Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-05-2024 om 21:31
Kind heeft afgelopen jaar vwo diploma gehaald en heeft nu een tussenjaar waarin er gewerkt wordt en tijd is voor cursussen en hobby' s en ' ontscholen' (nogal gedoe geweest) Volgend schooljaar gaat kind een jaar een particuliere filmopleiding doen fulltime maar zonder stufie en geen tijd voor bijbaan. Kind wil perse het huis uit, en is ook echt nodig voor de sfeer onderling. We hebben het financieel niet slecht (werken beiden fulltime) maar hebben nog 2 kinderen wiens studie we betalen. Als kind nu een kamer zou nemen zouden we kamer en onderhoud moeten betalen tot 21. Hoeveel zou dat ons realistisch gezien gaan kosten? 1000 euro per maand? Ik zou het kunnen missen maar dan kan ik verder niks meer. Niet meer sparen, geen extraatjes, dan moet ik echt weer old school gaan budgetteren. Kind heeft op 18 jarige verjaardag het gespaarde geld omgezet in iets duurzaams (waar wij achterstonden - kan ik niet uitleggen ivm privacy) maar er is nu dus geen inkomen. Nou ja nu nog wel maar vanaf dat kind die opleiding gaat doen dus niet. Kind spaart elke maand maar dekt totaal de lading niet natuurlijk. Wat zouden jullie doen? Thuis blijven wonen is geen optie (als jullie mijn andere verwijderde topic hebben gelezen weten jullie waarom) Mochten jullie nog andere opties hebben om aan geld te komen naast een particuliere fulltime opleiding dan hoor ik het graag.
14-06-2024 om 20:30
IMI-x2 schreef op 30-05-2024 om 13:38:
[..]
Zoek op Stumas. Dat is begeleid wonen voor studenten met ASS.
Goeie!
14-06-2024 om 22:32
Shareneentje schreef op 14-06-2024 om 20:30:
[..]
Goeie!
Dat heet tegenwoordig Jados. Maar dat is inderdaad een goed advies.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.