Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoeveel bier/drank is normaal bij avondje chillen / uitgaan?

Ik ben es benieuwd naar het volgende.
Voor de jongeren (zeg rond 17-19 jr): 
wat is  gebruikelijk aan hoeveelheid bier of sterke drank bij een avondje chillen (lees zuipen) bij iemand thuis waar iedereen in feite zijn eigen drank meeneemt. 

Hoeveel flesjes bier nemen de jongens mee naar degene waar ze bijeenkomen (bijv. van 20.00 - 2.00 uur).
Hoeveel drinkt de jeugd zo gemiddeld bij jullie?

1 Biertje geen sterk en als er de volgende dag een wedstrijd is alleen cola of water. Sowieso nix18 de 17 jarige zit sowieso aan de cola of het water. 

De 18-jarige is nu naar een feestje en heeft nog nooit gedronken. Geen idee of er gechilld wordt in zijn klas, maar hij doet het in ieder geval nooit.

half kratje pp? 

Geen idee. Ik hoor verhalen van fles Hugo pp meenemen tot een avondje Adje Kratje waarbij iedereen een krat bier meeneemt tot aan alcoholvrij. 

Alle alcohol is teveel en slecht voor je, wat teveel voor jongeren is zullen ze zelf moeten ondervinden wanneer ze mogen drinken. 

Friezinnetje schreef op 21-02-2025 om 21:35:

half kratje pp?

Zoiets inderdaad. 

Half kratje of mixdrankjes, dat ging er ook wel in. 

Interessante podcast over jeugd en alcohol. Je schrikt wel: https://podcastluisteren.nl/pod/Bezopen

Mijn 18-jarige drinkt geen alcohol. Ik vind drank en bier helemaal niet zo normaal meer. Maar ken wel buren, waar jongeren zuipen, enorm aan het schreeuwen en lallen, luiddruchtig zijn en anderen uit hun slaap halen. Niet zo chill-avondje hebben de buren dan. 

Nul alcohol was het hier. 

nul alcohol

hier (zoon 16) tel ik voor thuis 8 flesjes en meiden nemen zelf Hugo of wijn mee geloof wel fles pp. Helaas komen ze hier ook overal binnen disco kroegjes festivals ect  en drinken ze denk ik met uitgaan wel 10-15 biertjes pp

Hier in de omgeving is het heel wisselend. Ik zie (en hoor van mijn kinderen) van niks tot aan een krat bier of fles Bacardi pp voorbij komen. Echt bizar hoeveel in sommige groepen gedronken wordt op die leeftijd.

Mijn oudste 20 drinkt op zaterdagavond bij een feestje/uitgaan bijna niks, de middelste 18 drinkt een flesje wijn met 1 of 2 vriendinnen, de jongste 17 af en toe 1 tot max 4 (dat is een uitzondering) blikjes bacardi Cola maar meestal ook niks.

Friezinnetje schreef op 21-02-2025 om 21:35:

half kratje pp?

Dat was vroeger in mijn omgeving een heel kratje. 

Ik deed daar nooit aan mee, dronk niet meer dan 3 drankjes en leefde in de hardcore-tijd op water zonder pilletjes. 

2-3 bier per uur.

16-17, 1 of 2 drankjes op een avond, bij het behalen van het rijbewijs is de een na de ander gestopt met alcohol drinken.
In de vriendenkring van kind drinkt niemand meer.

Een half kratje, 2 biertjes per uur, een fles Hugo pp? Ik weet niet wat ik lees.. Komen die kids dan straalbezopen thuis na een avondje "chillen"?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.