Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hulp: verlengde jeugdzorg

Ik zou die pers ook pas overwegen als ern gedane aanvraag is afgewezen

Ik heb niet alles gelezen maar ik weet beroepsmatig veel van Wlz aanvragen en ik zou die optie niet meteen afschrijven, gezien wat ik over je dochter weet uit jouw berichten.
Je hebt daarvoor alleen een behandelaar nodig die deze denkrichting ondersteunt en die visie ook wil verwoorden in de aanvraag. Is die er?
Dus mijn advies is dit ook te proberen, ook als de kans klein lijkt. Dat zou in mijn ogen wel de beste garantie zijn op langdurige toegang tot zorg.
Dat je er nooit meer uitkomt is niet waar. Zeker jonge mensen die in de Wlz-ggz terechtkomend stromen regelmatig na paar jaar alsnog uit naar de WMO. Dat is niet hoe de Wlz bedoeld is maar wel wat er soms gebeurt, en soms is Wlz gedurende enkele jaren de enige optie om de benodigde zorg te kunnen krijgen.

ik ben een stille meelezer. Maar wilde hier toch op reageren.

stichting MEE is een onafhankelijke ondersteunende partij. Zij doen dit geregeld en weten de wegen goed te vinden. Ik zou contact met ze opnemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.