WG12
21-11-2024 om 09:51
Verkeerde vriendin zoon
Mijn zoon is 18 jaar, studeert, is sociaal, sportief, drinkt niet,...
Toen hij 15 jaar was, had hij verkering met een meisje (even oud als hem).Zij spraken altijd ‘ergens op straat’ af, op een parking, in een bushokje,..Hoewel wij liever hadden dat ze thuis afspraken, gebeurde dit niet.
Na 6 maanden is deze relatie ten einde gekomen.
Hij heeft daarna met een ander meisje verkering gehad, die bij zijn ex vriendin in de klas zat. Hoorde van haar dat zij door deze ex gepest werd,..
Na 1 jaar is deze relatie geëindigd omdat hij terug naar zijn ex ging.
Hij ging bijna altijd naar haar thuis, bij ons thuis kwam ze niet.
Ze is een paar keer geweest, maar voelde haar niet welkom.
Als we vroegen of zij met ons mee iets ging eten, deed ze dit niet omdat ze niet kan eten in het samenzijn van andere mensen.
Als mijn zoon dan vroeg om naar ons te komen, ging ze hiermee akkoord, tot het moment daar was en dan was ze ziek of had een andere uitvlucht.
(Ze zijn ongeveer 1,5 jaar samen geweest en zij is in totaal 5 keer bij ons geweest.)
Ze is helemaal niet sociaal, ze zaten altijd op de kamer, gingen nooit weg om eens iets anders te doen,…
Mijn zoon heeft ook een hobby waardoor we veel in het buitenland zitten.
Zij heeft nog geen enkele wedstrijd live meegemaakt, is ook niet geïnteresseerd in zijn sport.
Ze volgt dit wel op tv.
In april is ze 18 geworden en toen is ze gestopt met school.
Ze heeft tot op heden nog steeds geen werk en is dit ook niet van plan om te zoeken.
Ze heeft momenteel geen inkomen.
In september hebben ze ruzie gehad omdat ze bij een wedstrijd op tv gezien heeft dat er een ander meisje bij mijn zoon stond.
Aangezien deze ruzie bleef aanhouden, heeft hij het gedaan gemaakt. (wat voor ons een opluchting was)
Hij heeft daarna een andere vriendin gehad, maar sinds deze week heeft hij het gedaan gemaakt en is, voor de 3e keer, terug naar zijn ex!!!
Ik begrijp echt niet wat hij in dit meisje ziet en keur deze relatie ook niet goed.
Hij heeft de capaciteiten om in zijn sport ver te geraken (wereldkampioenschap), maar dit kost ons enorm veel geld.
Heb hem nu gezegd dat hij moet kiezen tussen haar of zijn hobby.I
k weet dat dit niet correct is, maar weet niet hoe ik het duidelijk kan maken dat zij niets voor hem is.
Ik ben bereid om zijn droom waar te maken, maar wil niet investeren als dit toch geen toekomst heeft.
Ik ben bang dat zij (zonder zijn medeweten) binnen enkele maanden zwanger zal zijn en dan moet hij zijn sport opgeven.
Wij steken hier heel veel energie, tijd en geld in, al vele jaren en wil dit niet door haar laten kapotmaken.
Probleem is dat zij hem vanalles wijsmaakt, dat ze verandert is, dat er een reden is waarom zij niet werkt,… en hij gelooft dit.
Ben echt ten einde raad en weet niet hoe ik tot hem kan doordringen.
absor
21-11-2024 om 16:15
Iedereen is gelukkig eensgezind.
Benieuwd of TO nog terugkomt om te reageren hierop. Zo niet hoop ik in ieder geval dat ze het leest en er lering uit trekt.
rionyriony
21-11-2024 om 17:44
Het kost allemaal veel energie, niet alleen die wisselvallige vriendschap maar ook het feit dat hij jullie nu ook als tegenstanders heeft (zonder dat je dat zo bedoelt).
Je kan er niets aan doen; hij kiest degene waar hij zich het meest toe aangetrokken voelt. Ook al ga je op je hoofd staan. Hoe meer kritiek, hoe begeerlijker de relatie.
Onthoud je van kritiek, zoek de goede eigenschappen van het meisje, wees daar positief over en negeer de rest. Het heeft absoluut geen effect op zijn keuze maar maakt het leven van alle betrokkenen fijner en je houdt op deze manier ook je zoon te vriend.
Moederkareltje
21-11-2024 om 18:42
liefde maakt blind, het zijn nog kinderen. Je weet helemaal niet hoe ze opdrogen. Laat je zoon zijn leven leven. Als hij zo goed is komt hij er ook wel zonder jouw portemonnee.
Maud27
21-11-2024 om 18:51
Ga eens even terug naar jouw 18 jaar....
Stel je toch voor dat je ouders zich zo bemoeide met jouw leven.
Het moet niks uitmaken wat zijn mogelijkheden zijn, hij is volwassen en hij maakt zelf wel uit wat hij doet.
Dweedledee
21-11-2024 om 20:52
Hoezo denk jij te kunnen bepalen met wie jouw - volgens de wet volwassen - zoon een relatie mag hebben? En hem nog chanteren ook?
Ga je schamen zeg! Echt ongelooflijk manipulatief en controlerend gedrag van jou. Hoe haal je het in je hoofd?
BritgetJones007
21-11-2024 om 22:59
je schrijft dat dat meisje zich niet welkom voelde bij jullie, maar dat heeft ze dan wel goed aangevoeld, dat straal je waarschijnlijk ook uit en daar hoef je helemaal niks voor te zeggen