Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Dochter depressief

Wat zwaar en verdrietig voor jou en voor jouw dochter, Anoniemst. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om je zoveel zorgen te maken over een kind dat zo somber is.

Ze zegt dat ze niet suïcidaal is, maar ze heeft dus wel suïcidale gedachten aangezien ze heeft nagedacht over hoe ze het zou doen.
Ik denk dat je al heel veel goed doet, dat wil ik allereerst zeggen. Ze voelt zich kennelijk vrij om dit met je te delen en dat is heel belangrijk. 

Er zijn al goede dingen genoemd, zoals weer naar de huisarts, delen met de therapeut en vragen om medicatie. Wat ook belangrijk is, is om afspraken te maken over wie ze belt als ze deze gedachten (vaker) heeft of als ze sterker worden. Een soort veiligheidsplan. Dat kan zijn dat ze jou belt (ookal is het midden in de nacht), en bijvoorbeeld de therapeut. Je kunt ook afspreken dat je in zo'n geval met haar checkt wat ze nodig heeft, dat kan variëren van langskomen en bij haar zijn, afleiding bieden, praten of gewoon met een open telefoonlijn samen gaan slapen. 

Sterkte! 🫂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.