Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Regels en eigen wil


Ysenda schreef op 01-12-2021 om 22:16:

[..]

Nou ik geef het je te doen, die douche was 90cm bij 1,20. Dat is dus naast je douchebak nog 40cm waar dan ook een wasbakje hing. Dus effectief 40x40 om je aan te kleden. Want ook de pomp van de verwarming hing er en daar kon je niet onder staan. We hebben zelfs de verwarming er uit gesloopt om nog wat ruimte te winnen.

Ja, een veredelde kast. Wij vinden onze huidige douche van 90x200 dan ook riant. Douche, wasbak en een toilet en zelfs een radiator.

Je kan gewoon je badjas aan doen dan toch?

irmama schreef op 01-12-2021 om 22:09:

tja iemand zei dat de douche te klein was om kleding aan te trekken, dat is natuurlijk gewoon onzin eigenlijk.
Maar zoals iemand ook schreef, paar keer per jaar, maar hoe moet dat als ze wen vaste relatie hebben dan?

Zolang je nog bij je ouders woont hoef je toch niet 24/7 met je vriendje op je lip te gaan zitten? Ga dan op kamers als je wil flikflooien. De moeder zegt dat om de week prima is, de andere week kan ze naar die vriend toe, dus lijkt me een prima compromis. 

irmama schreef op 01-12-2021 om 22:34:

[..]

Je kan gewoon je badjas aan doen dan toch?

Welke badjas? Die heb ik niet, nooit gehad ook. En die kon ook niet hangen want zou nat worden. De handdoek en ondergoed lag bewust in de hal dan bleef het droog. 

Toen zoon nog zoontje was, werd hij in de hal afgedroogd. 

Het is echt heel erg klein. 

Biebel schreef op 01-12-2021 om 15:11:

[..]

Maar het is toch ook het huis waar je kinderen wonen?

Nogmaals, ik geloof in overleg en rekening houden met elkaar. Maar ook dat je met 18-jarigen niet alleen maar is ‘ik wil het niet dus het is zo’ kunt zeggen.

En ik heb liever vrienden van mijn kinderen te logeren dan familie. Die jongeren hoef ik niet te entertainen, draaien mee in het huishouden en met een beetje mazzel gaan mijn kinderen ook wel eens daarheen.


Eens in de zes weken is toch prima? Als ze daar dan 2 of 3x tussendoor zitten is het om het weekend. Lijkt mij meer dan voldoende in deze tijd dat je elkaar de hele dag kunt zien met facetime. Als ze vaker willen kunnen ze ook gaan samenwonen. Waarom moet ik dit faciliteren? Als ze een vriendje vlakbij vind hoeft die toch ook niet om het weekend er het hele weekend te zijn?

facetimen is heel anders dan bij elkaar zijn. Bij elkaar zijn is gewoon nodig om een relatie te kunnen opbouwen.
Zoon en vriendin wonen ook niet bij elkaar in de buurt, facetimen veel maar bij elkaar zijn is toch echt anders. Hoe moeten ze zonder bij elkaar te zijn hun seksuele relatie ontwikkelen? 

redbulletje schreef op 01-12-2021 om 22:39:

[..]

Zolang je nog bij je ouders woont hoef je toch niet 24/7 met je vriendje op je lip te gaan zitten? Ga dan op kamers als je wil flikflooien. De moeder zegt dat om de week prima is, de andere week kan ze naar die vriend toe, dus lijkt me een prima compromis.

Je mist de wooncrisis?

Ysenda schreef op 01-12-2021 om 22:55:

facetimen is heel anders dan bij elkaar zijn. Bij elkaar zijn is gewoon nodig om een relatie te kunnen opbouwen.
Zoon en vriendin wonen ook niet bij elkaar in de buurt, facetimen veel maar bij elkaar zijn is toch echt anders. Hoe moeten ze zonder bij elkaar te zijn hun seksuele relatie ontwikkelen?

We hebben het over eens in de zes weken hier logeren en zo vaak als ze willen daar. Relatie opbouwen? Kom op zeg. Gaan ze niet dood aan hoor. 

Ysenda schreef op 01-12-2021 om 22:55:

facetimen is heel anders dan bij elkaar zijn. Bij elkaar zijn is gewoon nodig om een relatie te kunnen opbouwen.
Zoon en vriendin wonen ook niet bij elkaar in de buurt, facetimen veel maar bij elkaar zijn is toch echt anders. Hoe moeten ze zonder bij elkaar te zijn hun seksuele relatie ontwikkelen?

Met 18 jaar hoef je nog geen vaste relatie op te bouwen natuurlijk. 

redbulletje schreef op 01-12-2021 om 23:03:

[..]

Met 18 jaar hoef je nog geen vaste relatie op te bouwen natuurlijk.

Nou de meesten beginnen dan toch echt wel aan langdurige relaties. Velen van mijn leeftijd woonden met 19-20 al samen en heel veel daarvan zijn inmiddels 25 jaar getrouwd na een jaar of wat samen wonen. 

Dat er een wooncrisis is wil niet zeggen dat je als ouder dan maar alles goed moet vinden van je puber of jongvolwassene. Afstand kan dingen echt wel moeilijker maken en logeren noodzakelijker, maar moet dat per se elk weekend? En moet dat per se elk weekend twee nachten? En moet dat elk weekend bij TO thuis?
Ik denk het niet hoor. Ik zeg niet dat vroeger alles beter was, maar toen viel er niks te logeren. Mijn ouders zijn vanaf hun zestiende samen, maar mochten niet bij elkaar slapen. Mijn vader moest in dienst en dan zagen ze elkaar een aantal weken niet als hij op oefening was. Telefoon was daar niet, keer een brief schrijven en dat was het. En toch is het allemaal goed gekomen. 
Mijn zus had haar eerste vriendje toen ze vijftien was ofzo en mocht van mijn ouders na drie maanden niet mee op zijn familievakantie. Twee weken chagrijnig, janken om alles, miste haar vriendje zo vreselijk bla bla. Tien jaar later ging ze een jaar naar het buitenland voor werk terwijl haar vriend (inmiddels man en een andere dan toen ze 15 was) in Nederland bleef. 
Ik vraag me sowieso af of het wel gezond is om elk weekend het hele weekend met je relatie door te brengen. Hebben ze geen andere vrienden/bijbaantjes/sport/andere bezigheden?

redbulletje schreef op 01-12-2021 om 23:03:

[..]

Met 18 jaar hoef je nog geen vaste relatie op te bouwen natuurlijk.

Leg eens uit? Ik ben vanaf mijn 18e bij mijn man en nu 31 jaar verder.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

02-12-2021 om 08:52

Ysenda schreef op 01-12-2021 om 23:11:

[..]

Nou de meesten beginnen dan toch echt wel aan langdurige relaties. Velen van mijn leeftijd woonden met 19-20 al samen en heel veel daarvan zijn inmiddels 25 jaar getrouwd na een jaar of wat samen wonen.


De meesten? Ik denk echt dat dat aan de bubbel ligt waar je in zit. In die van mij gaan jongeren met 18 een vervolgopleiding doen, vaak ver van huis, en gaan dan op kamers. Geen langdurige relaties op die leeftijd. Ik ken letterlijk niemand die met 18/19 al samenwoonde. 

Wednesday schreef op 02-12-2021 om 08:52:

[..]


De meesten? Ik denk echt dat dat aan de bubbel ligt waar je in zit. In die van mij gaan jongeren met 18 een vervolgopleiding doen, vaak ver van huis, en gaan dan op kamers. Geen langdurige relaties op die leeftijd. Ik ken letterlijk niemand die met 18/19 al samenwoonde.

Dat kan prima samen hoor, opleiding en relatie. Mijn zoon zit op de uni en dit komt vaak genoeg voor hoor

Ik heb [ had ] een groot gezin en ik heb altijd gezegd tegen mijn kinderen dat het ze vrij stond wie dan ook mee te nemen om mee te eten of slapen. Wel zelf alles regelen graag. Dus zelf logee bed opmaken, verschonen enz. Vaak werd er voor ons gekookt, want dat vonden ze gewoon leuk om te doen. De meest vreemde brouwsels heb ik voor bij zien komen.
Er was altijd wel iemand "extra" in huis.  Heb het nooit als inbreuk van mijn privacy ervaren. Vond het juist gezellig die jonge mensen in huis. Heb met schoonzonen en schoondochters daardoor ook wel een goede band denk ik. Een schoondochter heeft hier zelfs een jaar gewoond omdat ze het niet goed kon vinden met haar moeder.
Regels had ik niet...rekening met elkaar houden is iets wat wij normaal vinden en dat is nooit een issue geweest. Ik heb juist erg van die tijd genoten, al die jonge mensen om me heen met al hun idealen.
Nu zijn mijn kinderen jong volwassen en wonen op zich zelf. Ik mis de reuring enorm.

Bij ons is het hetzelfde als bij kataravrouw....Er is nu ook een vriendin van jongste zoon hier. Ze hebben gisteren samen voor iedereen gekookt. Vind het heel gezellig. En privacy heb ik genoeg in de weekenden: dan gaan ze uit, en slapen een gat in de dag.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.