Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-04-2021 om 21:50
Nou, nog dik 2 weken te gaan en mijn 18-jarige die havo-examen (E&M) doet heeft nog steeds geen idee wat hij leuk vindt om het volgende schooljaar te gaan doen.
Zelf gaat ie nauwelijks actief op speurtocht naar HBO-opleidingen en alles wat ik aandraag is eigenlijk stom. Van mij mag hij voor het komende jaar ook met een ander plan komen (werken en een cursus oid) maar ook op dat gebied is het allemaal "mwah" en "meuh". MBO wil hij nooit meer naartoe dus dat is geen optie.
Ik weet wel dat ze hun eigen fouten moeten maken en leren van vallen en opstaan, maar dit schiet niet op zo natuurlijk. Misschien heeft iemand een gouden tip, iets voor jongeren die werkelijk nog geen idee hebben, om ze verder te helpen.
Studiekeuzewijzers doet ie niet want die zijn zinloos zegt hij. Hij praat meestal over het nieuws en politiek en beleggingen maar volgens hem betekent dat niet dat hij dat leuk vindt, want hij moet toch ergens over praten (later als ie een eigen huis heeft met een tuin gaat ie over tuinieren praten zegt ie). Zijn hobby is in zijn bed liggen en gamen. Ik heb het idee dat ie nog lang niet uit zijn puberteit is...
01-05-2021 om 06:22
Ah, nog een vroege vogel...
Nee hoor, hij heeft gewoon wiskunde en natuurkunde op TL-niveau gehaald, maar uit gemakzucht bij overgang naar havo gekozen voor wiskunde A en geschiedenis. Volgens hem hoefde hij dan minder te doen. 🤪
Goed, als ie dit jaar geen volledige havo haalt kan hij volgend jaar nog wat vakken erbij doen, is ie mooi breed onderlegd. ↔️
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.