten, waarom zou ik dan niet meegaan? 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

02-08-2021 om 19:32

Granny71 schreef op 02-08-2021 om 19:24:

[..]

Natuurlijk is het voor hun niet leuk als ze de aandacht van hun vader, die ze al 4 maanden niet hebben gezien, moeten delen met een vrouw die ze helemaal niet kennen.

Ze willen hem 100% voor zich zelf en dat verdienen ze ook.

En dat wil TO ook, die 100%. En dat gaat niet.

Beste TO, als je zou moeten kiezen, wat wordt het dan:

- De kinderen van je vriend hebben hun vader voor de volle 100% (verdeeld tussen hem en hun moeder). 

- Jij hebt hem voor 100%, maar zijn kinderen zullen daar veel voor moeten inleveren (o.a. hun moeder niet of nauwelijks meer zien).

Hoe groot is de liefde voor je vriend? Hoe groot is jouw hart in het voorop zetten van het geluk van je vriend én zijn kinderen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.