Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Wie wordt er blij van contact met volwassen kind?


Cat63 schreef op 12-09-2024 om 20:18:

dank voor jullie reacties.
Ik was bezig haar schulden af te lossen toen ze een geheimzinnige rijke vriend kreeg, dit alles was toen ze nog in Nederland woonde. Ze kreeg allemaal dure spullen, ik heb daar iets van gezegd. Het was voor haar aanleiding om niets meer te laten horen en om zonder afscheid te nemen in Dubai te gaan wonen. Ze heeft me niet laten weten zwanger te zijn en een kind gekregen. Ik ben er door toeval achter gekomen. Het heeft me zo’n dreun gegeven, ik ben ziek thuis inmiddels. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Als een geslagen hond proberen in contact te blijven of ook niets laten horen.

Wat heftig! Sterkte, lijkt me heel moeilijk, ook eens met tsjor.

Als je er door toeval achter komt dat je dochter een kind heeft gekregen, heb je geen contact. Heb je dan wel een adres om een kaartje aan te sturen? 
Heel veel sterkte Cat...

Wilmamaa

Wilmamaa

15-09-2024 om 08:54 Topicstarter

ik herken heel sterk het gevoel "om dan zelf ook maar niets meer te laten horen." Daar worstel ik nog steeds met regelmaat mee. Toch ben ik het helemaal eens met het advies van tsjor en de anderen om het wél te doen.
Ik merkte (achteraf) bij mijn eigen dochter dat ze toch niet helemaal onverschillig tegenover haar ouders staat. Dat er ook iets speelt van angst voor ons oordeel over haar keuzes. Mogelijk is dat bij jouw dochter ook zo, Cat. Met een neutraal appje/kaartje neem je iets van die spanning weg. Al is het maar zodat ze weet dat jouw deur open blijft staan.

Wij zijn dat ook altijd blijven doen. En uiteindelijk ging hij van lieverlee heel voorzichtig toch regelmatig terugappen. Heel kort en steeds een heel klein beetje langer. Af en toe he!
Nu is het nog steeds zo dat we appen. Zeker wekelijks, maar soms dus echt heel kort. Wij zien hem bijna niet. Afspraken komen heel moeilijk tot stand. Uiteindelijk komt het er op neer dat we hem 1 of 2 keer per jaar zien. 
Telefoon neemt hij niet op. Als ik hem echt zou moeten bellen met iets acuuts kan ik het best eerst zijn vriend bellen en de situatie uitleggen. Dan komt hij misschien zelf aan de telefoon.

Herfstappeltaart schreef op 05-08-2024 om 22:10:

[..]

Maar het is gewoon niet waar kinderen van die leeftijd mee bezig zijn. Ik was toen ik tussen de dertig en veertig jaar was ook echt niet bezig met hoe het met mijn ouders ging. Die waren er gewoon. Nooit bij stilgestaan verder.

🤓😅🥲

Mijn ouders zijn overleden toen ik 29/30 jaar oud was, allebei na wat jaren ernstig ziek geweest te zijn (kanker). Mijn oudste heeft nu de leeftijd dat ik met zieke ouders zat. Ik hoop dat wij als ouders er nog lang voor onze kinderen zijn en hoop ook dat ze zich minder zorgen over ons hoeven maken.
En ook dat mijn beide kinderen gezond blijven, ook niet vanzelfsprekend.
En dan vind ik weinig contact wel eens lastig, maar dat is mijn probleem, niet het hunne.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.