Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
QB!

QB!

08-08-2024 om 16:41

Vervanger voor een drankje


Poezie schreef op 09-08-2024 om 17:16:

[..]

Ik heb zelf behoorlijke symptomen van add, waarschijnlijk komt daar mijn onnozelheid vandaan.

Dan snap ik jouw vorige bericht al helemaal niet…

QB! schreef op 09-08-2024 om 16:32:

Ritalin ( en iets soortgelijks) heeft ze wel eens geslikt tijdens haar schoolperiode. Daar werd ze niet leuker van maar erg afgevlakt. De rebound in de avond was ook geen pretje. De rem gaat er idd af met een drankje op en dat is zo heerlijk om te zien. Normaal denkt ze veel te veel na en als ze wat gedronken heeft praat ze met iedereen en is het een heerlijke sociale meid. Dat is ze in haar vaste en vertrouwde kringetje ook wel, maar naar minder goede bekende en vreemde mensen kan ze echt een soort van angst hebben en nadenken over wat andere wel niet zullen denken. Als ze dan een soort van sociaal heeft moeten doen is ze daarna helemaal uitgeput. Ik gun haar dus een middeltje wat dat teweeg brengt i.p.v. dat ze eerst alcohol op moet hebben. Het zou wat zijn dat ze eerste elke dag een paar drankjes achterover moet werken, dan hebben we er straks echt een probleem bij . Dopamine zit volgens mij alleen in ritalin achtige pilletjes, toch?

Dank alvast voor alle tips. Ik ga me er eens in verdiepen.

Hier heeft het ook tijd gekost om blij te zijn met ritalin. Bij de eerste poging ben ik weer gestopt, vooral vanwege de heftige rebound. Bij de tweede poging ben ik veel meer op schema gaan slikken, waarbij ik de volgende dosis nam voordat de eerste uitgewerkt was, en eindigde ik met een halve dosis. Inmiddels is rebound helemaal geen issue meer (en is strikt op schema slikken ook niet meer zo nodig). Op dit moment heb ik voor werkdagen 18 mg langwerkend. Op niet werkdagen slik ik vaak alleen ‘s ochtends een normale 10mg. Tenzij ik later op de dag nog verplichtingen heb of bijvoorbeeld moet autorijden.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-08-2024 om 17:44:

[..]

Maar omdat jouw man anders reageert op dat wijntje wil het niet zeggen dat iedereen dat doet. En overthink modus is niet automatisch angstig en verlegen.

Deze twee stellingen schrijf ik ook beide niet dus dat scheelt. 

Ik vind alcohol een van de allerberoerdste medicijnen. Het is natuurlijk ook wel een teken aan de wand als iemand zich geremd gedraagt. Je "regie" in jezelf zegt: "wees voorzichtig je te uiten, want dit is een belangrijke groep". Dus je verstand wil graag bepalen wat belangrijk is. Die moet je niet gaan toedekken met een laag alcohol. Of met welk middel ook dat een illusie van verbinding geeft.

Je kan al snel niet meer zonder en op een gegeven moment, vrij snel eigenlijk, verdwijnt ook het effect van het magische middel en laat nog meer wanhoop achter.

PS: het lijkt mij vreselijk als je vrouw of je moeder zegt dat je "met een slokje op een veel leuker persoon bent"!

QB! schreef op 09-08-2024 om 16:32:

Ritalin ( en iets soortgelijks) heeft ze wel eens geslikt tijdens haar schoolperiode. Daar werd ze niet leuker van maar erg afgevlakt. De rebound in de avond was ook geen pretje. De rem gaat er idd af met een drankje op en dat is zo heerlijk om te zien. Normaal denkt ze veel te veel na en als ze wat gedronken heeft praat ze met iedereen en is het een heerlijke sociale meid. Dat is ze in haar vaste en vertrouwde kringetje ook wel, maar naar minder goede bekende en vreemde mensen kan ze echt een soort van angst hebben en nadenken over wat andere wel niet zullen denken. Als ze dan een soort van sociaal heeft moeten doen is ze daarna helemaal uitgeput. Ik gun haar dus een middeltje wat dat teweeg brengt i.p.v. dat ze eerst alcohol op moet hebben. Het zou wat zijn dat ze eerste elke dag een paar drankjes achterover moet werken, dan hebben we er straks echt een probleem bij . Dopamine zit volgens mij alleen in ritalin achtige pilletjes, toch?

Dank alvast voor alle tips. Ik ga me er eens in verdiepen.

Ik zou niet al te veel de nadruk leggen op hoe veel leuker ze wordt als ze alcohol op heeft. Ik zou dat meer benadrukken dat dat iets is wat ze nog gaat leren zonder alcohol te kunnen, naarmate haar ontwikkeling vordert en onzekerheden verdwijnen.

Je verheerlijkt bijna de alcohol en ik zou dat toch niet te veel willen aanmoedigen. Dan inderdaad veel liever aan de medicatie als er iets anders is wat helpt.

Dat uitgeputte wat ze heeft zegt misschien dat ze gewoon wat introvert is; introverte mensen hebben meer tijd alleen nodig om energie op te laden.

QB! schreef op 09-08-2024 om 16:32:

Ritalin ( en iets soortgelijks) heeft ze wel eens geslikt tijdens haar schoolperiode. Daar werd ze niet leuker van maar erg afgevlakt. De rebound in de avond was ook geen pretje. De rem gaat er idd af met een drankje op en dat is zo heerlijk om te zien. Normaal denkt ze veel te veel na en als ze wat gedronken heeft praat ze met iedereen en is het een heerlijke sociale meid. Dat is ze in haar vaste en vertrouwde kringetje ook wel, maar naar minder goede bekende en vreemde mensen kan ze echt een soort van angst hebben en nadenken over wat andere wel niet zullen denken. Als ze dan een soort van sociaal heeft moeten doen is ze daarna helemaal uitgeput. Ik gun haar dus een middeltje wat dat teweeg brengt i.p.v. dat ze eerst alcohol op moet hebben. Het zou wat zijn dat ze eerste elke dag een paar drankjes achterover moet werken, dan hebben we er straks echt een probleem bij . Dopamine zit volgens mij alleen in ritalin achtige pilletjes, toch?

Dank alvast voor alle tips. Ik ga me er eens in verdiepen.

Ik moest ook altijd wennen aan vreemde mensen, maar als mijn moeder met een middeltje aan zou komen, dan zou het voelen alsof dat/ik niet normaal was. Ik gun mezelf geen middeltje en zou het niet waarderen als mijn moeder dat wel deed. Als ze er zelf problemen mee heeft dan verwijs je haar naar de huisarts, die kan zich er dan in verdiepen en bepalen, wat/of het nodig is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.