Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Jet

Jet

15-08-2011 om 12:50

Wat gaat hij betalen van stufi, bijna 18 jaar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet

Jet

19-08-2011 om 11:37

Monet,

Monet,

welke ideeen hebben jullie over wat er zelf betaald moet worden en wat jullie gaan betalen?

gr

Jet

Henriette123

Henriette123

19-08-2011 om 12:10

Jet

Ik ben benieuwd waarom jullie er voor gaan kiezen, om je zoon zelf zijn ziektekosten te laten betalen, en dat jullie grote kleding uitgaven voor hem gaan betalen. ik heb zelf namelijk het idee, dat ze van zelf ziektekosten verzekering betalen zeker als ze gezond zijn, minder leren dan als je ze zelf al hun kleding moeten betalen.

Tirza G.

Tirza G.

19-08-2011 om 15:10

Weet ik niet henriette123

Wat ze van zelf z.k.verzekering betalen leren, is dat vaste lasten het grootste deel van je inkomen opslokken. Dat is nu zo, en dat blijft ook altijd zo
Stel dat ze 800 eu per maand bij elkaar sprokkelen aan stufi, toeslagen en een baantje. Het enige wat ze hoeven te betalen is huur, 3-400 eu. Dan is er per maand 4-500 eu over voor de boterhammen én voor 'de leuk'. Eten kunnen ze vaak heeeeeel goedkoop regelen, blijft misschien wel 300/maand over 'voor de leuk'. Puur om keren, lippenstiftjes en uitgaan te betalen. Nou, dat vind ik veel. Ik heb dat niet hoor, maand in maand uit. Ik heb dat wel ééns, maar niet iedere maand als standaard 'leuk' geld.

Tirza

Henriette123

Henriette123

19-08-2011 om 18:12

Tirza

Dat klinkt inderdaad als erg veel vrij te besteden geld. Dat halen onze kinderen beslist niet. Onze kinderen wonen/woonden thuis toen ze studerden, en kregen 80 erop studief, en verder niets, wel inkomen door baantjes; dat inkomen wisselt per kind en periode.
Ziektekosten toeslag sluisen ze door naar ons. Vaste lasten tel 10 a 15 euro, voetbalcontributie(sparen ze voor, maar betalen we per jaar), tussen de 10 a 20 euro, sponsorkindje 25 euro,en verder betalen ze alles zelf ook dingen als kapper, (jongens die geregeld geknipt moeten worden ivm enorme krullebollen,zeker 10 euro per maand),deo enz. Wij hebben het ooit voor de oudste uitgerekend, en toen kwamen we op tussen de 150 a 200 euro voor de leuke dingen, zoals kleren, dus ook jssen ed, eten met andere studenten, drinken in de kantine na voetbal, uitgaan, cadeautjes extra buskosten, sparen voor rijles, vakantie enz. Helaas hebben wij ook niet elke maand 300 euro voor leuke dingen over.

Dalire

Dalire

23-08-2011 om 22:13

Interessant!

Een tijd geleden had ik een soortgelijk draadje geopend en ook nu heb ik het weer met interesse gelezen.

Dochter wordt bijna 18 jaar en wij hebben ook alles in principe afgesproken.

Dochter mocht eerste jaar collegegeld uit haar studiefonds halen, maar wil dit zelf gaan betalen! Dit siert haar natuurlijk enorm.

Dochter zal alles zelf gaan betalen, ze blijft thuiswonen en krijgt stufi + aanvulling (totaal 239 eur), alimentatie (190) en zorgtoeslag (denk ook 69).
Verder werkt ze ook nog en hoopt ze dat ze dat naast haar studie kan blijven doen.

Ik zal vraag zelfs kostgeld van dochter, omdat ik een bijstandsmoeder ben en ineens minder inkomen heb, doordat haar alimentatie wegvalt.

Zoals ze het nu begroot heeft, moet het lukken, ook haar sport, school en eigen uitgaven. Mocht het niet lukken, gaan we natuurlijk nieuwe afspraken maken.

Tirza G.

Tirza G.

23-08-2011 om 23:12

Henriette123

Definieer leuk Ik vind 150-200 per maand 'voor de leuk' ook nog behoorlijk veel voor iemand die aan het begin van zijn werkende leven staat. Maar ja, als ik dan lees: kleren, eten, bus.....da's toch weer niet allemaal 'leuk' zeg maar.

Tirza

Henriette123

Henriette123

24-08-2011 om 10:07

Term

Wij gebruiken dan ok altijd de term uitgaven waar je zelf invloed op hebt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.