Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wie zal dat betalen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vic ( beetje ot)

En dan kun je dus het volgende probleem krijgen. Onze oudste doubleerde een jaar op de uni, omdat de combinatie werk, vriendin, druk sociaal leven en studie teveel bleek.
Hij is gestopt met werken (en vriendin !) en kreeg van ons een ruimere toelage (hier geen beurs). Zijn zus werkt ook veel, studeert hard, gaat veel minder uit en zou dan minder geld van ons krijgen ? Gelukkig kunnen we het wel missen, maar het blijft lastig.

Sindbad's vrouw

Sindbad's vrouw

06-01-2012 om 12:01

Geweldige zoon, maar vet pech voor de kabouters...

Van mij zou hij niets krijgen, sterker nog, als hij het regelmatig zou presteren om NIET mee te eten, terwijl er wel op hem gerekend wordt, zou IK hem een rekening presenteren.

Een rekening voor geleverde maar niet genuttigde diensten.

Tja... Wat heeft jouw zoon een geluk dat hij bij jullie woont.

Vic

Vic

06-01-2012 om 12:10

Shonagh

Klopt, dan ontstaat er ongelijkheid. Mijn zusje had al haar tijd nodig voor haar schoolwerk en kreeg dus wel zakgeld. Ik ben ook eerder het huis uitgegaan (en kreeg toen niets meer) terwijl zus thuis is gebleven tot ze ging werken. Ik vind het niet zo erg als er door omstandigheden ongelijkheid ontstaat, als je het maar kunt uitleggen en er zelf achter staat.

Jade

Jade

06-01-2012 om 13:12

Anderss,

"een bijdrage aan zijn eten vind ik niet onredelijk als hij inderdaad alle andere zaken zelf bekostigd."

Waarom vind je dat niet onredelijk?? Als ik buitenshuis eet krijg ik het ook niet vergoed......flauw misschien, maar als ik ervoor kies om niet thuis te eten dan mag ik het zelf gaan betalen.

Als mijn zoon niet thuis wil eten om wat voor reden dan ook dan mag hij dat zelf gaan betalen (ook hij werkt). Ook op school kiest hij ervoor om daar zijn eten te gaan halen (of hij gaat naar een dichtsbijzijnde supermarkt) en geen brood (die wij bekostigen) mee te nemen. Is allemaal prima, maar ik betaal het niet. Als hij daarom geen geld meer heeft om op stap te gaan.....jammer dan. Dan moet hij maar beter plannen met zijn geld

Jade

Jade

06-01-2012 om 13:17

Noetje,

die zoon van jou is een geweldige beredenaar (doet me denken aan die van mij.

Je hoeft hem ook niet uit te lachen, dat heeft geen zin en dan neem je hém niet serieus (inwendig lachen is toegestaan.

"Wij zijn goedkoper als hij niet mee eet": dat klopt, en dan bedank je hem voor deze korting. "Eten is een basisrecht: ook dat klopt, maar dat recht vindt ie thuis en niet ergens anders

Tirza G.

Tirza G.

06-01-2012 om 17:54

Basisrecht

Mwoah. Zullen we de arme kindertjes in Afrika er weer eens bijhalen? Je hebt een slimme zoon, Noetje. Koester dat. En schaf zijn zakgeld af of laat hem zijn sport zelf betalen. Houden van is niet hetzelfde als alles betalen. Koesteren betekent geen pamperen.

Tirza

Rupsje nooitgenoeg?

Hij krijgt 50 euro zakgeld,jullie betalen sport en kleding,heeft een inkomen van 100 euro en nu wil hij ook nog geld om buiten de deur te eten?
Als mijn kinderen dit zouden lezen zouden ze vragen of hij soms een prins is.
Hier nemen de kinderen brood mee naar school of werk,of ik zorg dat ik maaltijden heb ingevroren,dit is handig voor dochter die soms avonddienst moet draaien op haar stage.Verder eten ze gewoon mee,en als ze buiten de deur eten betalen ze dat zelf.
Hier is het trouwens ook de gewoonte dat zodra ze zelf een bijbaantje hebben het zakgeld wordt afgeschaft.

Serwe

Serwe

07-01-2012 om 15:56

Hier

Ze krijgen van ons een lunch mee om op school te eten. Ze kopen vaak soep, koffie en thee op school maar dat betalen ze van hun zakgeld. Ze hebben me nooit om geld hierom gevraagd. ik denk ook niet dat ik dat zou geven. Zakgeld is tenslotte bedoeld voor al dit soort kleine extra kosten buiten huis om.

Ze eten ook wel eens in de stad met vrienden bij de snackbar of subway of iets dergelijks. Dat betalen ze ook zelf; Soms geef ik ze wel een tientje of zo extra als ze ergens heen gaan maar dat is dan meer gewoon als leuk extraatje. Niet omdat ze daar recht op hebben.

Thuis kunnen ze gewoon mee eten en als ze te laat zijn dan bewaar ik wat voor ze wat ze in de magnetron op kunnen warmen. Als ze heel laat thuis zijn en dan niet meer willen eten dan nemen ze gewoon wat extra brood van huis mee of ze betalen zelf wat.

Zakgeld is wat mij betreft bedoeld zodat ze al dit soort extra kosten zelf kunnen betalen en ons juist niet constant om geld hoeven te vragen.

ilsepilse

ilsepilse

09-01-2012 om 10:16

Ppf

echt prinsje hoor.
Mijn zoon krijgt geen zakgeld, wij betalen wel zijn telefoonabo a 18eup/m daar gaat hij goed mee om, alleen had hij nu een vriendinnetje die geen wahzup had en zat over zijn sms-jes die moest hij zelf betalen... van zijn baantje die hij heeft.
Kledij dat hij nodig heeft, sportkledij en de rest betalen wij ook, wat hij extra wil moet hij ookv an zijn baantje betalen, hij kijkt wel uit...
Hij heeft laatst van zijn zomersalaris een mooie Canon camera gekocht waar hij nu trots op is.

Paal

Paal

09-01-2012 om 16:38

Eet vriendin wel eens mee|?

Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om dit te sponseren. Hier eet vriend regelmatig mee. Krijg ik ook niet voor betaald. Trouwens als kinderen bij vrienden eten betalen ze ook niet. Uit eten? Betaal je zelf.

Ilsepilse?

Jouw reactie is best wel tegenstrijdig,je noemt zoon van noetje een *prinsje*.

vervolgens vertel je wat jij allemaal voor jouw zoon betaald:
* wij betalen wel zijn telefoonabo a 18eup/m,Kledij dat hij nodig heeft, sportkledij en de rest betalen wij ook*

In dat opzicht is jouw zoon net zo goed een *prinsje*.

ilsepilse

ilsepilse

17-01-2012 om 09:39

hij krijgt niet iedere maand nieuwe kledij hoor, alleen als het echt nodig is, anders betaalt hij het zelf van zijn baantje, en sporten doet hij 5 x per week..
dus zijn bijbaantje is in vakantie of ih weekend als hij geen wedstrijd heeft.
op zich zijn al onze kinderen prinsjes ...

Bijzonder...

wij hebben er 2 in die leeftijdscategorie en zij krijgen 75 euro kleed/zakgeld en hun abonnement voor de telefoon van 22,50 per maand. In de winter krijgen ze een goede jas en goede laarzen en in de zomer iets extra's voor leuke birckenstocks of wat dan ook. Verder hebben ze naast hun mbo een baantje van plm 10uur per week, gaan ze graag uit en roken ze allebei - hun probleem!! Daarbij hebben ze besloten deze zomer met vriendinnen naar het buitenland te gaan. Wij vonden het goed mits ze ALLES zelf betalen. Wij zijn er van overtuigd dat je ze zo jong mogelijk met geld om moet leren gaan, zeker in deze tijd. De crisis is er, bij ons in huis ook bijna voelbaar en hebben wij van huis geleerd dat als je iets wilt je er gewoon voor moet werken en dat je inderdaad thuis eet en ook nog wat de pot schaft (ook al is er heus wel heel vaak inspraak) Onze kinderen komen niets te kort, soms stop ik ze stiekum heus wel wat toe, maar ook zij weten dat het inmiddels helemaal niet gek is om popcorn en een klein flesje wijn de bios in te smokkelen omdat dat thuis op de plank lag....

buzz

buzz

23-01-2012 om 11:48

Ik denk

dat je niet moet twijfelen, dat je goed zit met je regel.
als je niet naar huis kan omdat de tijd tussen wat moet, school en werken te kort is dan betaal je het maar zelf, thuis heb je de gelegenheid te eten, dus dan is het eigen keus. En thuis eten is nog gezonder ook. of je telt hoevaak hij niet thuis KAN eten in de week, en geeft hem dat bedrag gewoon zonder het verder van week tot week te bekijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.