Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
SHS

SHS

15-01-2025 om 14:08

Zoon gaat met vriendin en schoonouders op vakantie

Niet iedereen houdt van een avontuurlijke vakantie waarbij je iets van de wereld ziet of je horizon verbreed. Ik in ieder geval niet! Laat mij maar lekker een aantal weken all inclusive aan het strand liggen met een lekkere cocktail. Ieder zijn smaak.

kenfan schreef op 16-01-2025 om 16:48:

[..]

Tuttig en fantasieloos. Weinig avontuurlijk. "Schoonouders" vind ik redelijk voorbarig voor een achttienjarige. In een vliegtuig stap je - in deze tijd - hooguit om iets van de wereld te zien, je horizon te verbreden, niet om lamlendig aan een zwembad te liggen en een paar keer dag aan te schuiven bij een (stamppot?)buffet. Met een plastic bandje om je arm.

Echt, ik zou er geen cent aan bijdragen. Onterven, als dat mogelijk zou zijn.

Iedere allinclusive liefhebber die zich gekwetst voelt door deze mening, verwijs ik naar het naar !

Ik vind kamperen dan weer tuttig en meestal ook fantasieloos, all inclusive betekent niet dat je er verplicht moet eten  of de hele dag verplicht op het resort moet blijven.  En stamppot buffet? Really? 
Alleen dat het eten en het bier/wijn al betaald is, dus als je eens een dag geen zin hebt in avontuurlijk je horizon  te gaan verbreden kan dat gewoon. Niet iedereen heeft zin in een hete tent of een slaapzaal met tig anderen. 

watertoren schreef op 16-01-2025 om 19:06:

Niet iedereen houdt van een avontuurlijke vakantie waarbij je iets van de wereld ziet of je horizon verbreed. Ik in ieder geval niet! Laat mij maar lekker een aantal weken all inclusive aan het strand liggen met een lekkere cocktail. Ieder zijn smaak.

Maar had je dat als 18jarige ook met schoonouders gewild?

yasmijn27 schreef op 16-01-2025 om 19:14:

[..]

Ik wel. Ik ben niet zo avontuurlijk ingesteld. 

Wij hadden afgelopen zomer ook een vriendin van jongste (19) mee naar Engeland. We gingen met de auto in appartementen dus het kostte niet zoveel meer als met zijn tweeën. Ik vond het niet suf en de dames zijn voor het grootste deel hun eigen gang gegaan met zijn tweeën.

ik snap het niet hoor. Wat is daar suffig aan, iedereen moet toch zelf weten wat hij leuk vindt en met wie hij op vakantie gaat. Ik denk mijn dochter altijd wel met ons mee zou willen, welke leeftijd ook en daarnaast zelf nog met vriendinnen. Maar laat iedereen zelf bepalen wat ze leuk vinden. Misschien heeft die vriendin wel ontzettend leuke ouders, nou gezellig dan toch.

Poeh, dat je het zelf suffig of burgerlijk vindt, daar kan ik mij nog wel wat bij voorstellen, maar dat je het vervolgens ook nodig vindt om daar zo minachtend over te doen, dat snap ik dan weer totaal niet. En een ander uitlachen al helemaal niet. 

Eerlijk gezegd is dat juist een beetje een bekrompen houding. Het is toch juist leuk dat kinderen ook met anderen op vakantie gaan, eens wat anders proberen dan wat ze van thuis hebben meegekregen. Laat ze zelf maar ontdekken wat bij ze past (of niet). Misschien zijn het wel heel gezellige schoonouders, of zien ze die schoonouders nauwelijks als ze daar zijn.

kaatjecato schreef op 16-01-2025 om 23:03:

Poeh, dat je het zelf suffig of burgerlijk vindt, daar kan ik mij nog wel wat bij voorstellen, maar dat je het vervolgens ook nodig vindt om daar zo minachtend over te doen, dat snap ik dan weer totaal niet. En een ander uitlachen al helemaal niet.

Als er niets mis is met degene die kritiek krijgt, draai ik het meestal om. en dan wordt het logischer. Misschien zijn ze ergens toch een beetje beledigd en verdrietig dat hun eigen kinderen dat niet wilden (of mochten). Als je andere kinderen dan belachelijk maakt, heb je dat weer voor jezelf goedgepraat.

Ik vind het vooral heel suf dat to voor haar haar 18 jarige zoon bedenkt dat de ouders van zijn vriendin zijn schoonouders zijn. 
In het geval van mijn vriendin met jongvolwassen kinderen waarvan 1 een relatie heeft van meer dan 5 jaar (de dochter is 23 de vriend van dochter 25) en er zijn serieuze plannen voor samenwonen dan wordt er gepraat over schoonzoon/schoonouders.  Tot die tijd werd er gepraat over "de jongens van onze meiden".
Mijn kinderen hadden allebei een keer een relatie van bijna een jaar ik heb het woord schoonzoon/dochter nooit in de mond genomen. Dat was de vriendin van Jr of de vriend van dochter. 
Pas was ik bij mijn ouders en hun interieurverzorgster praatte ook over schoondochter. Ik keek naar haar en dacht: Hoe oud zijn jouw kinderen?  Uiteindelijk stelde mijn moeder die vraag.  Het knulletje was bijna 14 en had al een jaar een relatie met dat meisje.  Op die leeftijd vind ik het erg prematuur om al te zeggen dat je schoonmoeder bent en een schoondochter hebt. 
Echt als ze pas 18 zijn kan er nog zoveel gebeuren. 

Dat allinclusive dat heb ik ook een mening over en daar lachen we hier aan tafel gezellig over maar als mijn kind het zou willen proberen dan kan dat. Ik zou wel even goed bespreken wat het inhoudt en dat er nog veel geld bij komt als je niet iedere dag op het resort wil eten; dat een dag ergens heen dan ingewikkeld wordt met een terugreis voor de lunch als onderbreking maar als ze overtuigd zijn dat het een goed idee is dan gaan ze maar. 

Nu maar hopen dat het een bestendige relatie is, en dat het niet uit gaat. En dit klinkt negatiever dan het er staat, maar een half jaar is natuurlijk een hele tijd waarin een boel kan gebeuren, op die leeftijd.

yasmijn27 schreef op 16-01-2025 om 19:14:

[..]

Toen ik 15 was ben ik met mijn toenmalige vriend en zijn ouders op vakantie geweest met de caravan naar Zuid-Frankrijk. Dat was een drama want kamperen is helemaal niks voor mij. Zijn ouders lieten ons wel vrij dus wij trokken meestal ons eigen plan. In een all-inclusive resort zou ik het veel beter naar mijn zin hebben gehad.

Bakblik schreef op 17-01-2025 om 07:49:

Dat allinclusive dat heb ik ook een mening over en daar lachen we hier aan tafel gezellig over maar als mijn kind het zou willen proberen dan kan dat. Ik zou wel even goed bespreken wat het inhoudt en dat er nog veel geld bij komt als je niet iedere dag op het resort wil eten; dat een dag ergens heen dan ingewikkeld wordt met een terugreis voor de lunch als onderbreking maar als ze overtuigd zijn dat het een goed idee is dan gaan ze maar.

Denk je echt dat iemand die all inclusief boeken niet gewoon weg gaat? Omdat ik jaren alleen heb gereisd, vond ik het makkelijk om all inclusief te boeken. In de ochtend een restaurant zoeken, dat vind ik teveel gedoe, ik wil gewoon aanschuiven. Voor het avondeten wil ik niet in mijn eentje op zoek gaan, dus dan is het ook makkelijk. Ben ik er niet dan eet ik ergens anders geen probleem. Overigens geven de meeste all inclusief hotels je een lunch mee als je dat zou willen, niets voor mij maar het kan. Daarnaast geven veel hotels het gemak van eten wanneer je wilt, ook al is het 3 uur snachts. Ik boek wel altijd een 5* hotel waarvan ik weet dat het eten goed is.

Yumi schreef op 17-01-2025 om 10:31:

[..]

Denk je echt dat iemand die all inclusief boeken niet gewoon weg gaat? Omdat ik jaren alleen heb gereisd, vond ik het makkelijk om all inclusief te boeken. In de ochtend een restaurant zoeken, dat vind ik teveel gedoe, ik wil gewoon aanschuiven. Voor het avondeten wil ik niet in mijn eentje op zoek gaan, dus dan is het ook makkelijk. Ben ik er niet dan eet ik ergens anders geen probleem. Overigens geven de meeste all inclusief hotels je een lunch mee als je dat zou willen, niets voor mij maar het kan. Daarnaast geven veel hotels het gemak van eten wanneer je wilt, ook al is het 3 uur snachts. Ik boek wel altijd een 5* hotel waarvan ik weet dat het eten goed is.

En vaak kun je ook via het hotel een uitstapje boeken naar evt bezienswaardigheden 

Ach,ik heb het wel wat aangedikt, maar in dit gezin gaan we pittige discussies niet uit de weg. Toen de kinderen jong waren kregen ze elke dag een euro vakantiezakgeld om stuk te gooien Tegenwoordig krijgen ze nog steeds een leuk bedrag als vakantiegeld. Omdat ik zo'n  aardige moeder ben. Wat ze daarmee doen is aan hen. In het geval van TO zou ik  het bij die 200 euro laten, en het de puber verder laten uitzoeken met zijn zgn. schoonouders.

Dat neemt niet weg dat ik kritisch ben over allinclusives en het daar met kind  over zou hebben. Het is een van de minst duurzame manier van vakantie vieren, het gaat gepaard met een hoop voedselverspilling, de lokale bevolking ondervindt alleen de nadelen van het toerisme want  de winst gaat naar buitenlandse investeerders, Erdogan is nou ook niet bepaald een toffe peer en omdat we geen van allen klimaatverandering  als een sprookje zien is bewust vliegen ook wel een dingetje. In mijn gezin is politiek nou eenmaal vaak een onderwerp van gesprek.

Wij hebben ook wel eens AI gedaan en dat was best relaxt. Ik zou het niet meer doen in Griekenland, daar kun je op iedere straathoek prima (beter) eten, maar als er buiten een resort niets op loopafstand is, is het heel makkelijk. Tegenhanger van AI is natuurlijk kamperen. Dat vinden we dan weer niets. Wij hebben graag wat meer comfort en ik kook sowieso niet op vakantie. Wat dat betreft zijn de kinderen dus wel wat verwend. Als ze zelf gaan, is dat minder luxe dan met mij (maar niet kamperen).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.