Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Veel spanning in huis

duizel schreef op 25-08-2024 om 07:09:

[..]

Maar ik denk wel dat als zoon niet meewerkt je dit misschien op kunt starten voor jezelf maar niet voor zoon als hij dat niet wil. Hij is namelijk al 21. Of heb jij andere ervaringen hiermee?

Inderdaad. En zonder diagnose krijg je ook niet zomaar begeleiding vanuit de WMO.

duizel schreef op 25-08-2024 om 07:09:

[..]

Maar ik denk wel dat als zoon niet meewerkt je dit misschien op kunt starten voor jezelf maar niet voor zoon als hij dat niet wil. Hij is namelijk al 21. Of heb jij andere ervaringen hiermee?

Zoon moet inderdaad meewerken, en hoe je dat voor elkaar krijgt, daar is ook hulp voor.

Op papier klinkt het eenvoudig, maar de praktijk is heel veel weerbarstiger tootie toover. Er zijn niet voor niets ontzettend veel klachten over jeugd of jongeren hulpverlening. Zeker als het niet dringend is, want geen direct gevaar, kom je snel ergens op een stapel en blijkt de gemeente niet voldoende medewerkers te hebben en zo verder en zo verder.

Diyer schreef op 25-08-2024 om 12:20:

Op papier klinkt het eenvoudig, maar de praktijk is heel veel weerbarstiger tootie toover. Er zijn niet voor niets ontzettend veel klachten over jeugd of jongeren hulpverlening. Zeker als het niet dringend is, want geen direct gevaar, kom je snel ergens op een stapel en blijkt de gemeente niet voldoende medewerkers te hebben en zo verder en zo verder.

Dat weet ik, daarom heb ik de onafhankelijke cliëntondersteuner genoemd. 

Ik wil niet direct een diagnose plakken, maar zie je kenmerken van autisme en dan zou ik denken richting PDA variant. Nog heel onbekend in Nederland dus kan zomaar over het hoofd gezien zijn. Maar heeft alles te maken met onzekerheid en vooral angst. 
Denk ook dat hij overvraagd wordt. Hij wil op zichzelf wonen maar onderneemt geen stappen. Is er iemand die hem hierbij kan helpen? In onze gemeente is er een jongeren adviespunt. Mogelijk hebben jullie ook zoiets. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.