Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Acht maanden heb niet gezien mijn kinderen

Discriminatie en onrecht tegen vaders is een gemeenschappelijke zaak in Europa. Ik weet dat elk heeft zijn eigen verhaal , maar helaas , ik heb andere verhalen vergelijkbaar met de mijne gehoord en ik realiseerde me toen dat ik niet alleen was , duizenden vaders , net als ik , last van het. Als ik dit artikel schrijf is om de aandacht van de ambtenaren te trekken , maar ook om mijn verdriet te uiten... Ja, acht maanden heb niet gezien mijn kinderen, ik ben dood moe, het is niet juist, het proces is te lang, het uitspraak van rechter is na twee week,
Ik weet niet of de rechter mij zal geven welke rechten?????

Rechter

Het is lastig voor ons om te begrijpen hoe zoiets kan gebeuren. Acht maanden je kinderen niet zien, dat lijkt mij verschrikkelijk. Je wacht nu op een uitspraak van de rechter. Hebben jullie ook iets anders geprobeerd, mediation bijvoorbeeld?
Ook al zie je je kinderen niet, je bent toch ouder, een ouder-op-afstand, weliswaar, maar je kunt er zelf over nadenken hoe je dat ouderschap-op-afstand zinvol invult, ook al zie je je kinderen niet.

Stel dat je kinderen op een dag vragen: wat heb je gedaan al die tijd? Wat wil je ze dan kunnen laten zien, wat wil je ze dan vertellen over jezelf?

In elk geval veel sterkte. En wijsheid voor de rechter.

Tsjor

je vader zien

Ik snap dat het voor een aantal vrouwen heel moeilijk is om te accepteren dat kinderen ook hun vader nodig hebben. Je herkent jezelf in je ouders en je kunt leren van de goede manieren die ouders hebben om met zichzelf en hun omgeving om te gaan. Hoe dysfunctioneel de andere ouder soms ook kan zijn of hoe gewelddadig of psychiatrisch ziek of manipulerend.
Maar ook omstanders kunnen niet altijd inzien hoe belangrijk goed contact met beide ouders is.
Ik vind het weer een hele verdrietige zaak en blijkbaar moeilijk op te lossen.
Is er al nagedacht over bezoek van de kinderen bij familie waar je dan bij bent? Soms is er wel een compromis mogelijk hoewel je je zeer onrechtvaardig behandeld kunt voelen.
Heel veel sterkte gewenst met de uitspraak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.