Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Ideeën voor dagjes uit/korte trip met 19 jarige zoon.

Heeft iemand ideeen voor de zomervakantie?


Skydive, langs de A2 bij Utrecht. Maar binnenactiviteit dus kan ook in het najaar of de winter.

ArianneH schreef op 07-06-2024 om 18:41:

Skydive, langs de A2 bij Utrecht. Maar binnenactiviteit dus kan ook in het najaar of de winter.

En kan ook in Roosendaal mocht je zuidelijker wonen.

Joszy schreef op 07-06-2024 om 16:56:

Welke ideeën heeft hij zelf? Hij is 19, dan kan hij zelf wel wat zoeken toch?

Juist slim toch, om advies en leuke ideeën vragen? Als iemand je vraagt om tips voor een leuk restaurant, zeg je denk ik ook niet: joe, je kunt zelf googlen.

kleiduivenschieten in Biddinghuizen,
Met garnalenkotter de Waddenzee over opstap Texel- Cocksdorp,
Met gehuurde tandem rondje Texel,
Elektrisch karten in de Koog, Texel

Mountainbiken in Austerlitz 
Kano huren of paar dagen kanoën in Friesland,
Of grot-biken in de Mergelgroeve nabij Margraten in Limburg

FlyingCircus schreef op 07-06-2024 om 19:29:

[..]

Juist slim toch, om advies en leuke ideeën vragen? Als iemand je vraagt om tips voor een leuk restaurant, zeg je denk ik ook niet: joe, je kunt zelf googlen.

Nou, als iemand alleen 'een restaurant'  vraagt wel hoor. Als ze vragen naar een niet te duur Aziatisch restaurant in Utrecht waarschijnlijk niet. Maar deze TO vindt het blijkbaar al teveel moeite om aan te geven: we houden van kunst maar hebben niks met het strand, we zoeken iets binnen 3 uur vanaf middelburg, of de provincie Friesland kennen we al heel goed.

een leuke stad zoals Groningen: shoppen, museum of activiteit en daarna lekker uit eten. 

Joszy schreef op 07-06-2024 om 19:49:

[..]

Nou, als iemand alleen 'een restaurant' vraagt wel hoor. Als ze vragen naar een niet te duur Aziatisch restaurant in Utrecht waarschijnlijk niet. Maar deze TO vindt het blijkbaar al teveel moeite om aan te geven: we houden van kunst maar hebben niks met het strand, we zoeken iets binnen 3 uur vanaf middelburg, of de provincie Friesland kennen we al heel goed.

Of ze houdt het bewust open om heel verschillende soorten ideeën te krijgen. Je kijkt er wel heel negatief tegenaan. 

En misschien zou ze inderdaad schrijven dat ze niks met het strand heeft waardoor het antwoord blowkart niet komt. Terwijl als dat antwoord wel komt ze ook kunnen denken dat dat juist misschien wel iets kan zijn waardoor het strand wel een optie kan zijn. 

Het kan ook nog zo zijn dat ze zich nog breed oriënteren en met alle ideeën duidelijker krijgen wat ze wel of niet willen. 

Voor wie niet van zonnebaden op het strand houdt vanwege het zand, is vliegeren met een grote driehoek- vlieger of een matras ( beide met twee handvaten)  juist  leuk te doen.

Dat ligt eraan wie er meegaan. Of er ook een vader of andere kinderen in beeld zijn of dergelijke. Als het alleen moeder en zoon is dan zou ik het kort houden. Dingen als een pretpark of paar dagen weg daar zou ik als zoon niet op zitten te wachten met alleen m'n moeder veel te intens. Iets als een voorstelling van cabaret samen een avondje lijkt me leuker. Dat deed mijn broer op die leeftijd ook wel eens met m'n vader of een filmpje pakken en ervoor wat eten. Vooral niet de hele dag moeten praten en op elkaars lip vastzitten. 

  • Efteling
  • Kookworkshop
  • Bierbrouwerij bezoeken
  • Naar een cabaretvoorstelling
  • Twee dagen Amsterdam en oa The Amsterdam Dungeons bezoeken
  • Dagje strand
  • Naar het Openluchtmuseum 

Aviodrome (de eerste "verre" autorit die we maakten met zoon achter het stuur!), Spoorwegmuseum Utrecht, Space Expo & Estec https://www.space-expo.nl/bezoek/space-train
Bij ons in het gezin hebben we wat met treinen en vliegtuigen, dus zoiets zochten we altijd uit.

Ik ben een aantal jaren geleden samen met mijn zoon naar Amsterdam geweest. Het was mooi weer dus 's middags wat terrasjes gepakt en uit eten geweest. 's avonds zijn we naar een concert van de Eagles geweest in Ziggodome. Was een geweldige dag!

Jaana

Jaana

16-06-2024 om 19:05 Topicstarter

Wat een leuke ideeën allemaal, we zitten te denken aan een escaperoom, een workshop  of een uurtje indoor skiën.

Jaana

Jaana

13-07-2024 om 18:51 Topicstarter

Ik ben vandaag met mijn zoon naar Naturalis in Leiden geweest. Het is een erg interessant en groot museum.

Jaana schreef op 13-07-2024 om 18:51:

Ik ben vandaag met mijn zoon naar Naturalis in Leiden geweest. Het is een erg interessant en groot museum.

Leuk! Staan er nog meer uitjes op de planning?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.