Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Kaaskopje

Kaaskopje

10-07-2012 om 00:41

Slik...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2012 om 12:06

Tonny

Ja, ik ben er ook een beetje bang voor dat het een dooie boel wordt. Wij zijn met elkaar best een rustig gezin. Maar dat beetje drukte door de aanwezigheid van de kinderen, zal ik toch heel erg missen. Ik hoop dat ze nog regelmatig aan zullen wippen als het zover is. In die zin ben ik een slecht voorbeeld, ik ben niet zo'n familiebezoeker.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2012 om 12:08

Tonny

Jammer dat we zover van elkaar vandaan wonen. Een bakje koffie op zijn tijd zou leuk geweest zijn Ik ben benieuwd hoe je het zult ervaren als je dochter weg is. Wie weet gaan er weer andere deuren open, je weet maar nooit.

tonny

tonny

14-08-2012 om 16:05

Thuis langskomen

hm, dat gebeurt hier minder vaak dan ik ooit gedacht had. Andere dingen krijgen voorrang - en ik begreep onlangs na navraag bij iets jongere mensen dan ik dat dat komt omdat jongeren van die leeftijd het gevoel hebben 'dat hun ouders er toch wel zijn'. Zodra er iets loos is, weten ze hen dan ook te vinden

Ik zou best wat vaker wat 'tussendoorgezelligheid' willen, maar ja, dan had ik in dezelfde woonplaats moeten wonen, nu moeten ze er echt voor komen en daar komt het niet zo snel van.
Dus Kaaskopje - laat hen netjes in A blijven wonen

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2012 om 21:42

Tonny

De jongste is dat ook van plan, de oudste niet. Die heeft plannen voor Zuid Holland

Maylise

Maylise

15-08-2012 om 00:07

Ver weg

Dat is inderdaad een groot nadeel van kinderen die ver weg wonen. Je ziet zo weinig. Mijn drie uithuizige kinderen wonen op 8 tot 18 uur rijden dus ja dan kom je niet zo vaak langs. Ze hebben gelukkig wel een vliegveld in de buurt dus af en toe een lang weekend kan wel. Daarnaast werkt één dochter in het hoger onderwijs en heeft dus hele lange vakanties. De andere dochter studeert nog en heeft ook hele lange vakanties. Beiden komen dus dan wel voor langere tijd als ze er zijn. Mijn studerende dochter is nu 6 weken hier.
Mijn oudste dochter (de zwangere) is begin juli een paar weken geweest en nu gaat ze mee naar Nederland voor twee weken. Dat kan omdat ze lange vakanties heeft.

Bij mijn zoon die veel minder vakantie heeft merk ik dat de bezoekjes korter zijn. Hij komt wel vaker dan de meisjes voor een paar dagen.

Het is natuurlijk leuk om ze meerdere dagen/weken in huis te hebben maar dichtbij zou ook wel leuk zijn want dan heb je meer tussendoor momenten. We hebben een neef die hier in de buurt studeert en op kamers woont. Zijn ouders wonen veel verder weg. Aan hem merk ik hoe gezellig het is om een uitwonend kind in de buurt te hebben. Hij komt heel vaak even aanwaaien (toevallig altijd net tegen etenstijd ) en dat is ook erg leuk.

Ik zou dichterbij dus wel meer waarderen maar de omstandigheden moeten dat ook maar net toelaten. Bovendien is het een grote wereld waarin van alles te ontdekken valt.

Maylise

Maylise

15-08-2012 om 00:09

Dat is wel heel hard inderdaad, zoiets heb ik niet gedaan hoor

Maar het is meer dat zoon en zijn aanstaande natuurlijk enorm veel hulp nodig hebben en dat het ons de nodige kopzorgen heeft gekost. En dan heeft de boodschap van dochter dat ze zwanger is toch wat minder impact.

Ik heb haar straks twee weken bij me dus dan zal ik er eens goed naar vragen.

Maylise

Ik dacht dat ik al had gereageerd, maar nee dus. Nog van harte gefeliciteerd met je dubbele oma-schap. Ik kan me voorstellen dat er even een bommetje insloeg bij de eerste boodschap, maar zolas ze hier zeggen: "There are worse things than a new baby in the family" en zo is't maar net.

Onze zoon en schoondochter komen volgende maand weer 700 km dichterbij wonen, zelfs in "onze" stad en daar kijk ik wel erg naar uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.