Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoeveel bier/drank is normaal bij avondje chillen / uitgaan?

Temet schreef op 22-02-2025 om 09:57:

1 fles Bacardi pp. Ik mag hopen dat dat stoere praatjes waren: een hele fles sterke drank op een avond levert vziw meestal een bezoekje aan de SEH op.

Gewenning. Er zijn mensen die dat aankunnen, die niet omvallen van een fles sterke drank. Het moge duidelijk zijn dat die een probleem hebben, maar het bestaat wel. Terwijl iemand die niet gewend is aan drank idd een tochtje SEH mag gaan maken.

En verder is het idd ook een kwestie van hoeveel tijd eroverheen gaat, wat je erbij eet, en wat je gewicht en algehele conditie is. Een boom van een kerel kan een stuk meer hebben dan een petieterig meisje.

TumTum

TumTum

03-03-2025 om 13:19 Topicstarter

Als ik zie wat ze hier met Carnaval erdoor heen jagen… ik vind het niet normaal.

Zoon heeft in een tijdsbestek van 19.00 (“indrinken”) tot aan het feest in de tent/kroeg 4.00 uur ongeveer 15 bier op, fles Passoa en 3-4 shotjes. 

Hij kan er kennelijk goed tegen want na slechts 5-6 uur slaap zat hij er gewoon vrolijk en vrij fris bij op de bank de volgende ochtend. Niets aan te merken verder. Hij is ook lang, zorgt dat hij goed eet vantevoren enzo.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het oké vindt, zoveel drank op, en dat heb ik em ook zeker gezegd !
Maar ze doen het allemaal, en in zijn groep zijn er bij die nog veel meer drinken….

Ach zolang het niet elk weekend is. Al vind ik 15 bier, een fles passo en 3-4 shotjes dan wel weer het andere uiterste, dat had ik niet weg gekregen als 18-jarige. En nu al helemaal niet meer.

Maar ik gok dat het op die leeftijd voor ons ook iets van een half kratje was. Het ligt ook heel erg aan hoe je je voelt. Ik was zelf dan niet zon doordrinker als het me niet lekker viel, dus als de eerste 3-4 met, zoals wij dat noemen, mes en vork gingen, dan eindigde het vaak wel bij een flesjes of 6. Het andere weekend gingen er 12 in en voel je je kiplekker. 

"Hij kan er kennelijk goed tegen want na slechts 5-6 uur slaap zat hij er gewoon vrolijk en vrij fris bij op de bank de volgende ochtend. Niets aan te merken verder. Hij is ook lang, zorgt dat hij goed eet vantevoren enzo."
Mm hij is vooral jong. Jonge lichamen herstellen snel. Koekenpan op je kop en ze staan nog overeind. Oudere lichamen daarentegen doen er stukken langer over.. al is het maar omdat de rug vastzit en het opstaan vertraagd. 

TumTum

TumTum

03-03-2025 om 14:49 Topicstarter

Hoe ze het wegkrijgen zeg.
Dit is idd wel veel. Andere keren wel minder vlg mij en hij voelt het wel aan als het niet lekker valt vlg mij.
Laatst ook nuchter gebleven omdat hij zich niet topfit voelde, dan bleef het dus bij fris. En gaat hij (gelukkig) niet zuipen om het zuipen. Maar goed, dat heeft ie nu dus wel ingehaald 🙄.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.