Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-01-2025 om 14:08
Hallo medeforummers,
Ik heb een vraagje: Mijn zoon van 18 jaar wil met zn vriendin op vakantie, schoonouders en 2 vrienden gaan ook mee.
Nu moet mijn zoon, 18 jaar, thuiswonend, heeft bijbaantje, de reis zelf betalen, ong. 1200 euro (all incl. 2 weken Turkije)
Nu stelde hij ons voor , dat wij zijn reis betalen, omdat hij niet meegaat met ons , was zijn motief. En hij de reis niet kan betalen.
Daar zijn we niet mee eens;
punt 1 hij had eerst moeten kijken of hij het zelf kon betalen.
punt 2 Onze vakanties zijn niet zo duur...
punt 3 is voor ons veel geld. (maar als het moet kunnen we het betalen)
Inmiddels heeft mijn vrouw voorschot van 200 euro al voor hem betaald.
Wat zouden jullie doen?
Een gedeelte betalen, helemaal niet, of wel.
Ons gevoel is dubbel....
20-01-2025 om 12:18
BritgetJones007 schreef op 18-01-2025 om 23:17:
ik mis wel een beetje of haar ouders ook een gedeelte voor hem bijdragen....dat had ik zelf wel zo netjes gevonden als het op hun initiatief is
Waarom vind je dat? Is het 'niet zo netjes' om te zeggen dat hij wel mee mag, maar zelf moet betalen?
@TO: En, wat is het geworden voor jullie?
20-01-2025 om 12:59
Diezijnvanmij schreef op 20-01-2025 om 12:18:
[..]
Waarom vind je dat? Is het 'niet zo netjes' om te zeggen dat hij wel mee mag, maar zelf moet betalen?
@TO: En, wat is het geworden voor jullie?
Eens
Heb ook weleens gehad, dat de vraag kwam of vriend of vriendin mee kon op vakantie. Voor mij maakt de leeftijd in dit geval uit, voor iemand van 18 jaar ga ik geen vakantie betalen.
20-01-2025 om 13:32
Mijn kinderen gaan niet over mijn financien of vakanties. Kind had dit vooraf moeten bespreken en geen toezegging moeten doen. De veronderstelling dat de ouders dit dus wel even betalen komt op mij erg brutaal en verwend over.
20-01-2025 om 14:52
Izza schreef op 20-01-2025 om 13:32:
Mijn kinderen gaan niet over mijn financien of vakanties. Kind had dit vooraf moeten bespreken en geen toezegging moeten doen. De veronderstelling dat de ouders dit dus wel even betalen komt op mij erg brutaal en verwend over.
Dat heeft hij gedaan en toen kreeg hij € 200,- voor de aanbetaling, van zijn moeder. Dus wie deed hier toezeggingen?
Vraag me overigens af of To nog komt vertellen hoe hij het verder met zoon heeft geregeld?