Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

geld meebetalen voor kat/emotionele chantage?


En TO wat een lastige maar ook verdrietige situatie.
Sterkte met de keuze.

Lieveheersbeest schreef op 17-07-2023 om 08:15:

[..]

Ik heb daar hele andere ervaringen mee...

Dan is dat geen beste dierenarts. Een goede dierenarts weigert euthanasie als het dier volwaardig leven heeft/kan hebben.

Index224 schreef op 17-07-2023 om 08:48:

[..]

Dan is dat geen beste dierenarts. Een goede dierenarts weigert euthanasie als het dier volwaardig leven heeft/kan hebben.

En wat gebeurt er dan, wanneer de eigenaar niet kan of wil betalen?

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2023 om 09:12

IMI-x2 schreef op 17-07-2023 om 08:54:

[..]

En wat gebeurt er dan, wanneer de eigenaar niet kan of wil betalen?

https://www.licg.nl/dierenhulp-voor-minima/

Ik zou ze daarheen verwijzen ipv zelf als pinautomaat te fungeren.

Index224 schreef op 17-07-2023 om 08:48:

[..]

Dan is dat geen beste dierenarts. Een goede dierenarts weigert euthanasie als het dier volwaardig leven heeft/kan hebben.

Ben ik het niet mee eens. Bijvoorbeeld als mijn dier een volwaardig leven kan hebben na een paar maandjes chemotherapie zou ik daar toch nooit voor kiezen. Omdat je het dier van alles aandoet waarvan hij zelf niet eens begrijpt waarom. Ik vind dat niet ethisch en vooral egoïstisch van het baasje dat geen afscheid kan nemen. 

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2023 om 09:22

Aviendha schreef op 17-07-2023 om 09:14:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Bijvoorbeeld als mijn dier een volwaardig leven kan hebben na een paar maandjes chemotherapie zou ik daar toch nooit voor kiezen. Omdat je het dier van alles aandoet waarvan hij zelf niet eens begrijpt waarom. Ik vind dat niet ethisch en vooral egoïstisch van het baasje dat geen afscheid kan nemen.

Dat is een andere situatie. Dat is uitstel van de dood, ipv verlenging van een leven.

Bijtje82 schreef op 17-07-2023 om 09:22:

[..]

Dat is een andere situatie. Dat is uitstel van de dood, ipv verlenging van een leven.

Hoeft niet, dier kan ook volledig genezen na bijv. chemotherapie. Alsnog zou ik er niet voor kiezen (maar misschien bedoel je met uitstel van de dood dat ze toch een keer doodgaan )

Index224 schreef op 17-07-2023 om 08:48:

[..]

Dan is dat geen beste dierenarts. Een goede dierenarts weigert euthanasie als het dier volwaardig leven heeft/kan hebben.

Ben ik niet met je eens. Er wordt (naar mijn mening) echt veel te veel gedokterd met dieren. Beesten op drie poten, beesten met een aanhangertje, beesten op chronische medicatie/pijnstillers is echt niet overal normaal. Er zijn (gelukkig) ook dierenartsen die zieke dieren een spuitje geven, omdat dat voor het beest zelf ook een betere optie kan zijn dan maar opereren/behandelen/medicijnen geven.

Als eigenlijk de enige reden tot contact het verkrijgen van geld is zou ik niet betalen.
Ik ben een dierenvriend en vind het heel sneu voor de kat maar een volgende keer komt er weer een andere calamiteit waarvoor ze geld nodig hebben.
Zolang je dit blijft faciliteren zal dit bij jullie blijven komen.
Zoals al eerder is gezegd zijn er bepaalde fondsen voor minima die bij kunnen springen, al is het niet zeker dat ze daarvoor in aanmerking komen.
Ik heb geen ervaring met ambulante begeleiding maar zijn deze ook niet om de financiële kant te begeleiden?

Mocht je toch neigen naar betalen om het beetje contact te willen behouden zou ik dat waarschijnlijk ook onder het mom lening doen.
Natuurlijk zie je dat geld nooit meer terug maar bij een volgende financiële vraag kan je vragen/melden hoe ze dat voor zich zien aangezien er nog een lening openstaat.

Tover-Feetje schreef op 17-07-2023 om 10:27:


Mocht je toch neigen naar betalen om het beetje contact te willen behouden zou ik dat waarschijnlijk ook onder het mom lening doen.
Natuurlijk zie je dat geld nooit meer terug maar bij een volgende financiële vraag kan je vragen/melden hoe ze dat voor zich zien aangezien er nog een lening openstaat.

Ik dacht dat to had aangegeven dat miet te willen omdat als de lening niet terug betaald wordt (en daar grote kans op is) dit een reden kan zijn voor zoon om geen contact te willen. Het contact dat er is, is kennelijk zo fragiel dat elke mogelijke sta in de weg weggenomen moet worden. 

Bloemenaandewaterkant schreef op 17-07-2023 om 11:56:

[..]

Ik dacht dat to had aangegeven dat miet te willen omdat als de lening niet terug betaald wordt (en daar grote kans op is) dit een reden kan zijn voor zoon om geen contact te willen. Het contact dat er is, is kennelijk zo fragiel dat elke mogelijke sta in de weg weggenomen moet worden.

Het is ook heel lastig om hierin de "juiste" beslissing te maken.
Want zoals ik al schreef komt dat geld toch nooit meer terug, ook al noem je het lening.
Heel botweg gezegd wil zoon alleen het minimale contact behouden met de voorwaarde dat to(en man) zijn financiële buffer is (en blijkbaar ook van zijn partner).
Want als de geldkraan dichtgaat is to bang dat het contact ook verbroken wordt.
Ik persoonlijk zou hiervoor bedanken maar dat is makkelijk gezegd als het niet om je eigen kind gaat. 
 

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2023 om 14:54

Wat ik mij eigenlijk afvraag is of de relatie van zoon wel gelijkwaardig is. 
Als ik het goed begrepen heb kan zoon niet zelfstandig wonen zonder begeleiding. En die vriend van hem wel? 
Is het dan de vriend die geld nodig heeft of je zoon? 
Blijft vriend misschien nu alleen bij je zoon omdat jullie overwegen om die operatie te betalen? En is hij daarna alsnog vertrokken?

Ik zou er toch wel mee oppassen dat jullie hij je zoon niet als financiële buffer gebruikt worden door die vriend. 

Bijtje82

Bijtje82

17-07-2023 om 14:56

Aviendha schreef op 17-07-2023 om 09:33:

[..]

Hoeft niet, dier kan ook volledig genezen na bijv. chemotherapie. Alsnog zou ik er niet voor kiezen (maar misschien bedoel je met uitstel van de dood dat ze toch een keer doodgaan )

Ik las je stukje verkeerd. Meen te hebben gelezen dat ie na de chemotherapie dan nog een paar maanden zou leven.

Lieveheersbeest schreef op 17-07-2023 om 10:13:

[..]

Ben ik niet met je eens. Er wordt (naar mijn mening) echt veel te veel gedokterd met dieren. Beesten op drie poten, beesten met een aanhangertje, beesten op chronische medicatie/pijnstillers is echt niet overal normaal. Er zijn (gelukkig) ook dierenartsen die zieke dieren een spuitje geven, omdat dat voor het beest zelf ook een betere optie kan zijn dan maar opereren/behandelen/medicijnen geven.

Ik heb dat vroeger een keer gedaan, kat laten bestralen voor zijn schildklier want die medicatie kostte €60 per maand. Toen heb ik met kat afgesproken dat hij nog minstens twee jaar vrolijk moest leven, alleen al om het geld er uit te halen maar helaas. Hij gaf het na 1,5 jaar alsnog op. Gelukkig wel zonder dagelijkse strijd over medicatietoediening. Echter de behandeling was heel stressvol voor hem, hij moest afgezonderd zitten vanwege de radioactiviteit en hij kwam daar heel verward uit maar toen mochten wij hem nog weken niet knuffelen. Was heel naar voor de kat. Toen heb ik besloten om niet meer te lang te ‘dokteren’ als er hart- of nierfalen of kanker is geconstateerd.

Ik hou van dieren en als ik voor het dier  en zijn baasje ( je zoon) iets kon betekenen, als moeder met ruimere portemonnee, zou ik de factuur betalen zonder terugbetaling. Betaalregeling drukt namelijk ook op de onderlinge broze verstandhouding tussen ouders en zoon.

Alleen heb ik de laatste tijd meegemaakt hoe financieel misbruik is gemaakt van diverse kwetsbaren die ik ken; steeds weer zelfde aanpak en eindresultaat. Als in geval van de zoon van Pippeltje, de relatie uit gaat, blijft de vriend in de huurwoning die op naam van je zoon staat, wrs met behoud van meubels etc etc en een kat die op jullie kosten geopereerd is. De enige die er garen bij spint, is de vriend. Ik weet dus niet wat wijsheid is. Misschien toch beter als ze uit elkaar gaan en je zoon de juiste mensen ontmoet op die beschermd wonen - stek. Mensen zonder persoonlijke belangen. Hou je zoon in de gaten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.